Jos ystäväsi menisi töihin turkisteollisuuteen, laittaisitko välit poikki?
Kommentit (25)
No en kyllä laittaisi tuollaisen takia.
En laittaisi, mua ei kiinnosta yhtään missä ystäväni ovat töissä.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 16:07"]
Turkiskauhistelijoita kehoitan lukemaan kirjan "Syötäväksi kasvatetut".
On yksisilmäistä paheksua turkisalaa, pitää nahkakenkiä ja syödä suikalebroileria. Monet kuitenkin tekevät näin. No, onpahan heillä ainakin jotain puuhaa.
[/quote]
Helpointa on aloittaa siitä osasta eläinteollisuutta, jonka poistaminen omasta elämästä koskee vähiten. Minä en käytä turkiksia ja allekirjoitin kansalaisaloitteen lakkauttamisen puolesta (ja allekirjoitan seuraavankin, jos joku sellaista alkaa kerätä), en syö minkään eläimen lihaa, edes kalan, enkä osta uusia nahkatuotteita. En silti ole viaton eläinten hyväksikäyttöön: esimerkiksi syön edelleen kananmunista ja maidosta tehtyjä elintarvikkeita. Mutta vähitellen kuitenkin eteenpäin eläinten hyväksikäyttöä vähentävällä tiellä.
Enkä laittaisi välejä poikki ystävääni, vaikka turkisteollisuus omia arvojani vastaan sotiikin. Enhän laita välejä poikki sekasyöjäystäviinikään, eivätkä kasvissyöjäystäväni vältelleet minua silloinkaan, kun söin vielä lihaa.
En tietenkään. Olin itsekin nuorena turkistuottajilla kiireapuna ennen huutokauppaa. Kiva kun sai töitä.