Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyyntö: Kun otat lainaan lasten vaatteita

Vierailija
19.09.2013 |

niin voisitko palauttaa ne pestyinä, kiitos.

Kuluminen ja käytön jäljet ovat ok. Koppuraiset tahrat, jotka johtuvat vain pesemättömyydestä, eivät niinkään. 

Ikuisuusaihe ja täällä monesti käsitelty - tiedän - osuipa vaan näköjään omallekin kohdalle.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota lainaan, enkä anna lainaan lastenvaatteita. Jos meillä on liian pieniä lastenvaatteita niin annan ne kokonaan pois ja samalla ajatuksella myös saamme lastenvaatteita. Ne mitä annan pois, en halua ristikseni enää ikinä, miksi haluaisin?

Vierailija
2/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle saa palauttaa likaisinakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lainaa lasten vaatteita? :O Ymmärrän kyllä rattaiden yms. lainaamisen, mutta että vaatteita.

Vierailija
4/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, näinhän se menee.

Itse olen ystäväni kanssa vaihtanut lastenvaatteita monta vuotta, ja on ollut erittäin toimiva systeemi. Hänellä on siis vanhin lapsi poika, minulla tyttö ja nuoremmat lapset menevät myös vastaavasti ristiin. Olen saanut häneltä kassitolkulla poikien vaatteita nuorimmaiselle ja antanut vastaavasti kassitolkulla tyttöjen vaatteita hänen nuorimmaiselleen.

Vaatteet tulevat aikanaan takaisin ja ne voi sitten antaa eteenpäin tai myydä.

Tässä on se etu lahjoittamiseen verrattuna, että ei tarvitse miettiä, saako toiselta kalliimpia vaatteita kuin mitä itse antaa tai päinvastoin. Rahallinen hyöty jää kumminkin sille, joka vaatteen on alunperin hankkinutkin.

Vierailija
5/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin kai toi lainailu onnistuu ilman eripuraa ym,siksen sitä harrastakaan itse.Ostan laatua käytettynä ja myyn taas eteenpäin jolloin vaatteet eivät maksa juuri mitään

Vierailija
6/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, joo riskinsä siinä on, ystävästä voi paljastua hyväksikäyttäjän ja/tai laiskurin piirteitä.

Mutta jos ystävä on samalla lailla asennoituva, lainailulla voi säästää huimasti. Minullekaan ei ole tuon nuorimmaisen vaatettaminen maksanut juuri mitään, mutta olen säästynyt kirpparien ja huutonetin koluamiselta tyystin.

5

Vierailija
7/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan lainaisi lasten vaatteita? Tuskin sä lainaat omia vaatteitakaan.

Kaupat on vaatteita täynnä.

Vierailija
8/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, miksi kukaan ostaisi niitä käytettynäkään siinä tapauksessa? No kuule: säästääkseen rahaa ja vaivaa, ollakseen ekologinen.

5

Vierailija
9/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan omat lasten vaatteeni pois ja säästän ne ihanimmat itse. Saan sitten siivous- ja tarjoiluapua vastineeksi tarvittaessa. Ei tarvi riidellä.

Vierailija
10/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 hyvä systeemi sekin - mutta toisaalta ihminen, joka alkaa riidellä tai pilata lainaamiaan vaatteita, voi hyvällä todennäköisyydellä olla myös ihminen, joka ei korvaa siivous- tai tarjoiluavulla saamiaan vaatteita. Siis itsekäs ja piittaamaton.

5

Vierailija
11/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet kulahtaa hyvin nopeasti käytössä. Pesunukkaa tulee jo muutaman pesukerran jälkeen ja vaate näyttää käytetyltä. Eiköhän sen jälkeen ole aivan sama missä kunnossa vaatteet on, huonokuntoisia ne joka tapauksessa on jos useampi lapsi käyttää.

Vierailija
12/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap niin samaa mieltä sun kanssa. Voi kun ihmiset ymmärtäis tän. Tai jos lainaa ja ne vaatteet/tavarat kuluu tavallista enemmän niin olisi ystävällistä korvata ne jollain muulla muotoa. 

Me ollaan nuoremmalle jouduttu ostaa uusiksi mm. Luistimia, suksia, pyörää, juhlamekkoja ja -kenkiä (siis esim joulujuhlakengät joita yksi lapsi käyttää max muutaman kerran, niin meidän suvussa yksi tyttö on saanut nekin kulumaan/rikki), ... Siis kaikkea mahdollista joudutaan ostamaan meidän nuoremmalle uusiksi. Ymmärrän, että arkivaatteet kuluu, mutta kyllä niiden lainattujen tilalle voisi ostaa/antaa jotain kivaa uutta vastineeksi. Ja varsinkin kalliimpien "kertaluontoisten" tavaroiden tilalle, jos ne oman lapsen käytölsä menee rikki.

ja antaa ne vaatteet ajallaan takaisin. Me saadaan joitain vaatteita takaisin lainasta siinä vaiheessa kin meidän oma pienempi on jo kasvanut sen koon ohi. Sekin on raivostuttavaa, kun yrittää nätisti pyytää ja vihjata, että se ja se vaate pitäisi olla jo pieni teidän lapselle ja voisi nyt sopia meidän lapselle niin saadaan se vaate tosiaan liian myöhään Ja ollaan jouduttu jo ostaa uusia vaatteita/tavaroita tilalle.

niin ja yhdelle kun annettiin lainaan jotain niin menivät sen jälkeen hankkimaan kissan, joten ei voida niitä tavaroita enää ottaa takaisin allergian takia...

no, ymmärrettävästi ei enää anneta mitään edes lainaan, kun ei olla samalla aaltopituudella esim rikki menneen tavaran korvattavuudesta.

Vierailija
13/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sitten ota lemmikkiä kun meidän paidat on teillä lainassa....et oo tosissasi.

Muuten samaa mieltä, antakaa ne tavarat ja mitkä haluatte säilyttää, niitä ette lainaa. Muutenkaan en näe järkeä minkään suksia/luistimia/polkupyörää pienemmän lainaamisessa. kirpparit on täynnä, sieltä saa pikkurahalla ihan omat.

Vierailija
14/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen lainailu olisi varmaan tosi raskasta. Mulla on vain yksi lapsi, enkä meinaa silti muistaa mitä vaatteita meillä on. Ihan hirveä homma olisi muistella mitä vaatteita on keneltäkin saanut ja koska ja missä kunnossa, ja vielä että mitä omia on kenelläkin lainassa ja koska ne tarvitsisi takaisin. Isompien tavaroiden kanssa vähän helpompaa, mutta kyllä nekin on yleensä annettu (tai joskus myyty) ihan reilusti eteenpäin, eikä toivottu takaisin. Saa sitten seuraava pitää kuin omaansa, eikä meidänkään tarvitse enää ajatella koko rojua.

Vierailija
15/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi aikuisilla tulla moisesta eripuraa? Mä olen lainannut monta kertaa naapurilta vaatteita ja he meiltä, eikä koskaan mitään ongelmaa... Molemmat osataan pestä pyykkiä ja pyytää anteeksi jos joku tahra ei olekaan lähtenyt.

Vierailija
16/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä on ihan järkevää lainata ja olettaa, että lainattu tavara tulee takaisin ehjänä/käyttökelpoisena. Esim. Auton turvaistuin, kasvavan lapsen laskettelusukset, pinnasänky...en vaan ymmärrä miten noita edes saa rikki, mutta joiltain onnistuu. 

akkergiaan liittyen, esim turvaistuin kerää niitä kissankarvoja/hilsettä, joten uusi joudutaan hankkimaan sen takia.

enää ei meillä siis ongelmaa kun ei lainata. Kantapää kautta opittiin! Olis vasn kiva kun lainaajat itse tajuaisivat tarjota korvausta noista vahingoista, jää helposti kalvamaan mieltä.

Vierailija
17/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lainaat? En lainas niin ei ole tuillaisia ongelmia. Myyn köytö jälkeen pois, niin ei tule pesemättömänä takaisin.

Vierailija
18/18 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myynyt lapsen vaatteita, koska olen ajatellut käyttää niitä vielä seuraavallakin lapsella. Miksei niitä voisi tässä välissä käyttää joku muukin? Ne vaatteet, joiden en halua muiden käytössä kuluvan tai häviävän, olen pitänyt jemmassa. Lainaan antamiani en ole "kirjannut" mihinkään, joten en itsekään muista jokaista eikä muutaman puuttuminen haittaa lainkaan. Etenkään, koska kaverilta on tullut vastaavasti meille käyttöön hänen lapselleen hankkimaansa/saamaansa vaatetta. Ja normaali kuluminenkin on ok noiden lainavaatteiden kohdalla, kuten taisin aloituksessa mainitakin. 

Kyse oli vain siitä, että palautetaan/annetaan lainaan selkeästi pesemättömiä ja siksi tahraisia vaatteita. Mielestäni ei kivaa.

Vauvan turvakaukalo on tällä hetkellä lainassa sekin, toivottavasti palautuu suht siistinä. On siis lainassa henkilöllä, jonka voi luottaa kertovan, jos on tullut kolhuja tai muuta turvallisuuteen vaikuttavaa. 

Sille, joka kyseli, miksi lainaan lapsen vaatteita mutten omiani: aikuisella vaatteet eivät jää pieneksi kuten lapsella, vaan ne ovat normalitilanteessa omassa käytössä. Äitiysvaatteita olen itseasiassa joitain lainannutkin, jos eivät ole sillä hetkellä olleet itselle tarpeen.

-ap