Jos ystäväsi menisi töihin turkisteollisuuteen, laittaisitko välit poikki?
Kommentit (25)
En laittaisi. Itse olen kasvissyöjänä ollut töissä teurastamolla.
En. Sen sijaan kohentaisin välejä ja tekisin hänestä syvimmän ystäväni.
Parempi ottaa turkismiljoonat Suomeen kuin antaa ne Kiinaan.
En. Aloittaisin aktiivisen kyselyn siitä, että vieläkö se ja se on hommissa mukana. t. Tarhoilla lapsuutensa pyörinyt
En, vaan olisin iloinen, että ystävälläni on töitä.
En laittaisi välejä poikki kehenkään, joka tekee laillista työtä, vaikka työ olisikin jotenkin omien arvojeni vastaista.
Kannatan esim. ekologisuutta, mutta en silti katkaisisi välejä lentäjään tai Tiimarin kassaan tai öljyteollisuudessa toimivaan henkilöön.
Kannatan poliittisesti tiettyjä arvoja, mutta en katkaise välejä toisin ajatteleviin tai esim. eri puoluetta kannattaviin henkilöihin.
8 jatkaa:
Saattaisin aloittaa keskustelun alasta ja siitä, miten asiat siellä hoidetaan ja katsoa, miten tuo ystävä puolustaisi alaa tai mitä mieltä hän ylipäänsä olisi niistä asioista, jotka minusta olisivat moraalisesti arveluttavia. Kyselisin jo ihan siksi, että selvittäisin, olisiko hänellä parempaa tietoa kuin minulla ja olisivatko jotkut minun tietoni jopa vääriä. Voisin myös sanoa ääneen, että se ja se juttu on minusta väärin siksi ja siksi. Mutta en katkaisisi välejä tämän takia.
En tietenkään laittaisi. Turkikset on ok.
Kokisin, että arvomssilma,me eroavat niin paljon toisistaan ettemme muissakaan asioissa ymmärtäisi toisiamme. Eli luultavasti ystävyys loppuisi.
Kokisin, että arvomaailmamme eroavat niin paljon toisistaan ettemme muissakaan asioissa ymmärtäisi toisiamme. Eli luultavasti ystävyys loppuisi.
No en.
Lähinnä koittaisin josko saisi alennusta turkiksista.
Turkis on aito luonnon tuote, niitä pitäisi käyttää enemmän.
Tietenkään en laittaisi.
Hyvää bisnestä.
Riippuisi ystävän ajattelutavasta. Uskon, että turksalallakin on eläimiin monella eri tavalla suhtautuvia ihmisiä, ja jos asenne on se, että eläinten hyvinvointia pyritään parantamaan, niin mikäs siinä.
Turkiskauhistelijoita kehoitan lukemaan kirjan "Syötäväksi kasvatetut".
On yksisilmäistä paheksua turkisalaa, pitää nahkakenkiä ja syödä suikalebroileria. Monet kuitenkin tekevät näin. No, onpahan heillä ainakin jotain puuhaa.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 16:07"]
Turkiskauhistelijoita kehoitan lukemaan kirjan "Syötäväksi kasvatetut".
On yksisilmäistä paheksua turkisalaa, pitää nahkakenkiä ja syödä suikalebroileria. Monet kuitenkin tekevät näin. No, onpahan heillä ainakin jotain puuhaa.
[/quote]
Itse ainakin syön eines lihapiirakoita juuri sen takia että koko eläin tulisi käytettyä. Niissähän on kaikkea sitä mitä ei jauhelihaan kehdata jauhaa.
Muutenkin kannatan ajatusta että koko eläin käytetään, turkiseläimestä käytetään vain osa. Missä on minkki kebab? Kai se jossain lidlissä menisi kunnon grillimestarin marinadissa?
En tietenkään. Ehkä saisin alennusta hänen avullaan.
En tietenkään. Itse olen työssä elintarviketeollisuudessa.