Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että sellaiset nelikymppiset työpaikalla.

Vierailija
29.08.2020 |

Taustaa: samassa työpaikassa nyt 5 vuotta.
Meillä kaksi toimipistettä eri kaupungeissa. Työntekijöitä n. 20.

Täytin tässä kuussa 40v.
Synttärit oli ja sain onnittelusähköpostin henkilökunnalta.
Kiittikiitti.

Kaksi päivää synttäreiden jälkeen työparini lähetti spostia koko henkilökunnalle keräten kolehtia 20€ per nokka koska eräs toinen työntekijämme täyttää 40v syyskuussa.
Kysyi vielä että onko mulla käteistä päällä hän voisi ottaa rahat samantien (olin jäämässä kesälomalle seuraavalla viikolla).
Kysyin suoraan (korkeintaan puoliksi) leikilläni että vetikö joku mun kolehdin välistä, kun en saanu kuin sähköpostin.
Vastasi siihen naama pokkana että "Ei nyt kaikille voi kolehtia kerätä ei meillä palkka nii hyvä ole"

Vituttihan se. Ja juu, ei kai musta kummemmin pidetä tms (näitä kommenttejahan tulee ketjuun varmasti), mutta aika matalalle veti mielen.

En sitten jäänyt eltaantumaan aiheeseen, MUTTA!
TÄNÄÄN tuli viestiä työpaikalta että haluaisinko osallistua työparini 56V lahjaan 20€:llä?!?!?!

Jumalauta kuinka loukkaantunut olen tästä.
Onneksi olen lomalla, niin avaudun teille enkä työpaikalla.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkonen työpaikka!

Vierailija
2/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa per nuppi keräystä, eipä ole tuollaiseen tullut törmätty. En kyllä osallistuisikaan.. ymmärrän tuohtumukssi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää, en osallistuisi kenenkään lahjaan kyllä.

Vierailija
4/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Please, kerro että et antanut yhtään mitään!! Sinuna alkaisin etsiä uutta työpaikkaa, työilmapiiri taitaa olla aika myrkyllinen.

Vierailija
5/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä siis kerätään vuodessa 400 euroa synttärilahjoihun per henkilö? Anteeksi, 360 euroa, koska omaan lahjaan ei tarvitse osallistua ja ap:lle ei tarvita lahjaa. Onko Porvoo toinen näistä toimipisteistä?

Vierailija
6/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpö höpö, tarinasi olisi uskottavampi, jos kolehtia olisi kerätty vaikka viisi euroa per henkilö.

Vierailija
7/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tylsää, en osallistuisi lahjaan. Mulle on käynyt samalla tavalla, oma lahja hypättiin välistä mutta kohta oltiin kyselemässä lahjoitusta muille, tuntui tosi karulta.

Vierailija
8/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Please, kerro että et antanut yhtään mitään!! Sinuna alkaisin etsiä uutta työpaikkaa, työilmapiiri taitaa olla aika myrkyllinen.

En todellakaan osallistunut. Eipä ylimääräistä 20€ olisikaan.

Mietin vielä että jos nyt vaikka 10 henkilöä tuohon venyy, se on 200€!

Käsittämätön summa.

Kyllä on kurja olo

Vierailija
9/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko toinen sitten ollut paljon pitempään töissä samassa paikassa? Silti kyllä törkeää ja aika iso kolehti per työntekijä.

Itse olin kerran eräässä työpaikassa jossa oli vain määräaikaisia. Kaikille jotka lähti ennen minua (ja erästä toista samaan aikaan lähtijää) kerättiin pieni läksiäislahja toisten työtovereiden puolesta. Me saatiin vaan ruusut. Sen jälkeenkin lähtijöille kerättiin lahja mistä sain kuulla kun tavattiin kaupungilla. Pisti kyllä vähän mietityttämään, varsinkin kun koettiin että oltiin pidettyjä.

Vierailija
10/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä mitään lahjoja osteta ellei synttärisankari tarjoat kakut ja kuoharit. Ja yleensä se on vaan viisi euroa nuppi. 

Vierailija
11/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höpö höpö, tarinasi olisi uskottavampi, jos kolehtia olisi kerätty vaikka viisi euroa per henkilö.

Eipä ole tarina. Juuri tämä summa saakin nyt karvat pystyyn.

En muista ulkoa että olisi moisia kolehteja pidetty, muuta kuin eläkkeelle jääneelle työntekijälle, jolle kerättiin rahaa lahjakorttiin pari vuotta sitten, taisi olla 10€ per nokka jos oikein muistan

Vierailija
12/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( paha mieli ap:n puolesta. Onpa kurjat työkaverit.

Vierailija
13/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta kumppanin työpaikalla lopettivat rahan keräämiset sun muut kun tuli tämä uusi henkilösuojalaki joka kieltää kertomasta että joku on sairauslomalla tai esim. täyttää vuosia jne.

Vierailija
14/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan osallistunut. Eipä ylimääräistä 20€ olisikaan.

Mietin vielä että jos nyt vaikka 10 henkilöä tuohon venyy, se on 200€!

Käsittämätön summa.

Kyllä on kurja olo

Huh, hyvä että et osallistunut.

Ymmärrän hyvin kurjan olon. Itse olin 10v pienessä yrityksessä, jossa mm pidemmällä sairauslomalla oleville, parin viikon isyysvapaalle, ja vuoden jälkeen lähteneille kerättiin lahjat ja kortit. Kun minä lähdin sen kymmenen vuoden jälkeen, en saanut edes suullista kiitosta.

Ei korttia, ei todellakaan lahjaa, kantaessani tavaroitani ulos kävin sanomassa lähimmille kollegoille "no minä lähden nyt, heippa", ja vastaus oli heiltä edes päätä näytöstä kääntämätta "joo heippa". Vieläkin 5 vuoden jälkeen tuntuu aivan epäuskottavalta. Voitte uskoa että kävelin ulos 😐😥 itkua pidätellen.

Vierailija
15/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kunta-alan työpaikalla kerättiin esimiehelle kaksi kertaa vuodessa lahja. Itse ei saatu joulukorttia kummempaa. Ilmeisesti tämä oli yhden työntekijän masinoimia keräyksiä. Onneksi en ole enää tuolla

Vierailija
16/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tapahtuu samaa. Toiselle mm kerätään kukkakimppuraha vanhemman kuoleman johdosta, toisille ei. Sama koskee muistamisia.

En ole osallistunut yhteenkään koska mun mielestä epäreiluja.

Ja juu, ei muistettu silloin kun täytin 40, joitakin muistettiin kukilla ja pullolla.

Vierailija
17/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tämä välttämättä provo ole. Itse täytin tänä vuonna 50 vuotta ja minkäänlaista muistamista tai keräystä ei ollut. No en oikeastaan odottanutkaan, mutta olen kuitenkin ollut 30 vuotta työelämässä ( en samassa työpaikassa) ja matkan varrella on ollut kymmeniä keräyksiä niin tasavuosille kuin poislähtijöille ja esim vauvalahjoihin.

kaikkiin olen tähän mennessä osallistunut, mutta tästä lähtien jää osallistumatta.

Tässäkin mielestäni vastavuoroisuus pitäisi toimia.

Vierailija
18/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta kumppanin työpaikalla lopettivat rahan keräämiset sun muut kun tuli tämä uusi henkilösuojalaki joka kieltää kertomasta että joku on sairauslomalla tai esim. täyttää vuosia jne.

Tuohan on hyvä. En tosin tiedä kieltääkö laki varsinaisesti mutta ainkin se on hyväksyttävä syy eikä tarvitse keräyksiä järjestellä.

Vierailija
19/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta valitus ja anna rahaa

Vierailija
20/58 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nämä keräykset ovat yhden henkilön masinoimia, hän valitsee kyllä sitten kenelle kerätään ja kenelle ei.

Mun mielestä kaikenlainen muistaminen pitäs lopettaa, paitsi ehkä eläkkeelle lähtö. Aiheuttaa turhaan eripuraa ja epätasa-arvoa. Ne on sun työkavereita, ei niille kuulu sun synttärit ym. Ystävät ja omaiset ovat eri asia.

Toivoisin tämän loppuvan pian, mieheni työpaikalla on jo lopetettu muutama vuosi sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi