Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet, miksi teiltä puuttuu rohkeus lähestyä naista?

Vierailija
28.08.2020 |

Tämä kysymys sopii varmaan juuri tälle palstalle. Olen tässä kolmenkymmenen ikävuoden aikana ehtinyt tehdä paljon osallistuvaa tutkimusta suomalaisten miesten käyttäytymisestä toiseen sukupuoleen tutustumisen areenalla. Tai... ehkä pitäisi sanoa, että sitä tutustumista ei oikeastaan ole tapahtunut, koska lähestymisyrityksiä ei juuri ole tullut. Oikeastaan vain sellaisissa tilanteissa olen tutusunut uusiin miehiin, kun olen ollut jonkun ystäväni kekkereillä ja miehen on ollut luontevaa keskustella ihan muuten vaan, ettei ole tarvinnut paljastaa, että juttelu johtuu kiinnostuksesta. Myös opiskeluporukoissa sekä työpaikalla voi tavata miehen luontevasti suomalaisessa kulttuurissa. Jos edellisistä ei ole itselle pidempi aikaista miestä löytynyt on joutunut tyytymään yksinoloon. Baareista ja ravintoloista ei miestä löydä. Parikymppisenä saattoi helpommin löytää "lihatiskiltä" ympärikännissä olevan (ja itsekin hädin tuskin pysyi pystyssä) kundin, mutta nykyisin tilanne on toinen. Eikä tietenkään sama meininki enää kiinnosta, sillä hakusessa on vakavasti otettava mies.

On valitettavaa, etteivät suomalaiset miehet tule juttelemaan baarissa. Olen kaunis nainen (voin sen rehellisesti sanoa), kuten myös ystäväni, jotka ovat samassa tilanteessa. Olen iloinen ja helposti lähestyttävissä. Kun näen minua miellyttävän miehen haen katsekontaktia ja useimmiten sen myös saan. Vaihdamme katseita ja annan ymmärtää, että minulle voi tulla juttelemaan. Kun kyllästyn odotteluun, menen itse juttelemaan. usein minut otetaan hyvin vastaan, mutta aika usein huomaan, että miehet pelästyvät naisen aloitetta. Viimeisen viiden vuoden aikana kaikki miesjuttuni ovat lähteneet siitä, että minä olen tehnyt aloitteen. Nyt olen alkanut kyllästyä siihen. Toivoisinkin teidän miesten hieman valottavan asiaa. Miksi ihmeessä teille on niin vaikeaa lähestyä naista, joka vielä näyttää vihreää valoa?

Aina, kun olen ulkomailla ympärilläni pyörii todella komeaa miestä, jotka kummastelevat, että miten minulla ei voi olla poikaystävää. Serkkuni asuu Skotlannissa ja hän tuli poikaystävänsä kanssa käymään Suomessa. lähdimme yhdessä ulos. En maininnut tästä asiasta mitään Kevinille (serkkuni poikaystävälle), kun hän itse hämmästeli, että kuinka kukaan mies ei tule minulle juttelemaan. Hän ei voinut käsittää tätä asiaa. Toseni vain, että tällaista tämä Suomessa on. Kevin pyysi minuakin muuttamaan Skotlantiin ja sanoi, että hän tietäisi ainakin kymmenen miestä, jotka kaikki haluaisivat minut välittömästi. No, minäpä tein asialle jotain ja parin kuukauden päästä olen muuttamassa Skotlantiin, josta sain työpaikan. Silti haluaisin vielä kuulla teiltä suomalaisilta miehiltä kommenttia tähän, etteivät kaikki suomineitoset lähde vehreämmille laitumille, kun ette pistä tikkuya ristiin meihin tutustuaksenne. Niin ja tämä ei ole provo. Otan vastaan myös asiallista kritiikkiä suomalaisista naisista, jos meidän käyttäytymisemme on jotenkin tehnyt teistä munattomia.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähesty sinä miehiä

Vierailija
22/29 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, melkein vois olla oma kirjotukseni. Niin samoja juttuja... Suomalaiset miehet on luusereita.. Ei osaa huomioida naista tai olla herrasmiehiä..

Miksi tuo sama vastaus on Suomi24:llä?

https://keskustelu.suomi24.fi/t/10485216/miehet-miksi-teilta-puuttuu-ro…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin tai näin, niin kuten aloittajakin varmasti hyvin ymmärtää, on tuollaisessa tilanteessa nimen omaan naisen velvollisuus olla aktiivinen, ei miehen.

Et voi vaatia että miesten pitäisi laittaa nahkansa tuleen ja ottaa näpeilleen. Ei. Kuvailemassasi tilanteessa sinulla naisena on korostunut velvoite lähestyä miehiä, ei toisin päin. Mies ei voi mitenkään tietää sinun olevan vapaa, joten jää sinun harteillesi todistaa se miehelle.

Näin se homma etenee, jos etenee.

Vierailija
24/29 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin olen huomannut, että hyvännäköiset miehet ovat kyllä järestään varattuja. Kaupoissakin kun pongaa hyvännäköisen miehen, niin kohtapa siinä onkin jonniin näköinen eukkoa käspuolessa.

Vierailija
25/29 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista. Itse en koskaan saanut olla baarissa rauhassa. Olin viimeisen kerran sinkku kun olin 35-37 v. ja vientiä riitti aina. Nyt siis naimisissa, enkä ole käynyt enää baareissa muutamaan vuoteen. Eli en näe asiaa ollenkaan samalla tavalla kuin sinä.

Vierailija
26/29 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kerää nyt #metoo:n satoa, pahimman joukkopsykoosin aikaanhan jo pelkkä katse oli ahdistelua.

Aloittaja voi ihan vapaasti lähestyä itse miehiä, naisethan on muutenkin niin itsenäisiä ja voimaantuneita. 

Vierailija
27/29 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu vi ttuun!

Tätä on kuultu tarpeeksi.

Vierailija
28/29 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloittajaa kiinnostaa suomalaiset miehet ja niiden mielipiteet kun olet kerran jo menossa Skotlannin kuningattareksi, jolla riittää siellä miehiä jonossa? Provohan tämä tosin on. 

Vierailija
29/29 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käy baareissa, joten se luonteva kohtaamispaikka jää väliin. Lähestyminen muualla on kaksipiippuinen juttu, kuten aiemmista ketjuista foorumilla on voinut todeta niin suhtautuminen lähestymiseen muualla ei ole usean mielestä suotavaa. Naiset ovat ostoksilla, kaupassa, kahvilla, syömässä jne. eivät tapaamassa miehiä, joten kunnioitan tätä näkemystä enkä lähesty naisia. Tutustumista varten on deittisivut ja -sovellukset.