Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapellaanko teillä omasta ajasta?

Vierailija
20.09.2013 |

Meillä on oma aika noussut valtataistelun aseeksi. Olen palannut 2,5v jälkeen töihin nyt ja mies jäi 6kk kotiin lapsen kanssa. Nyt sitten tappelemme siitä kuka saa omaa aikaa ja kuka ei. Ennen laskimme että jos toinen lähti matkalle kavereiden kanssa, sai toinen yhtä monta matkapäivää, mutta nyt menemme jo tuntitasolla tässä hommassa. 

Hassuinta tässä on se, että mies juuri nimenomaan halusi, että lähden töihin ja hän saa olla lapsemme kanssa kotona. Ja kesällä hänellä oli paljon menoja (merkkasin ne kaikki ylös juuri siitä syystä, että arvasin, että sanomista tulee). Nyt sitten kun olen päivät töissä ja iltaisin on välillä jotakin omia juttuja / viikonloppuisin, onkin ne ihan kauhistus. 

Nyt minun pitää oikeasti tehdä valintoja, että menenkö salille vai lastenvaatekutsuille. Molempia en voi saada viikon aikana. Ja kerrottakoot, että jos tarkkaan lasketaan, olen vielä isosti saamapuolella tässä omassa ajassa kun ottaa mieheni kesän riennot huomioon. 

Jos et siis naisena ja äitinä itse syyllistä itseäsi niin älä huoli, siihen hommaan kyllä löytyy varmasti joku muu! 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapella, molemmat saavat aika tasapuolisesti omia menoja. Itselläni on vapaa-ajan menoja vähän enemmän kuin miehellä, mutta toisaalta mies iltaopiskelee, ja on enemmän poissa kotoa, vaikkei opiskelua vapaa-ajaksi laskisikaan.

Vierailija
42/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole ikinä tuollaisesta riitaa tai sanomista tullut. Kumpikin ajattelee asiat perheen kannalta ja toisen kannalta. Kun menoja on vähän ja harkiten ei tarvitse  kinata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tapella. Mä olen sitä mieltä, että kotonaolijan iltamenot ovat etusijalla - mutta tämän pitäisi olla tasapuolista, eli jos miehellä oli paljon iltamenoja kun hän kävi töissä niin ei ole reilua että hänellä on niitä edelleen enemmän kun on kotona.

Mutta sitten, jos kävisin töissä ja mulla olisi alle 3v lapsi niin en malttaisi olla kyllä edes joka viikko yhtä iltaa pois (satunnaisesti tietenkin kyllä, ja kun lapset vähän isompia niin säännöllisestikin).

Vierailija
44/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 20:20"]

Ja anteeksi, vastasin aika kärkkästi, että ei koske perheitä, joissa ei ole lapsia. Aikuiset voivat sopia keskenään, mutta kun on lapsia, niin jonkun niistä on huolehdittava. Molemmat eivät voi olla yhtä aikaa omissa menoissa. Siksi tilanne ei minusta ole ihan vertailukelpoinen kahden aikuisen taloudessa käytäviin ajankäyttöriitoihin.

[/quote]

Kärsi, kärsi, kirkkaimman kruunun saat.

Vierailija
45/45 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 20:20"]

Ennen lapsia me ei ainakaan todellakaan tapeltu ajankäytöstä, ei koskaan. Emme ylipäänsä juuri riidelleet.

[/quote]

Sitä ne lapset teettävät. Valitettavasti. Kysymys on vain siitä, millä tavalla kompensoitte sitä, että suhde on nyt huonompi. Riittääkö vanhemmuus molemmille?