Kaveri asunut hesassa kuukauden ja oli todella myötähäpeällinen kokemus, kun hän kävi täällä kotikylällä ja puhetyyli oli jo sellainen väkinäisen ylileuhkalta kuulostava mä sitä ja mä tätä
Katsoi meitä kuin halpaa makkaraa, kun sanottiin miä, siä ja myö.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Olette ihan tyhmiä.
Suomessa ei edes ole yhtään oikeaa kaupunkia.N. 52
Singapore
Oikeasti m 16 Nuppulinna.
On tää provo, vastaavia on ollut. Mutta onhan sellaisia oikeasti, että just sen kuukauden jälkeen ollaan suorastaan superstadilaisia ja ihmetellään kotikylän S-marketissa, että ai teilläkin on täällä nykyään Oivariinia. Ite kun muutin yritin olla varovainen, etten olis samanlainen :D
Olen Länsi-Suomesta ja muistan, kun muutin Helsinkiin joksikin aikaa, niin alkuun helsinkiläiset kuulostivat korvaani töykeiltä, esimerkiksi asiakaspalvelussa. Mietin, mistä asia johtuu, kun käytetyissä ilmauksissa ei sinällään ollut mitään töykeää, ja päättelin, että töykeä vaikutelma tulee terävästä, sihisevästä s:n ääntämyksestä. Sanotaanhan, että ihminen "sihisee/kihisee kiukusta". Eli tuo yhden äänteen ääntämys luo tuon tärkeilevän ja töykeän vaikutelman, vaikka puhe ei siis olisikaan alkuunkaan töykeää. Ehkä myös ns. kohteliaisuusfraaseja, kuten "ole hyvä, kiitos, kiitos hei" käytetään kotipaikkakunnalla vähän enemmän kuin Helsingissä.
Mitään helsinkiläisiä vastaan minulla ei ole, samaa sakkia kuin muutkin, ja kuten joku jo sanoikin, jutellessa on paljastunut, että miltei kaikkien vanhemmat ovat muuttaneet pääkaupunkiseudulle Savosta.
oliko nasaali suhinavittu jo tarttunut, tuliko stadi monta kertaa :DD Se on niin noloa.
Mä olin lapsena viikon oulussa ja kotiin palatessa puheeni oli niin kamalaa, että itseeni ärsytti ja kavereita nauratti.