Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Geokätköily

Vierailija
20.09.2013 |

mitä mieltä lajista?

kaikki mielipiteet nyt tähän!

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Olette ymmärtäneet asian ihan oikein. Sitähän me kätköilijät ollaan, varkaita ja tungettelijoita. Kaikki me varastetaan mitä vaan käsiimme saadaan. Meillä on myös tapana säästää jätemaksuissa ja kantaa kaikki roskamme mukanamme kätkölle, eli olemme myös roskaajia. Me ei yhtään välitetä ihmisten kotirauhasta vaan tullaan ihan tosta vaan pihalle kurkkimaan paikkoihin ja samalla varastamaan. Jos ei ole varastettavaa, ainakin tuhotaan jotain.

Voi elämä sentään...

Ottakaa hyvät ihmiset asoista selvää ennenkuin kirjoittelette mitään!! Tästä tehdään nyt ihan rikollista toimintaa kun ei tiedetä totuutta.

Olen harrastanut useamman vuoden. Kenenkään pihalle en ole tunkeutunut luvatta. Enkä muullekaan yksityisalueelle. En ole myöskään rikkonut tai tuhonnut mitään. En ole myöskään roskannut, päinvastoin, olen KERÄNNYT roskia kätkön lähistöltä.

Mielestäni mukava ulkoilu harrastus.

Vierailija
2/44 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on mielensäpahoittajat aktiivisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa aloittaa tästä negatiivisesta kirjoittelusta huolimatta :) kertokaahan kokeneet kätköilijät miten aloitan? Kaverin miehellä oli ladattu puhelimeen joku sovellus? Mulla lumia 800, saako sen siihen?

Vierailija
4/44 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 20:03"]

Jep! Olette ymmärtäneet asian ihan oikein. Sitähän me kätköilijät ollaan, varkaita ja tungettelijoita. Kaikki me varastetaan mitä vaan käsiimme saadaan. Meillä on myös tapana säästää jätemaksuissa ja kantaa kaikki roskamme mukanamme kätkölle, eli olemme myös roskaajia. Me ei yhtään välitetä ihmisten kotirauhasta vaan tullaan ihan tosta vaan pihalle kurkkimaan paikkoihin ja samalla varastamaan. Jos ei ole varastettavaa, ainakin tuhotaan jotain.

Voi elämä sentään...

Ottakaa hyvät ihmiset asoista selvää ennenkuin kirjoittelette mitään!! Tästä tehdään nyt ihan rikollista toimintaa kun ei tiedetä totuutta.

Olen harrastanut useamman vuoden. Kenenkään pihalle en ole tunkeutunut luvatta. Enkä muullekaan yksityisalueelle. En ole myöskään rikkonut tai tuhonnut mitään. En ole myöskään roskannut, päinvastoin, olen KERÄNNYT roskia kätkön lähistöltä.

Mielestäni mukava ulkoilu harrastus.

[/quote]

Joo, olen varmaan ymmärtänyt jotain todella väärin, kun kesämökkitie on tukittu vieraalla autolla ja mökin puuvajan luona on pari miestä "etsimässä geokätköä" jonka koordinaattit todella oli juuri siihen, 40 metrin päähän mökistä. Olihan siellä ystävällisesti rikottu tuhoeläinten esteeksi laitettu verkko ja piilotettu muovirasia "sokkelin sisään". Todella mukava ja kaikin tavoin kehittävä harrastus teillä!

Vierailija
5/44 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin mailla oli liikuskellut näitä kätköilijöitä. Kohta oli naaupurilta särjetty aitaa ja ei mennyt pitkä aika, kun kissa katosi. En usko että oli sattumaa.

Vierailija
6/44 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iskä harrastaa geokätköilyä;) kannattaa! oon itekki etsiny iskän kans!:D

Vierailija
7/44 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iskä harrastaa geokätköilyä;) kannattaa! oon itekki etsiny iskän kans!:D

Vierailija
8/44 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen kuullut, että geokätköilijät uhraa kissoja salaisissa menoissa öisin. Samalla jakavat ryöstösaaliinsa keskenään.

Vierailija
9/44 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi taparoskata ympäristöä, ei ne muovipurkit kuulu luontoon.

Vierailija
10/44 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, kivasti tulee ulkoiltua vieraissakin ympäristöissä, hienoja maisemia olen päässyt ihailemaan ja kunto kohonnut yllättävästi. 500 löytöä takana, 10 omaa kätköäkin löytyy. Nyt alkaa olla lähiseudut jo aika hyvin kerätty joten pitemmälle kun lähtee, täytyy suunnitella paremmin. En voi kuin suositella, sopiva harrastus ihan kaiken ikäisille, yksin, koiran tai perheen kanssa tai miten haluaakin.

Vierailija
11/44 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 23:11"]

[/quote]Sä et edes näe niitä jos ne ovat oikeaoppisesti piilotettuja. Ja viedään kyllä aikanaan pois, jos niikseen tulee. Moni kätkönomistaja ja kätköilijäkin itse asiassa siivoilee paikkoja, kerää lasinsiruja ja muita roskia, tiesitkö sitä?

Vierailija
12/44 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava harrastus, joka on saanut meidän perheen ulkoilemaan ja liikkumaan luonnossa paljon enemmän. Moni nähtävyys olisi jäänyt näkemättä, jos ei matkalla olisi poikettu kätkön takia pois päätieltä.

Vierailija
13/44 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno harrastus yhdessä lasten kanssa tai vaikka yksinään. Eikä geokätköily oikeasti roskaa eikä pilaa luontoa, me kätköilijät ollaan luonnossa luonnon ehdoilla, rikkomatta ja roskaamatta.

Kätköilyyn jää koukkuun, ei yhtäkään kauppa- tai torireissua tule, etteikö johonkin mukavan näköiseen koloon vilkaisisi (tai käskisi lapsen vilkaista). =)

Suosittelen! 

Vierailija
14/44 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olen ollut pariinkin otteeseen kätköilijäporukalla siivoamassa maastoa. Kyllä ne sohvat ja autonrenkaat siellä yhdessäkin ojassa ovat jonkun muun kuin kätköilijöiden sinne heittämiä. Vastuullinen kätköilijä korjaa arkistoidun kätkön jäänteet pois luonnosta.

Vierailija
15/44 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 23:13"]

[/quote]Sä et edes näe niitä jos ne ovat oikeaoppisesti piilotettuja. Ja viedään kyllä aikanaan pois, jos niikseen tulee. Moni kätkönomistaja ja kätköilijäkin itse asiassa siivoilee paikkoja, kerää lasinsiruja ja muita roskia, tiesitkö sitä?

[/quote]

Ai sinusta piilotettu muovi ei ole roska? Täytyypä kaivaa läheiselle puistoalueelle pari monttua ja tunkea sinne muoviroskat, jos ne ei sitten enää olekaan jätettä vaan ihan hyväksytysti hävitettyä tavaraa. Miksi kunnan jätehuolto ei enemmän kerro tästä mahdollisuudesta?

Vierailija
16/44 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 23:22"]

[/quote]

Olen ollut pariinkin otteeseen kätköilijäporukalla siivoamassa maastoa. Kyllä ne sohvat ja autonrenkaat siellä yhdessäkin ojassa ovat jonkun muun kuin kätköilijöiden sinne heittämiä. Vastuullinen kätköilijä korjaa arkistoidun kätkön jäänteet pois luonnosta.

[/quote]

Meillä on sama tapa eli kun kätkö löytyy, se viedään maastosta pois eikä jätetä sinne luontoo, muovihan ei maadu. Sohvat ja muut rojut ojissa kertovat siitä, miten vähän ympäristöstä välitetään.

Vierailija
17/44 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 23:27"]

[/quote]

Ai sinusta piilotettu muovi ei ole roska? Täytyypä kaivaa läheiselle puistoalueelle pari monttua ja tunkea sinne muoviroskat, jos ne ei sitten enää olekaan jätettä vaan ihan hyväksytysti hävitettyä tavaraa. Miksi kunnan jätehuolto ei enemmän kerro tästä mahdollisuudesta?

[/quote]Ne purkit viedään pois kun sen aika on, vietkö itse roskasi pois? Minulla on kätköihini ihan kunnaninsinöörin, metsähallituksen yms. luvat, joten keksi jotain muuta valitettavaa. Ja kuten sinulle on moneen kertaan jo sanottu, kätköilijäihmisillä on tapana siivota paikkoja, ei liata niitä.

Vierailija
18/44 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana homma! Me ollaan muksujen kanssa käyty muutamia vuosia kätköillä. Ihan tässä kaupunkien sisällä, ettei mitään retkiä tehty.

Sellaista sunnuntaipäivän puuhaa, että mitäs nyt tehtäis.. No, kätkölle. Lähistöllä on kivasti helppojakin.

Että sopii kaltaiselleni sohvaperunallekin ja myös himopatikoijalle.

Vierailija
19/44 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 23:27"]

[/quote]

[/quote]Ne purkit viedään pois kun sen aika on, vietkö itse roskasi pois? Minulla on kätköihini ihan kunnaninsinöörin, metsähallituksen yms. luvat, joten keksi jotain muuta valitettavaa. Ja kuten sinulle on moneen kertaan jo sanottu, kätköilijäihmisillä on tapana siivota paikkoja, ei liata niitä.

[/quote]

Minulla on tapana poistaa ne kätköt ja sillä tavalla suojella luontoa. Muovirasia ei kuulu luontoon, vaikka miten toisin yrität vänkäillä. Yhtään kätköilijää en ole vielä nähnyt kantamassa roskia pois maastosta. MInä vien sentään sen turhan muovipurkin.

Vierailija
20/44 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätköilijät ollaan aika läpeensä luonnossa viihtyviä luontoihmisiä. Ei roskata eikä meluta. Kunhan kuleksitaan hissukseen ja etsitään pikkuisia aarteita jotka samanhenkiset ovat piilottaneet nätisti piiloon. 

Ei se ole roskaamista, eikä meitä sankoin joukoin rynnistä kenenkään mailla tallomassa, roskaamassa tai pilaamassa mitään muutenkaan.