Raskausviikko 36+5 ja menkkamaiset jomotukset
Esikoista siis odottelen ja tiistaina lääkäri totesi kohdunkaulan lyhentyneen kolmesta sentistä kahteen ja pehmenneen, ulkosuu oli sormelle auki. Tuon lääkärikäynnin jälkeen kivuttomat supistukset ovat lisääntyneen roimasti ja eilen sekä tänään on ollut aika ikäväntuntuista menkkamaista jomottelua koko lantion alueella.
Eihän sitä tietenkään kukaan voi tietää mitä tapahtuu, mutta miten teillä muilla on ollut?
Kommentit (3)
Epäkypsä status sinulla vielä on. Noita tuntemuksia voi olla viikkoja. Todennäköisesti vielä ei tapahdu mitään mutta tilanne voi muuttua minuuteissa. Jaksamista. T kätilö
Ihan tyypillistä. Synnytyssupistukset tunnistat kyllä sitten kun ne alkavat. Ja tosiaan jos olet ensikertalainen, ne todennäköisimmin alkavat vasta viikon 40 jälkeen. Itse odotan neljättä ja supistuksia ollut jo n. viikosta 20 alkaen, todella kurjaa kun ovat välillä kipeitäkin, mutta laskettu aika ei ole käsillä vielä vähään aikaan.
Koita jaksaa vielä. Lepäile jos kovin supistaa, ennemmin kuin koittaisit vauhdittaa noita supistuksia, sillä me ovat vain harjoitussupistuksia ja jos kohdunkaulaakin on vielä jäljellä niin tilanne siis hyvin epäkypsä. Koita huilata. :)
Varsinkin kun esikoista odottelet, luultavimmin menee yli lasketun vaikkakuinka olisi jo nyt tuntemuksia tai sitten ei ;) Kuten itse sanoit, ei voi tietää :) Itse odotin vielä muutama kuukausi sitten toista lasta ja oli supisteluja,kohdun kaula oli lyhentynyt ja avautunut, silti meni yli lasketun... Lopussa vaan odottavan aika alkaa olla niiiin pitkä, että sitä kuulostelee jokaista tuntemusta vähän liian tarkasti, takuulla tulet huomaamaan kun on tosi kyseessä.Tsemppiä!