Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niset auttakaa, miten kertoa lapsille että muutan pois kotoa.

Vierailija
23.09.2013 |

Olen 38 vuotias mies, minulla on kaksi lasta 5 ja 8 vuotiaat. Puolisoni saa minut raivon partaalle pelkällä olemassa olollaan. Olen miettinyt eroa jo keväästä asti mutta miten lapsille kerrotaan että haluan muuttaa pois? rakastan lapsiani mutta en puolisoani, minun on täysin mahdoton ajatella että voisin hänen kanssaan enää asua samassa talossa. Olen ihastunut itseäni 8 vuotta nuorempaan naiseen joka täyttää ajatukseni päivittäin, nainen ei tiedä tunteistani enkä hänelle aio niistä kertoa ennen kun olen eronnut. Tuo nykyinen puolisoni on lihonut viimeiseen vuoteen lähes satakiloiseksi, hänen aikansa menee jumpassa juoksemiseen mutta paino ainoastaan nousee, syö mitä kiinni saa, valittaa jatkuvasti rahasta, ostelee kuitenkin itse jatkuvasti vaatteita yms. Hän ei enää osallistu kotitöihin saati laita ruokaa tai pese pyykkiä, on kuulema niin väsynyt lasten hoidosta (lapset koulussa ja tarhassa). Seksiä ei suhteessamme ole kuin kerran kuussa jos silloinkaan, vaatteeni lentää vähän väliä kaapeista lattialle. Olen todella päättänyt erota mutta miten asia kerrotaan lapsille?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä, että nainen saa lopettaa huolehtimasta hygieniastaan, lihota muodottomaksi möykyksi, istua sohvan nurkassa tuijottamassa telkkaria ja vetää sipsiä ja siideriä nassuun, koti hukkuu paskaan, mutta miehen pitäisi vaan rakastaa ja kunnioittaa, hoitaa kaikki kotityöt oman päivätyönsä ohella vaikka akka märehtii kotona päivät pitkät.

Ei mikään ihme, että miehillä hirttää välillä kiinni, kun odotetaan ihan yli-inhimillisiä ponnistuksia.

Jos mun liikunnallinen mies ryhtyisi sohvaperunaksi, niin en mäkään sitä kovin pitkään katselisi, saisi hakea itselleen sopivamman kumppanin, joku, joka tykkää vetelestä räästä.

Vierailija
22/35 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missään nimessä et mene puhumaan lapsille yhtään mitään, ennen kuin olet puhunut vaimosi kanssa! Oikeasti!

Ja tuon ikäisille sen selittäminen, ettei äiti ja isä enää rakasta toisiaan on sekin aika monimutkaista. Sanotte vaan, että aikuiset on tulleet siihen tulokseen että tulevat paremmin toimeen keskenään kun eivät asu yhdessä.

Meillä lapset eivät sillä hetkellä reagoineet eroilmoitukseen yhtään mitenkään. Kysymykset tulivat sitten myöhemmin. Että mieti ihan oikeasti itseksesi miten tämä homma menee ja ole valmis vastaamaan kauniisti, kun kysymyksiä tulee.

Ja se ei ole SINUN homma kertoa lapsille, vaan TEIDÄN MOLEMPIEN. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmetyttää ap:n nalkutus vaimostaan. Jos hän todellakin on tuollainen mitä kerrot, ei lapsillakaan olisi hyvä olla tuollaisessa kodissa. Ja silti olet tuosta noin vaan valmis jättämään lapset tuolle "hirviölle" vailla mitään omatunnontuskia, valmiina aloittamaan uuden elämän. Just joo, ei taida olla todellisuus ihan tuollainen, tai sitten olet melkoinen hirviö itsekin, kun et lapsista sen vertaa välitä, että olisit itse heille lähivanhempi.

Vierailija
24/35 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 11:57"]

On se jännä, että nainen saa lopettaa huolehtimasta hygieniastaan, lihota muodottomaksi möykyksi, istua sohvan nurkassa tuijottamassa telkkaria ja vetää sipsiä ja siideriä nassuun, koti hukkuu paskaan, mutta miehen pitäisi vaan rakastaa ja kunnioittaa, hoitaa kaikki kotityöt oman päivätyönsä ohella vaikka akka märehtii kotona päivät pitkät.

Ei mikään ihme, että miehillä hirttää välillä kiinni, kun odotetaan ihan yli-inhimillisiä ponnistuksia.

Jos mun liikunnallinen mies ryhtyisi sohvaperunaksi, niin en mäkään sitä kovin pitkään katselisi, saisi hakea itselleen sopivamman kumppanin, joku, joka tykkää vetelestä räästä.

[/quote]

Mutta missä ihmeessä ovat ne ylipainoiset miehet, joita kuitenkin tilastojen mukaan on enemmän kuin naisia? Samoin tilastot kertovat, että miehet syövät epäterveellisemmin, hoitavat hampaansa kehnommin, eivät mene lääkäriin kun olisi tarvetta jne. Silti edelleen viljellään myyttiä, että naiset lakkaavat huolehtimasta hygieniastaan sen jälkeen kun saavat miehen nalkkiin.

Vierailija
25/35 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Veikkaanpa, että aika harvassa perheessä asiat on oikeasti noin. Se, mitä toinen PUOLISON mielestä tekee kotona, on aivan eri asia, kuin mitä todellisuudessa tehdään. Varsinkin jos puoliso on kärttyinen ja erohaluinen, niin sitä vähemmän sitä näkee mitään hyvää toisessa ja toisen tekemisissä.

Vierailija
26/35 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olette vaimosi kansa päättäneet erota, kertokaa se yhdessä lapsille ihan rehellisesti. Kuten joku tuolla kirjoitti: isä ja äiti eivät enää osaa elää yhdessä eivätkä rakasta toisiaan, mutta että molemmat rakastavat edelleen lapsia. Ja sitten yksi tärkeä juttu: lapset syyllistävät helposti itseään vanhempien erosta. "Jos olisin ollut kiltimpi, niin isi ja äiti eivät olisi eronneet". On tärkeä korostaa, että ero ei ole koskaan lasten syy. Lapsilla on oikeus kiukutella ja olla välillä tuhmiakin ilman että siitä seuraa mitään niin kamalaa kuin vanhempien ero.

Vierailija
27/35 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 10:42"]

Olen 38 vuotias mies, minulla on kaksi lasta 5 ja 8 vuotiaat. Puolisoni saa minut raivon partaalle pelkällä olemassa olollaan. Olen miettinyt eroa jo keväästä asti mutta miten lapsille kerrotaan että haluan muuttaa pois?

[/quote]

Ylioppilasjuhlien jälkeisenä päivänä.

Vierailija
28/35 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi. Miksi juuri NAISTEN täytyy kertoa MIEHELLE miten tämän tulee kertoa lapsilleen että jättää perheensä? Vähemmän naiset kuitenkin lapsia hylkäävät, joten ehkä olisi aiheellista esittää tuo kysymys miehille?

Miten miehet yleensä kertovat lapsille että lähtevät lätkimään ja vaihtavat nuorempaan? Millaisia kokemuksia heillä on seurauksista (miten lapset ovat suhtautuneet minkäkinlaiseen ilmoitusmenetelmään)?

Vierailija
29/35 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 12:11"]

[/quote]

Mutta missä ihmeessä ovat ne ylipainoiset miehet, joita kuitenkin tilastojen mukaan on enemmän kuin naisia? Samoin tilastot kertovat, että miehet syövät epäterveellisemmin, hoitavat hampaansa kehnommin, eivät mene lääkäriin kun olisi tarvetta jne. Silti edelleen viljellään myyttiä, että naiset lakkaavat huolehtimasta hygieniastaan sen jälkeen kun saavat miehen nalkkiin.

[/quote]

Mun miehellä ainakin on ollut vatsaa koko ajan, ku ollaan oltu yhdessä. Jos se nyt tosta kuitenkin hulluna lähtis lihoon tms, niin aika pian se olisi vaihdossa.

Eihän se juttu suinkaan ole siinä itse painossa vaan siinä, että se toinen muuttuu selkeästi joksikin toiseksi kuin kenen kanssa alunperin aloitti suhteen eikä pidä siitä muuttuneesta ihmisestä enää. Joskus tietenkin voi pitääkin, alkaa jopa pitämään enemmän, mutta ei se vaan aina mene niin.

Vierailija
30/35 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla taitaa tekstistä päätelleen olla stressihormoonit katossa ja meno muuttuisi, jos asia saataisiin korjattua. On toki mahdollista, että miehellä ei ole tähän stressin syntymiseen osaa eikä arpaa, mutta todennäköistä se ei ole. 

Vierailija
31/35 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 12:06"]

Vähän ihmetyttää ap:n nalkutus vaimostaan. Jos hän todellakin on tuollainen mitä kerrot, ei lapsillakaan olisi hyvä olla tuollaisessa kodissa. Ja silti olet tuosta noin vaan valmis jättämään lapset tuolle "hirviölle" vailla mitään omatunnontuskia, valmiina aloittamaan uuden elämän. Just joo, ei taida olla todellisuus ihan tuollainen, tai sitten olet melkoinen hirviö itsekin, kun et lapsista sen vertaa välitä, että olisit itse heille lähivanhempi.

[/quote]

Tätä minäkin ihmettelen. Jos koti on noin huonossa kuosissa, en uskaltaisi jättää lapsiani sinne moisen ihmisraunion kanssa. 

Vierailija
32/35 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta nyt kuulostaa siltä, että ap on vain kyllästynyt vaimoonsa, tavannut nuoremman ja hehekeämmän - ja hetken huumassa valmiina jättämään kaiken entisen. Hän on saanut mielessään luoduksi aivana normaalin naisen jotenkin "hirviöksi", jottei tarvitsisi kokea tunnontuskia siitä, että hyvin itsekkäästi, nuoruuttaan kaivaten tekee nyt typerän päätöksen - ja oletettavasti homma päättyy eroon myös uuden naisen kanssa. 

Jos suhteessa on ongelmia, pitäisiä katsoa suhteeseen päin, eikä vilkuilla "ratkaisuja" muualta. 

Ja alkuperäiseen kysymykseen, kertoisin lapsille, että äiti ja isä asuavat jonkin aikaa erillään ja kokeilevat, tulisivatko paremmin toimeen. Ja että se on aikuisten keskinäinen ratkaisua, eikä lasten tekemiset ole vaikuttaneet siihen millään lailla. Rakastatte heitä yhä samalla lailla ja kokeilette nyt tätä ratkaisua. Ja yritätte puhua toisista mahdollisimman kunnioittavasti - aina. 

Vierailija
33/35 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei oikeasti ole juuri mitään väliä, miten tuo asia kerrotaan lapsille. Se on yksi kiitävä hetki elämässä eikä sillä ole niin väliä, jos sanamuodot on mitä on. Sen sijaan merkitystä on sillä, miten asiat sitten viikkojen, kuukausien ja vuosien ajan käytännössä hoidetaan. 

Vierailija
34/35 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap.

Sinä eroat, koska olet tehnyt sen päätöksen. Olet vastuussa omasta onnestasi ja tunteistasi. Ei sinun tarvitse meille puolustella vieraantumistasi ja ärsyyntymistäsi vaimoosi. Tunteet ovat vielä kiinni,  sinun pitää ne käsitellä jonkun ulkopuolisen kanssa. Jos tilität tälle uudelle ihastukselle, tuhoat mahdollisuudet onnistua siinä suhteessa. Ystävä, uskottu tai eroseminaari, kirjoita vaikka päiväkirjaa, kunhan käsittelet asiasi.

Lapsille ei tosiaan kerrota aikuisten välisistä asioista. Hyvin yleisellä tasolla vaan, että te aikuiset ette enää sovi yhteen ja tulee kurja olo ja haluat oman kodin. Kerrot, että rakastat lapsia ja haluat olla heidän isänsä edelleen. Muista puhua aina kauniisti lasten äidistä heille, sillä kaikki haukkuminen sattuu heihin tosi paljon. Älä riitele lasten nähden. Koeta aina hyvällä ja tehdä kompromisseja, älä alennu haukkumaan, vaikka jätetty sitä tekisikin. Ei sinun toki tarvitse asiatonta käytöstä sietää.

Vierailija
35/35 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

38, eli neljänkynpin kriisiä pukkaa... Jep jep.

ja vaimo on kamala ilkeä lihava idiootti joka ei hoida lapsia kotia eikä palvele miestä, varsinkaan seksiorjana.

Voi voi poloista.

Ja että ihan uusi hehkeä tyttökin katsottu tilalle.

Tottahan toki nyt sitten vaan kaikki menee juurikin niinkuin ap suunnittelee, ulospäin näyttelevän muille että hän oli täysin viaton uhri ja nyt on kaikilla niin kovin mukavaa.

Kyllä ottaa päähän tällaiset keskenkasvuiset epäkypsät itsekkäät kollit.

Vaimosi ansaitsee niin paljon paremman miehen. Harmi vain että lapset siinä joutuu kärsimään.