Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat ei riitä lasten asianmukaiseen vaatettamiseen

Vierailija
25.09.2013 |

Jouduin yllättäen työttömäksi viime keväänä enkä ole vielä uutta työpaikkaa löytänyt. Rahatilanne muuttui olennaisesti ja nyt tuskailen, kun pitäisi ostaa lapsille (3 lasta) uudet talvivaatteet eikä rahaa ole tarpeeksi. Kertokaapa te fiksummat kanssasisaret, miten korvata nämä vaateostokset halvemmilla vaatteilla:

Lapsi nro 1 (tyttö 11v.) tarvitsee kengät, "paremman takin", ulkoilupuvun ja käsineet

Lapsi nro 2 ( tyttö 9v.) tarvitsee kengät, ulkoiluhousut ja käsineet

Lapsi nro 3 (poika 7v.) tarvitsee "paremmat kengät", kengät, ulkoilupuvun, "paremman takin", käsineet ja pipon.

Aiemmassa elämäntilanteessa olen ostanut ulkoiluun T2H ja Reima -merkkisiä vaatteita, mutta nyt kun nettikaupoissa surffaillessa olen tullut siihen tulokseen, että nykyisessä rahatilanteessa en pysty ko. vaatteita uutena enää ostamaan.

Vaatimuksena kuitenkin on, että ulkoilukengät ja -puvut on vedenpitäviä ja vaatteet muutenkin laadukkaita. Isommat tytöt on jo aika vaateliaita, joten turha mitään "rumia" heille edes ehdottaa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin unohda nuo "paremmat" takit ja kengät ja keskityt olennaiseen. 

Vierailija
2/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopeudu ajatukseen "riittävän hyvä on riittävän hyvä" ja marssi H&M:ään tai Tokmannin liikkeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole mitään jemmassa noilta isommilta? Meilläkin on kolme lasta ja tosi harvoin tarvii kaikille ostaa kerralla kaikki. Kierrätän isommalta pienemmälle ja säästän pitkän pennin.

Vierailija
4/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoustalon tästä kaikki eurolla korista. Nettikirpputorit esim. tori jne...Sukulaiset ystävät jne. Kaikkea ei tarvitse ostaa uusina. Monet ostavat vaatteita kuukausittain. Lapsilta jää paljon hyvää tavaraa kiertoon lähes käyttämättöminä.

Vierailija
5/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 10:25"]

Sopeudu ajatukseen "riittävän hyvä on riittävän hyvä" ja marssi H&M:ään tai Tokmannin liikkeeseen.

[/quote]

...tai kirpparille. Tilillesi on juuri ropsahtamassa yli 600€ lapsilisiä, ei pitäisi tehdä tiukkaa.

Vierailija
6/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetistä, kirpparilta, kenkiä saa vaikkapa Stadiumista nyt halvalla. 11v tarvitsee ulkoilupuvun? Meillä tuon ikäiset ulkoilevat pillifarkuissa, tennareissa ja joku takki päällä. TOP-sportista saa halvalla tuulipukuja juuri nyt.

Vierailija
7/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M, Seppälä, Lindex, Jesper&Junior (Jonathan)... Tytöille luulisi henkkamaukan vaatteiden kelpaavan, ja pojalle Jonathaniin talvipuku. Nuorimmaiselle luulisi kelpaavan kirpparivaatteetkin.

Vierailija
8/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy se tosiasia, että halpisvaatteet on nykypäivänä ihan yhtä hyviä kuin T2H tai Reima ym.

Mä en ole enää vuosiin ostanut noita trendiylihintaisia lastenvaatteita, koska vastaavanlaiset saan kaks kertaa halvemmalla H&M:ltä tai Kappahlista.

Vierailija
9/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noilta isommilta muka ole jäänyt mitään??? Meillä on 11- ja 9-vuotiaat tytöt, enkä joudu ostamaan pienemmälle juuri mitään. Kenkiä vain.

Ja isommalle saan yleensä yhden tutun tytön vanhoja, jotka kestää hyvin kolmella ja sen jälkeen vein vielä kirpparille ja sain vielä niistä tuottoa.

Kirpparilta saa nuo ns. paremmat vaatteet, halvalla, uudenveroisina.

Vierailija
10/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 10:28"]

...tai kirpparille. Tilillesi on juuri ropsahtamassa yli 600€ lapsilisiä, ei pitäisi tehdä tiukkaa.

[/quote]

Höps, anteeksi aivopieru, yli 300€ siis. Mutta pitäisi senkin riittää.

Vierailija
11/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, moni meistä niska limassa töissä raatavistakin tuskailee saman asian kanssa. Minulla ei ole koskaan ollut sairaanhoitajan palkoillani varaa vaatettaa 3 lastani mihinkään uutena ostettuun Reimaan. Saati, että ostaa hyviä vaatteita sekä ykkös- että kakkospuvuiksi.

Todellakin, miksi vaatteita pitää olla "paremmat" ja "kakkos" versiot? Nyt on hyvä aika opetella eroon tuosta ajatusmallista, sekä luopua merkkivaateriippuvaisuudesta. Hyvä opetus myös lapsille. Onko tärkeämpää, että vaate on nätti vai toimiva? Ostat ykköspuvuksi sellaisen, minkä olisit ennen ostanut kakkospuvuksi, ja kakkospuku on sitten jotain tosi "kakkosta" kuten halpahalleista 20€ löytyvät vermeet?

7-vuotiaalle ainakin voisi löytyä kirpparilta tai huutonetistä, ehkä hyvässä lykyssä tytöillekin, tyttöjen vaatetta siellä on yleensä paremmin.

Vierailija
12/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

600e kolmesta lapsesta? Miksi mä saan vain reilu 300e kolmesta?

Vierailija
13/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vai oliskohan kuitenkin lähempänä 365 euroa...

Vierailija
14/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmalle tytölle on takki ja paremmat kengät isosiskolta jääneenä ja pipoja löytyy kyllä. Housut oli polvesta rikki ja toiset kengät puristi. Pojalle ei näitä tyttöjen vaatteita juurikaan voi kierrättää.. Mutta kyllä minä kaiken mahdollisen kierrätän, kierrätin jo töissä ollessani.

Vierailija
15/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 10:30"]

Kuule, moni meistä niska limassa töissä raatavistakin tuskailee saman asian kanssa. Minulla ei ole koskaan ollut sairaanhoitajan palkoillani varaa vaatettaa 3 lastani mihinkään uutena ostettuun Reimaan. Saati, että ostaa hyviä vaatteita sekä ykkös- että kakkospuvuiksi.

Todellakin, miksi vaatteita pitää olla "paremmat" ja "kakkos" versiot? Nyt on hyvä aika opetella eroon tuosta ajatusmallista, sekä luopua merkkivaateriippuvaisuudesta. Hyvä opetus myös lapsille. Onko tärkeämpää, että vaate on nätti vai toimiva? Ostat ykköspuvuksi sellaisen, minkä olisit ennen ostanut kakkospuvuksi, ja kakkospuku on sitten jotain tosi "kakkosta" kuten halpahalleista 20€ löytyvät vermeet?

7-vuotiaalle ainakin voisi löytyä kirpparilta tai huutonetistä, ehkä hyvässä lykyssä tytöillekin, tyttöjen vaatetta siellä on yleensä paremmin.

[/quote]

Jatkan vielä, että 9-vuotiaasi saa kyllä tässä tilanteessa kelpuuttaa 11-vuotiaalta pieneksi jääneet kamppeet, jos on tallessa.

Vierailija
16/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdotan, että jätät nuo "paremmat" viimeisiksi tai koitat etsiä Kamoja jotka kestää sekä säätä että käyttöä ja on kuitenkin siistejä.

Vierailija
17/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 600€ lapsilisiä? Kolmesta lapsesta saan reilut 350€ ja kyllä ne menee normaaliin elämiseen eivätkä ole varsinaisesti ylimääräistä.

Vierailija
18/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ostanut kaikki lastenvaatteet kirpputoreilta, emmekä ole edes köyhiä. Nyt teinejä perheessä. En tajua, miten jollakin on varaa ostaa jotain reimatekkejä.

Vierailija
19/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle voi kierrättää tyttöjen vaatteet, kun ostaa alunperin unisexiä sille isommalle tytölle. Ja housut voi paikata...

Vierailija
20/51 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan sekä ykkös- että kakkosvaatteet lähes aina kirpparilta (myös itselleni). Ainoastaan kurakintaita ja muita käsineitä ostin juuri ison pinon uutena, että kädet pysyvät päivähoidon pitkissä ulkoiluissa kuivina ja lämpiminä. Joskus olen myös ostanut esim. loppusyksystä ulkovaatteita alesta kevättä varten. Jos on sattunut väärä koko, olen myynyt huutonetissä pois sitten keväällä. Lapsista vanhin tosin vasta 6v, joten ehkä tilanne on eri isompien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä