Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuore suhde, mies avoimesti kertonut olevansa mustasukkainen. Onnistuuko?

Vierailija
20.09.2013 |

Olen lähes rakastunut mieheen, joka on huomaavainen, hellä, avulias ja rakastava.

Ollaan puhuttu heti ensimmäisestä tapaamisesta lähtien avoimesti kaikesta ja hän on kertonut olevansa omistushaluinen ja mustasukkainen. Itse olen toennut kolmevuotta sitten päättyneestä mustasukkaisesta suhteesta, jossa minua petettiin jatkuvasti ja lyötiin lyttyyn henkisesti. Mietin, kannattaako tätä suhdetta jatkaa sen pelossa, että tiedossa olisi samaa tulevaisuudessa.

Toisaalta tämä nykyinen mies on ihan täysin vastakohta narsistisiin piirteisiin taipuvaa eksääni nähden. Hän ottaa minut huomioon ja on kohtelias ja fyysisesti läsnä. On kiinnostunut aidosti mitä minulle kuuluu ja haluaa minulle aina hyvää. Eksäni kanssa ei ollut alunpitäenkään juuri lainkaan fyysistä kanssakäymistä ja se vähäinenkin karsiutui loppuakohden kokonaan pois.

Mitäs mieltä olette? Kannattaako tätä suhdetta jatkaa ja viedä pidemmälle, vai lyönkö välit poikki? 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Mustasukkaisuus on normaali tunne ihan normaaleilla ihmisillä. Sit on erikseen se sairas mustasukkaisuus jossa menee överiksi vainoamiseksi.  kysele mieheltä miten menettelee kun on mustasukkainen.

Jos aloitatte suhteen sano suoraan että kaikenlainen överihomma sit katkasee suhteen. Ja ole myös valmis siihen.

Minun mieheni on mustasukkainen. Ex petti ja mies edelleenkin pelkää mun menetystä samalla tavalla. Yhdessä jo 13 vuotta. Käytännössä tämä näkyy siinä että miestä huolestuttaa jos olen kavereiden kanssa baarissa ja mustasukkaisuus leimahtaa jos joku muu mies kiinnostuu minusta. Mutta tää mustasukkaisuus ei ole koskaan saanut pahoja piirteitä. Ei rajoita tai vainoa. Mies on puhunut avoimesti tästä asiasta ja tunteistaan muutenkin. Yksin sitten käy kävelyllä puhisemassa välillä jos tuntuu että ryöpsähtää. Ja saa omat tunteensa hallintaansa.

hänen pelkonsa ja mustasukkaisuus ovat muuten vähentyneet ajan kanssa kun on kokenut että pitkässä suhteessa minuun voi luottaa. Sit kun välillä on huonompi kausi riitoja tms niin nostaa päätään. Mut ei mitään ylivoimasta siis.

Vierailija
22/25 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se vaan niin on että kun miestä petetään tarpeeksi, niin "mustasukkaisuus" tulee. ja tälläiselle miehelle on erittäin kohtalokasta mikäli hän kohtaan naisen ja joka sitten pettää, mustasukkaisuus on enemmän pelkoa siitä että joutuu käymään uudelleen tuon erittäin tuskallisen prosessin läpi. mutta mitään koettelemuksia ei kannata asettaa, sillä se voi pahentaa tilannetta. avoimuus on hyvä konsti, sillä tälläisella miehellä on todellakin luottamus pulaa joka johtuu edelleen siitä että EI ole ollut aihetta luottaa, moni mustasukkaista miestä kiroava nainen voi katsoa peiliin, rakkaus on myös sitä että kumppania autetaan ei laiminlyödä entisestään. Pettävä on nainen on pahempi kuin mustasukkainen mies. Pettävä nainen = sielunrikkoja. Josta moni hyvä nainenkin saa kärsiä, menettämästään hyvästä miehestä. Antaisin sinuna miehelle mahdollisuuden !

Vierailija
24/25 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus on normaali inhimillinen tunne. Se, miten sitä käsittelee ja mihin se takia ryhtyy, on eri asia.

Ap:n kirjoituksen perusteella ei minusta ole mitään syytä paniikkiin.

Vierailija
25/25 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pysyttelisin vaan kaverina. Mies kuitenkin tulee jollain tavalla "kostamaan"sulle exiensä teot - tietoisesti tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi