Ärsyttääkö muita kun omat aikuiset lapset tulevat edelleen purkamaan omat murheensa ja tunteensa teille?
Ja käyttävät teitä ilmaisina terapeutteina sen sijaan että ostaisivat terapiapalvelun ammattilaiselta?
Kommentit (78)
Joo ihan kamalaa. Miksi edes puhuvat minulle. Olisivat hiljaa vaan. ;)
Et varmaan oo niitä vanhempia, jotka sanovat aikuisille lapsilleen, että kotiin saa aina tulla. :D
Hyvin oudoilla ihmisillä on lapsia.
Koita AP nyt vaan kestää ja odottaa että tää korona on vuoden päästä ohi. Mieti vasta sitten tätä asiaa. Nyt meillä kaikilla on vaikeaa ja tarvitsemme omien läheistemme tukea ja turvaa vaikka monille se voi olla kuormittavaa. Mutta koronan vuoksi se on kestettävä. Sitten taas helpottaa.
Porvoosta taas päivää kirjoitti:
No nyt on taas semmosta settiä että huh huh!
aloitus tehty, jotta pääsee taas vanhempiaan mollaamaan
Ei ärsytä. Keskustelemalla asiat aukeaa ja saadaan uutta perspektiiviä tilanteisiin. Kyllä kaksi päätä ajattelee tehokkammin, kuin yksi. Itse mielelläni annan tukea ja kannustusta silloin, kun sitä tarvitaan.
Mikä asenne! Muista sitten, että tuo toimii toiseenkin suuntaan. Osta hoivapalvelusi rahalla sitten aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan oo niitä vanhempia, jotka sanovat aikuisille lapsilleen, että kotiin saa aina tulla. :D
En ole koskaanhan kuullut että kukaan vanhemmista olisi koskaan sanonut niin lapsilleen. Toki moni tutuistani ja tapaamistani vanhemmista asuu kerrostaloissa vuokralla joten sitä "lapsuuden kotia" ei ole kun lapsi on aikuinen. Oisko tää ehkä sitte varmaan joku hyväosaisten keskiluokkaisten juttu?
Ihanaa kun lapset pitävät yhteyttä aikuistumisen jälkeen ja arvostavat vanhemman mielipiteitä ja kuuntelevaa korvaa.
Jos olisin noin kylmä, miettisin mikä olis mun syy edes tehdä lapsia.
Veikkaan, että kirjoitti:
Tällä puusilmäisellä palstalla ei tavan mukaan hyväksytä sitä että on olemassa erilaisia ihmisiä. Ottamatta kantaa siihen onko Ap trolli vai ei niin iitse kuulun niihin vanhempiin jpita kuormittaa ja väsyttää se että omat aikuiset lapset käyttävät ilmaisena teraupeuttina ja soittelevat joka ikisestä murheesta ja itkusta vaikka hyvin voisivat selviytyä niistä itse. Monta kertaa on myös saanut sanoa että sori nyt mutta en pysty auttamaan sillä en ole mikään ammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaanhan kuullut että kukaan vanhemmista olisi koskaan sanonut niin lapsilleen. Toki moni tutuistani ja tapaamistani vanhemmista asuu kerrostaloissa vuokralla joten sitä "lapsuuden kotia" ei ole kun lapsi on aikuinen. Oisko tää ehkä sitte varmaan joku hyväosaisten keskiluokkaisten juttu?
jo tuli vastaus, johon itse vastasi jne
Ei ollenkaan. Eilen just poika 20v tuli äitinsä kanssa katsomaan Moderni Perhe maratonia ja juteltiin siinä samalla paljon hänen henk.koht juttujaan. Jäi yöksikin ja äsken lähti töihin.
Sain taas pitkästä aikaa vähän silitellä sen hiuksiakin, kun löhös vieressä. <3
Vierailija kirjoitti:
Tällä puusilmäisellä palstalla ei tavan mukaan hyväksytä sitä että on olemassa erilaisia ihmisiä. Ottamatta kantaa siihen onko Ap trolli vai ei niin iitse kuulun niihin vanhempiin jpita kuormittaa ja väsyttää se että omat aikuiset lapset käyttävät ilmaisena teraupeuttina ja soittelevat joka ikisestä murheesta ja itkusta vaikka hyvin voisivat selviytyä niistä itse. Monta kertaa on myös saanut sanoa että sori nyt mutta en pysty auttamaan sillä en ole mikään ammattilainen.
Minkälaista apua he sitten ovat pyytäneet?
Vierailija kirjoitti:
et nyt ihan oikeesti viittis esiintyä vanhempanasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei pitäisi koskaan tehdä kerrostaloon, eikä varsinkaan juuri silloin jos asuu siellä kaiken lisäksi vuokralla.
Oma äitini kertoi minulle jo kun oli parikymppinen ettei halua kuulla asioistani tai murheistani. Enpä sen jälkeen ole kertonut mutta viimeistään sen jälkeen en ole suuremmin yhteyttäkään pitänyt. Siihen asti vielä yritin.
Veikkasin oikein, kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jo tuli vastaus, johon itse vastasi jne
Höh. Mä sanoin ton kotiintulojutun, mutta en kirjoittanut avausta enkä tuota keskiluokkaepäilyvastausta.