Voisitko kuvitella seurustelevasi tälläisen miehen kanssa?
Kommentit (34)
Siis kuvitella seurustelevani..miehen kanssa joka vetää opiaattikorvaushoitoa ja odottaa käräjäoikeuden käsittelyä huumejutusta josta mahdollisesti tulee linnaa?
Kysytäänkö tätä ihan tosissaan?
Kyllä mä muutenkin haluan viettää aikaa ihmisten kanssa, joiden elämä on jotain muuta kuin päihteitä, on vaikea kuvitella että haluaisi läheisekseen sellaisen, joka on aivan pihalla aineista.
Tämä onkin semmoinen könsikäs, että on tehty ihan oma säie häntä varten. Ottaisin jos huolisi.
No mulle ei nyt näkyny harmi vaan tuo linkkaamasi juttu, ois pitäny ladata joku hommeli mut eniweis..
Joo ja ihan tosissaan tätä kysytään. :)
Mulla on muutamia päihdeongelmaisia ollu lähipiirissä, siis alkoholisteja ja huumeidenkäyttäjiä ja ongelmastaan huolimatta, moni on ollu pohjimmiltaan hyvä ihminen!
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 01:07"]
Mulla on muutamia päihdeongelmaisia ollu lähipiirissä, siis alkoholisteja ja huumeidenkäyttäjiä ja ongelmastaan huolimatta, moni on ollu pohjimmiltaan hyvä ihminen!
[/quote]
Kyllä mun veljenikin oli alkoholismistaan huolimatta pohjimmiltaan hyvä ihminen. Se alkoholismi vain teki hyvästä ihmisestä sellaisen, jonka kanssa ei kukaan voinut elää, jos halusi säilyä järjissään. Ei paljon hyvyys auta siinä tilanteessa. En usko, että kukaan kuvittelisi seurustelevansa sellaisen miehen kanssa. Tosin vaimonsa yritti, mutta eihän siitä mitään tullut.
Haluutko kertoo et mikä siinä sitten teki sen, ettei pystynyt olemaan sen kanssa?
Mulla on niinku alkoholisteista lähin kokemus omasta isästä. Isä oli sellainen, että hän joi joka ilta 4-6 kaljaa ja siis ihan tosissaan, joka ilta ja aamulla lähti töihin. Eikä mun mielestä sellainen ollut normaalia, eikä ole vieläkään, että vaikka ihminen aamulla pystyisi töihin lähtemäänkin niin että hän kuitenkin juo joka ilta jotain alkoholipitoista. Mä oon huomannu et moni alkoholisti, jos siis ei oo niin paha alkoholisti et ihan katu juoppona tuolla ojassa makaa, niin perustelee sillä ettei ole alkoholisti koska kykenee käymään töissä. Mut koskaan se ei kuitenkaan väkivaltanen fyysisesti meitä kohtaan ollu vaikka joi ja sen kanssa tuli juteltua ihan mukaviakin juttuja aina välillä ja naurettua paljon.. mut henkisestä väkivallasta en mee sanomaan sitten mitään. Sen takia en ookkaan enää nykysin isäni kanssa tekemisissä.
Ja äitini osasi myös hyvin harjoittaa henkistä väkivaltaa, vaikka hän ei tippaakaan juonut alkoholia.
Tiedä onko ne päihteet sitten tehny isästä noin kieron vai onko sillä vaan perimästä joku luonnevika.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 11:49"]
Haluutko kertoo et mikä siinä sitten teki sen, ettei pystynyt olemaan sen kanssa?
[/quote]
Kaikki vapaa-ajat humalassa (oli välillä töissä ja välillä työttömänä). Vapaapäivänä heilahti pullo kirkasta parissa tunnissa ja senhän tietää, mitä siitä tulee. Mitään hommia ei koskaan hoitanut, kaikki asiat rempallaan eikä työttömyyskorvauksia yms. olisi koskaan saanut, jos ei vaimo olisi niitä hoitanut. Sama koski tietenkin laskujen maksua, talon hoitamista ja kaikkea muuta elämään liittyvää. Humalassa ollessa kaikki nämä hoitamattomat asiat olivat vaimon tai jonkun muun syytä. Selvänä katui, mutta ahdistui kuulemma siitä kaikesta työn määrästä ja vetäisi kännit.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 00:51"]
Tästä vois miettiä, et onko korvaushoito oikeesti hoito...
[/quote]
Niinpä, subtex-hoito on vaan yhteiskunnan rahoittamaa huumeiden käyttöä. Näkihän sen noista molemmista, että oltiin ihan pöllyssä. Onnittelevat vaan itseään kun saavat huumepöllyt yhteiskunnan tarjoamina, niin tarvitse niiden eteen vaivaa nähdä.
En voisi seurustella, koska hän polttaa tupakkaa.
23, joo aika surulliselta kuulostaa...
Tuollasta se on :/
Sitten tiedän myös muutamia nuoria alkoholistejakin n. parikymppisiä, on joko 20v tai vähän päälle. Se on kanssa aika surullista mutta myös jännää, koska kun puhutaan alkoholistista niin ensimmäiseksi mulle tulee siitä sanasta mieleen joku päälle 30-40vuotias mies tai vanhempi, oli sit perheellinen tai ei, mut kuitenkin alkkis. Jännästi jotenkin sitä sanaa ei heti ensimmäiseks osais yhdistää mihinkään 20-30vuotiaisiin tai myöskään naisiin.
Toinen näistä oli mun eksä, jolla oli tapana myös narkkailla kaikkia nappeja (lääkkeitä.) mut oli hänellä myös päiviä jolloin hän pysty olee juomata ja nykyään ei kai juo ollenkaan, en tiedä, aivan sama mulle, mut hän ei välttämättä sillon ois ollu alkoholisti vaan alkoholin suurkuluttaja.
Sitten toinen ihan mun 25-vuotias kaveri on suoraan myöntänyt että hän on ollu alkoholisti. Hänellä oli jatkuva putki oikeestaan päällä 17-vuotiaasta 20-vuotiaaksi asti kunnes tuli stoppi ja hän meni katkasuhoitoon, josta pääsi vasta 22-vuotiaana pois. Tänä päivänä käyttää kans vielä alkoholia, mutta kohtuudella, joten se ei ole onneksi enää riistäytynyt käsistä. Eli tälläsiä esimerkkejä elämästä. Mut tuon 3v ajan hän oli aivan sekasin...
Jokin muu hoito näille pitäis myös keksiä kuin korvaushoito, koska ihan kun nuokin tuossa videolla puhuu et ne ois muka tehny nyt hirmu parannuksen elämässään ja parantunu tosta riippuvuudesta ja näin... vaikka saavat valtiolta sitten ilmasiks sitä huumetta..
Älkää missään nimessä avatko kommentissa nro 19 ollutta linkkiä!!!
En voisi. Narkkaaminen näkyy fyysisessä olemuksessa jo niin selkeästi, että tietää ettei pään sisälläkään ole paljon normaalia ihmistä jäljellä. Todella sairaan ja kuluneen näköisiä ihmisiä molemmat, vaikka tavallaan tuo mimmi pinkkeine vaatteineen näytää joltain 11-vuotiaalta joka päässyt äitin meikkipussille tuhraamaan. No, eikös sitä usein sanota että henkinen kehitys on narkomaaneilla jäänyt kesken, ei olla koskaan aikuistuttu vaan eletään sitä kasiluokkaa uudestaan ja uudestaan.
Ja tosiaan ei korvaushoidossa oleva ole mistään parantunut. On edelleen huumausaineriippuvainen ja käyttää huumausainetta säännöllisesti joka päivä. Nyt vain valtio tarjoaa sen. Samalla tavalla voitaisiin alkoholisteille antaa sellainen annos, että eivät saa viinakramppeja tai pahoja tärinöitä. Toiselle 2 pulloa kirkasta ja toiselle 2plo viiniä päivässä. Alkoholisteja he olisivat silti. Ja aine on alkoholistille/narkomaanille se tärkein. Eiköhän rakkaus ainetta kohtaan pidä nuokin yhdessä, ei rakkaus toista kohtaan.
Tästä vois miettiä, et onko korvaushoito oikeesti hoito...