Tinkivara Helsingissä asuntoa ostaessa?
Kuinka paljon Helsingissä kannattaa yrittää tingata? Varsinkin jos vahva epäilys että useampi jättämässä tarjousta samaan aikaan..
Kommentit (65)
Jos on muita kiinnostuneita ja tahdot asunnon niin tarjoa mahd. lähelle pyyntiä.
Jos olet ainoa näytössä niin 10% alle pyynnin, varsinkin jos kohde on ollut myynnissä jo pitkään.
Tarjosin yli pyynnin. Meni silti toisaalle. AP
Riippuu asunnosta, sijainnista ja myyjästä. Itse olen ostanut kaikki asunnot selvästi alle pyydetyn hinnan, mutta asunnot ovat kaikki olleet remontoitavia, 1-2 kerros, perusasuntoja hyvällä sijainnilla, missä myyjä on laittanut alkuun liian kovan hinnan ja hyviä tarjouksia ei ole tullut.
Usein ystävät ja tutut ovat tarjonneet yli pyydetyn hinnan ennen ensimmäistä näyttöä saadakseen asunnon. Tämä siis Hgin kantakaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu asunnosta, sijainnista ja myyjästä. Itse olen ostanut kaikki asunnot selvästi alle pyydetyn hinnan, mutta asunnot ovat kaikki olleet remontoitavia, 1-2 kerros, perusasuntoja hyvällä sijainnilla, missä myyjä on laittanut alkuun liian kovan hinnan ja hyviä tarjouksia ei ole tullut.
Usein ystävät ja tutut ovat tarjonneet yli pyydetyn hinnan ennen ensimmäistä näyttöä saadakseen asunnon. Tämä siis Hgin kantakaupungissa.
"Hyvät" asuntokauppani ovat perustuneet jatkuvaan asuinalueen ilmoitusten seuraamiseen ja näytöissä käymiseen, niin olen löytänyt mieleiseni ja tarjousten ja vastatarjousten kautta on löytynyt molemmille sopiva hinta.
Riippuu asunnosta. Joissakin ei yhtään ja joissakin paljonkin