Mitä epätyypillisiä ratkaisuja teillä on kodissanne
Kommentit (97)
Minulla ei ole ikkunaverhoja ollenkaan.
Asumme miehen kanssa 25 neliön yksiössä Helsingin keskustassa, olemme reippaasti keski-ikäisiä. Ihmisille tämä tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää. Vähintään kerran viikossa saamme asuntovinkkejä tai kyselyitä uuden asunnon etsimisestä.
Meillä yläkerta on rakennettu 1600-luvulla kasvaneista puista, jotka sittemmin kaadettiin ja sahattiin laudoiksi.
Meillä on kerrostalon kuudennessa kerroksessa 18 neliön terassi, ei siis parveke. Mutta eipä tuo kai erikoista ole.
-Meidän makuuhuoneessa on punainen lattia. En ole koskaan nähnyt missään vastaavaa.
-Meillä ei ole tv:tä eikä sohvapöytää.
-Meillä on leffateatterihuone (en tosin tietä onko enää nykypäivänä kovinkaan tavatonta).
-Meillä on suihkuhuone ja sauna samaa huonetta, toisinsanoen meillä on vain yksi suihku ja se sijaitsee saunassa.
-Meidän vessa on alle 1,5 m2
hups tulipas ihmeelliseksi tuo viesti, eipä ollut tarkoitus tuollaisia välejä tuonne laitella. Pahoittelen! terveisin 81
Meillä ei ole yhdessäkään ikkunassa verhoja.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 16:58"]
Parisänkymme on koko 180x210 (yhtenäisellä petarilla).
[/quote]
mä oon miettinyt tätä jo jonkin aikaa, mutten keksi yhtään, mitä epätyypillistä tässä on..?
Melko hulppea tuo tilaa 80 m2 per henkilö, kuten joku aiemmin kirjoitti. Meillä on n. 25 m2 per ihminen ja hyvin mahdutaan...
Mun isän luona paritalossa ei pääse suihkuun tai saunaan sisäkautta, vaikka ne ovat samassa rakennuksessa. Aina pitää mennä ulkokautta.
Ei mitään kovin epätavallista, mutta
-kirjahylly on työhuoneessa, ei olohuoneessa
-ei sohvapöytää
-yleisesti vähän huonekaluja, mattoja ja verhoja (pidämme avaruudesta)
-parvekkeen lattian päällysteenä räsymatot (ei olla saatu ketään tekemään puulattiaa eikä osata itse).
Niinpä. Ja mun mielestä 240x270 lakanat kyllä riittää tuohon ja niitä nyt saa joka paikasta (mm. Finlaysonin normikoko on tuollainen).
Ei ole astianpesukonetta, ei televisiota makuuhuoneessa. Isoja kirjahyllyjä parikin kappaletta täynnä kirjoja, ei kissoja. Meillä ei ole olkkaria, makkaria tai kylppäriä, vaan olohuone, makuuhuone ja kylpy- tai pesuhuone. Yököttää nuo nykyisin käytetyt nimitykset.
Meillä oli vanhassa asunnossa kylpyhuoneessa käsienpesuallas ja käsisuihku. Ei siis pönttöä, vessa oli erikseen toisessa päässä asuntoa. Samassa asunnossa oli vaatehuoneessa toisella seinällä seinän levyinen ikkuna :D ai niin, ja vaatehuoneen sisällä oli viileäkaappi. Se oli mun mielestä omituinen asunto
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 22:59"]
Meillä ei ole yhdessäkään ikkunassa verhoja.
[/quote]
Meillä vähän sama - lastenhuoneessa on verhot "koristeena" mutta niitä ei vedetä koskaan eteen. Sälekaihtimet on vain tuossa huoneessa, ikkunoita 23 talossa joista siis 22 ilman suojaa:) Ihanaa kun tulee valoa ja kaunis luonto sisään!
Meillä ei ole verhoja eikä sohvapöytää. Edellisessä kodissamme koirilla oli oma kylppäri. Se oli tosi toimiva, yököttävää peseytyä koirien kanssa samassa tilassa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 17:13"]
Meillä ei ole yhtään maalarinvalkoista seinää. Värejä on paljon:)
Vanhempien makuuhuoneen yhteydessä on pukeutumishuone ja oma kylppäri, alkaa tosin olemaan jo vakio isommissa uusissa taloissa.
Meillä ei ole eteistä vaan 20m2 halli jossa isot korkeat ikkunat - ihana pohjoisen valo pääsee sisään esteettömästi.
Oleskelutilat yläkerrassa (rinnetalo)
[/quote]
Tähän vielä lisää - en tiedä onko erikoista mutta meillä tv:tä katsellaan videotykin kautta seinälle heijastettuna. Ei siis perinteistä mallia.
Meillä oli omakotitalomme alakerrassa muuttaessamme 6 auton autotalli, jonka viime vuonna rajasimme 2 auton talliksi ja teimme loppuosasta kotiteatterin/biljardisalin.
Meitä on viisi henkeä kolmiossa. :) Kaksoset 3 vee ja reilun kuukauden ikäinen vauva meidän vanhempien lisäksi. Hyvin mahdutaan. Tuplat nukkuvat omassa huoneessaan, vauva meidän huoneessa.
Ei mattoja eikä ruokapöytää ja verhojakin vain joskus.