Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT meni kuppi nurin, tekisittekö saman? Anopilla "henkisiä ongelmia" ja on poikaansa takertuvainen, lapsenlapsia omiva, ja minulle mustis,

Vierailija
27.08.2020 |

olen ymmärtänyt ja ymmärtänyt, koska mieheni hänen ainoa lapsensa, lapsenlapset rakkaita, anoppi on yksinäinen jne jne. Vanhempi lapsistamme (6v) oli viime viikonloppuna yökylässä mummilla eka kertaa yksinään, ja kappas vaan, mitä olikaan mummi kertonut. Ei ihan heti selvinnyt asia, mutta näin heti ettei tyttö ole ihan oma itsensä, vaan joku asia painoi. Selvisi sitten ja lopulta anoppi pojalleen tunnusti, että oli tosiaan sanonut lapselle aika sanasta sanaan "Jos mummi ei olisi rukoillut puolestasi silloin kun olit äidin mahassa, äitisi olisi tappanut sinut kohtuun". KYLLÄ, SAIRASTA, mutta näin kertoi. Samalla selvisi, että mieheni oli avautunut äidilleen tilanteesta, jolloin aloin esikoista odottamaan ehkäisyn petettyä ja todellakin harkitsin aborttia koska samoihin aikoihin sain selville miehen pitkään jatkuneen sivusuhteen. Oon niin raivona etten tiedä mitä tekisin, lapselle sanoin että mummi puhuu ihan höpöjä kun on jo vanha, ja anopille lähti viesti, että siinä meni välit sitten. Pojalleen veisaa nyt itkuvirttä, miten olen kamala, ja mun pitäisi miehenkin mielestä ymmärtää että äitinsä on vanha ja kaikkea. MISSÄ TEILLÄ MENEE RAJA mitä anoppi voi päästellä suustaan? Olenko oikeasti kohtuuton?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman hyvinvoinnin vuoksi on selkeintä hyväksyä, että anoppi ei tykkää ja sitten vältellä hänen seuraansa. Mutta siinä menee rajat täysin rikki, että anoppi kostaa inhonsa lapselle.

Se, että miehesi on aikoinaan avautunut tilanteesta äidilleen ei ole väärin, se taas on että anoppi käyttää tietoa sinua vastaan.

Kyllä se on erittäin väärin että mies on tuollaisia äidilleen selostanut. 

Onko? Onko väärin, jos poika tukeutuu äitiinsä elämän kriisin kohdatessa? Onko väärin, jos mies on tuskainen, kun puolisonsa suunnittelee/miettii aborttia, ja miehellä on jäätävät itsesyytökset, kun itse sössi elämänsä sivusuhteensa vuoksi. Onko silloin väärin, että poika menee pää kainalossa kotiin äidin luokse? Kuka muu tuossa tilanteessa rakastaisi miestä halveksinnan sijaan?

Vierailija
22/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITEN IHMEESSÄ se miehesi on mennyt tuollaisia sössöttämään sille anopillesi?????

Yllätyin itsekin, että oli meidän vaikeuksista puhunut äidilleen. Kun kummiskin itsekin valittaa aina äidistään, mutta silti on selvästi niin mamman poika, ja meni noloksi kun jäi kiinni nyt siitä, että oli kertonut tuosta aborttiasiasta äidilleen.

Vieläkö sivusuhde jatkuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin laittaisin anopin selkä seinää vasten ja kävisin naamatusten keskustelemassa asiat halki. Eli ensinnäkin sen, että miksi sinä harkitsit aborttia; siksi että hänen kullannuppu-poikansa oli pitkään pettänyt sinua ja tosiaan, ehkäisykin oli pettänyt, eli lapsi ei ollut juuri silloin suunniteltu. Korostaisin kyllä tuota miehen pettämisosiota, vaikka se ehkä on sinun ja miehesi kohdalla loppuunkäsitelty, mutta anopille laittaisin jauhot suuhun.

Toisekseen tietysti keskustelisit siitä, että lapselle ei mennä tuollaista puhumaan ja lapsen mieltä sekoittamaan! Sitten oman harkintasi mukaan kerrot, että välit ovat nyt katki kokonaan, tai sitten mitä vaihtoehtoja nyt haluatkaan, halutako että lapsesi saa käydä vielä isänsä kanssa mummollaan kylässä. Et ole kohtuuton.

Vierailija
24/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miesvihat ja anoppivihat samassa paketissa. kyllä on taas mammoille runkkumatskua. 

Vierailija
25/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

herää kysymyksiä:

Kertoiko miehesi äidilleen myös tuosta pitkään jatkuneesta sivusuhteesta?

Miten sivusuhde loppui vai jatkuuko vielä?

Miten pystyit jatkamaan miehen kanssa, vaikka hänellä oli pitkään jatkunut sivusuhde?

Eikö mies ole huolissaan oman tyttärensä hyvinvoinnista?

Mitä mies selitti tyttärelle äitinsä sanomisista?

Onko miehen mielestä ok, että hänen äitinsä puhuu 6-vuotiaalle tuollaisia?

Onko anopilla ollut muita tilanteita, jolloin ei ole puhunut sopivia lapsen kuultaviksi lasten läsnäollessa?

Sinänsähän on anopilla oikeus uskoa tuohon, mitä uskoo, mutta ei kai kukaan täysjärkinen haukkuisi tuolla lailla lapsen äitiä ( ja isää) lapselle.

Onko anopilla siis muita muistisairauksien oireita?

Ja kyllä, viimeistään tuossa tilanteessa tulisivat rajat vastaan. lapselle ei puhuta lapselle sopimattomia asioita.

Ei mies suhteestaan ollut kertonut, vain sen, että lapsi oli vahinko ja harkitsin aborttia. Oli nolona kun jäi kiinni, etenkin valikoidun totuuden puhumisesta. Meillä oli vaikeaa silloin, sivusuhteen lisäksi (ja miehen mielestä sen takia) hänellä oli samaan aikaan päihdeongelmaa, ehdoksi asetin että menee hoitoon ja lopettaa suhteen, jos jatkamme vielä ja pidämme lapsen. Näin kävi.

Näen miehestä että tilanne ottaa häntä lujille, kuitenkin lähinnä puolustelee äitiään, ja tyttärelle saoi samaa kuin minä, älä usko, mummi on jo vähän höperö.

En tiedä onko anopilla muistisairautta, mutta ei se ihan täysillä käy, ei ole koskaan käynyt, semmoinen piiloilkeä ja manipuloiva, aiemmin on jäänyt kiinni mm. syötettyään lapsille karkkeja ennen ruokaa tyyliin "ei kerrota äidille!", synttärikortit on tyyliä "Tiedäthän että mummi rakastaa sinua eniten!!" mutta ei mitään näin vakavaa.

Vierailija
26/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm. Mulla on anoppi, joka puhuu paljon ja vastuu on kuulijalla. En ole vieläkään tottunut siihen,vaikka ollaan tunnettu yli 20 vuotta. Välillä hän suunnittelee yhtä, sitten toista ja toteuttaa kolmannen. Harmittaa, kun nuorena tosiaan ihan uskoin hänen juttujaan ensin, niiyäkin, mitä hän kertoi nuista ihmisistä.

Kun olen selittänyt hänelle, että ihmiset oikeasti voivat ottaa ihan todesta hänen juttunsa, hän on vastannut, että mikäs minä muka olen, eihän minun puheitani nyt kukaan niin tosissaan...Vastuutonta.

Vierailija
27/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kiellä aborttia keneltäkään Suomessa. Se on sinun oma asiasi aioitko lapsen pitää vai et.

Vierailija
28/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis anoppi kertoo sen faktan, että sinä et välttämättä halunnut tätä lasta ja nyt olet sitä mieltä, että kyseessä on anopin vika?

Heh, kuulostat ihan anopiltani. Hänen puolustuksensa oli just tuo, että "kyllä totuuden saa sanoa, ja XX on niin fiksu likka että ymmärtää kyllä asioita"! Niin, kyseessä on 6-vuotias. Ehkä joskus kun hän olisi ollut aikuinen, ja jos olisi itse kysellyt silloin asioita liittyen omaan syntymäänsä ja meidän suhteeseen, olisin voinut ehkä kertoa asiasta. Tuo anopin tapa vaan oli kertakaikkisen väärä ja julma, enkä näe, mitä hyötyä sillä oletti saavuttavansa, paitsi tietysti oman asemansa nostaminen lapsen silmissä.

Vierailija
29/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis anoppi kertoo sen faktan, että sinä et välttämättä halunnut tätä lasta ja nyt olet sitä mieltä, että kyseessä on anopin vika?

Kuinka moni ap:n tilanteessa ei olisi pohtinut eri vaihtoehtoja?

Hänellähän petti samanaikaisesti kaksi hyvin merkityksellistä asiaa, ehkäisy ja mies.

Ap on osoittanut olevansa vahva ihminen, kun on selviytynyt molemmista rankoista asioista. Hän päätti pitää sekä lapsen että - mikä ihmeellisintä - myös tuon kollon miehen.

No, tarina osoittaa ainakin, mistä mies on hölmöytensä perinyt. Tosi mies ratkaisee ongelmat hoitamalla asiat kuntoon sen kanssa, jota ne hänen lisäkseen koskevat. - Anopille pojan intiimiasiat eivät kuulu. Paitsi tietenkin se pettäminen olisi ollut reilua kertoa, koska oli epäilemättä painavin syy abortin pohtimiseen.

Vierailija
30/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppivihan lietsontaa koko juttu. Kukaan täysjärkinen ei olisi edes anopille kertonut miettivänsä aborttia.

Älähän mitä, kylläpä on. Siinä pyörii anopin sukat jaloissa ja on järkyttynyt.

Vierailija
31/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kertoa enemmän miehesi roolista tässä kaikessa? Anoppisi on joko hullu hihhuli tai hullu dementti hihhuli, ja äärimmäisen epäkiinnostava hahmo tässä tilanteessa, automaattisesti luokkaa "ei voi jättää kahdenkesken lasten kanssa edes kakkoshädän pituiseksi ajaksi".

Mutta mikä on teidän parisuhteenne logiikka, jos sinä kyselet täällä tyhmiä samaan aikaan kun mies ei edelleenkään ymmärrä edes hävetä, että on äidilleen mennyt uskoutumaan jos on ollut koko ajan selvää, miten vihamielisesti tämä suhtautuu miniään.

Mikä on miehesi henkinen tila, jos hän ei ole kriisissään löytänyt ketään muuta kenelle uskoutua kuin oma äiti, asiassa joka mitä ilmeisimmin hänenkin toivomassaan tapauksessa (ei aborttia) tulee vaikuttamaan kielteisesti miniän ja anopin suhteeseen? Onko hän todellakin noin täysi mammanpoika?

Siinä tapauksessa anoppisi on ollut luonnevikainen todennäköisesti aina. Mutta miksi sinä sitten otit pilatun pojan mieheksesi?

Vierailija
32/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ajatteli, että totuuden saa kertoa. Tosin epäilen, että valehtelet lapsesi iän. Taitaa lapsi olla 16 v.

Vierailija
33/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

herää kysymyksiä:

Miten pystyit jatkamaan miehen kanssa, vaikka hänellä oli pitkään jatkunut sivusuhde?

Onko anopilla ollut muita tilanteita, jolloin ei ole puhunut sopivia lapsen kuultaviksi lasten läsnäollessa?

Sinänsähän on anopilla oikeus uskoa tuohon, mitä uskoo, mutta ei kai kukaan täysjärkinen haukkuisi tuolla lailla lapsen äitiä ( ja isää) lapselle.

Ja kyllä, viimeistään tuossa tilanteessa tulisivat rajat vastaan. lapselle ei puhuta lapselle sopimattomia asioita.

Ei mies suhteestaan ollut kertonut, vain sen, että lapsi oli vahinko ja harkitsin aborttia. Oli nolona kun jäi kiinni, etenkin valikoidun totuuden puhumisesta. Meillä oli vaikeaa silloin, sivusuhteen lisäksi (ja miehen mielestä sen takia) hänellä oli samaan aikaan päihdeongelmaa, ehdoksi asetin että menee hoitoon ja lopettaa suhteen, jos jatkamme vielä ja pidämme lapsen. Näin kävi.

Näen miehestä että tilanne ottaa häntä lujille, kuitenkin lähinnä puolustelee äitiään, ja tyttärelle saoi samaa kuin minä, älä usko, mummi on jo vähän höperö.

En tiedä onko anopilla muistisairautta, mutta ei se ihan täysillä käy, ei ole koskaan käynyt, semmoinen piiloilkeä ja manipuloiva, aiemmin on jäänyt kiinni mm. syötettyään lapsille karkkeja ennen ruokaa tyyliin "ei kerrota äidille!", synttärikortit on tyyliä "Tiedäthän että mummi rakastaa sinua eniten!!" mutta ei mitään näin vakavaa.

No, minä kyllä kertoisin tässä tilanteessa anopille, että itse asiassa aborttia harkitsit vain koska anopin poika oli sekä pettänyt sivusuhteessa, että veti alkoholia valtavat määrät. Sanot, että mikään vahinkoraskaus ei olisi saanut sinua aborttia miettimään, mutta kelvoton, juoppo ja pettäjä isä olisi kamalaa, etkä olisi lapsesi halunnut sitä kokevan. Lisäksi kertoisin, että sinä ohjasit miehen hoitoon, ja otit riskin, että mies pitää lupauksensa. Lisäksi avaudut siitä, että tuo koko raskauden aika oli todella raskas, kun sen sijaan että olisit saanut pojalta apua, niin hän vietti aikaa juomaa kallistaen ja peittoa pöllyttäen muiden kanssa. Ihan vaikka näillä sanoilla. Sitten saattaisin kysyä, että onko anoppi rukoillut miehen alkoholiongelman puolesta? entä miehen pettämisongelman puolesta? Ihan vain siksi, että haluat tietää, että pysyykö mies oikeilla poluilla? Koska mikään muuhan ei vaikuta siihen oikealla polulla olemisen kuin anopin rukous.

Vierailija
34/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manster kirjoitti:

No, meillä ei harrasteta anoppeja ollenkaan. Kun nainen alkaa puhua vanhempiensa tapaamisesta, on aika lähteä eri teille. 

Joo, tuntuukin enemmän siltä, että sen miehen suku on parisuhteissa ainoa ja sitä pitäisi sietää koko ajan. Itse pärjäilenkin jo hyvin ilman äitiä, mies ilmeisesti ei...

Vierailija
35/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, kuulostat ihan anopiltani. Hänen puolustuksensa oli just tuo, että "kyllä totuuden saa sanoa, ja XX on niin fiksu likka että ymmärtää kyllä asioita"! Niin, kyseessä on 6-vuotias. Ehkä joskus kun hän olisi ollut aikuinen, ja jos olisi itse kysellyt silloin asioita liittyen omaan syntymäänsä ja meidän suhteeseen, olisin voinut ehkä kertoa asiasta. Tuo anopin tapa vaan oli kertakaikkisen väärä ja julma, enkä näe, mitä hyötyä sillä oletti saavuttavansa, paitsi tietysti oman asemansa nostaminen lapsen silmissä.

Mitä mieltä miehesi on tuosta totuuden kertomisesta? jos on hänen mielestään ok, niin kerro nyt ihmeessä totuus siitä, että miksi pohdit sitä aborttia: Miehen pettäminen ja juominen. Kerro totuus siitä, että mies on alkoholisti ja siitä, että hän on pettävä alkoholisti. Kerro myös totuus siitä, että jos anopin toiminta ei lopu, niin teille tulee miehen kanssa ero, ja sinä teet lastensuojeluilmoituksia anopin totuuksien lausumisista.

Vierailija
36/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman hyvinvoinnin vuoksi on selkeintä hyväksyä, että anoppi ei tykkää ja sitten vältellä hänen seuraansa. Mutta siinä menee rajat täysin rikki, että anoppi kostaa inhonsa lapselle.

Se, että miehesi on aikoinaan avautunut tilanteesta äidilleen ei ole väärin, se taas on että anoppi käyttää tietoa sinua vastaan.

Kyllä se on erittäin väärin että mies on tuollaisia äidilleen selostanut. 

Siinä ei ole mitään väärää, että vaikeassa tilanteessa juttelee jonkun läheisen ihmisen kanssa. Onko se sitten kaveri, oma äiti tai joku muu, sillä ei ole väliä.

Voihan sitä jutella, mutta olisi jutellut totuuden eli "vaimo harkitsee mitä tehdä raskauden kanssa, koska olen pettänyt häntä jo pitkään ja nyt pirhana vie jäin kiinni".

Vierailija
37/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

herää kysymyksiä:

No, minä kyllä kertoisin tässä tilanteessa anopille, että itse asiassa aborttia harkitsit vain koska anopin poika oli sekä pettänyt sivusuhteessa, että veti alkoholia valtavat määrät. Sanot, että mikään vahinkoraskaus ei olisi saanut sinua aborttia miettimään, mutta kelvoton, juoppo ja pettäjä isä olisi kamalaa, etkä olisi lapsesi halunnut sitä kokevan. Lisäksi kertoisin, että sinä ohjasit miehen hoitoon, ja otit riskin, että mies pitää lupauksensa. Lisäksi avaudut siitä, että tuo koko raskauden aika oli todella raskas, kun sen sijaan että olisit saanut pojalta apua, niin hän vietti aikaa juomaa kallistaen ja peittoa pöllyttäen muiden kanssa. Ihan vaikka näillä sanoilla. Sitten saattaisin kysyä, että onko anoppi rukoillut miehen alkoholiongelman puolesta? entä miehen pettämisongelman puolesta? Ihan vain siksi, että haluat tietää, että pysyykö mies oikeilla poluilla? Koska mikään muuhan ei vaikuta siihen oikealla polulla olemisen kuin anopin rukous.

Mä en kertois anopille mitään. Ei kuulu hänelle mitenkään. Hänellä ei ole mitään syytä puhua tollaisia asioita 6v lapselle. Anoppi voi tunkea perseeseen ne rukoukset.

Vierailija
38/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ajatteli, että totuuden saa kertoa. Tosin epäilen, että valehtelet lapsesi iän. Taitaa lapsi olla 16 v.

Ihan sama, minkä ikäinen lapsi on, hänelle ei kuulu tuollaisia kertoa.

Vierailija
39/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle traumatisoivaa ja sekavaa. Ainakaan ilman aikuista ei enää mummolaan. Meillä kans jo teini joka käy toisessa mummolassa vain isänsä kanssa, koska mummo jo vähän höppänä ja lapselle kahden puhunut aivan kummallisia ja puuttunut juttuihin jotka ei hänelle kuulu. Rauhoittukaa nyt ja jatkossa olette aina paikalla kun lapsi tapaa mummoa.

Höppänä? Mikä diagnoosi se on? Jos viittaat muistisairauteen, ei se tee höppänää. Tarvitsee apua ja lääkkeitä. Ei naureskelua, käskytystä tai tuomitsemista.

Vierailija
40/57 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan anoppi puhui sikäli että ap harkitsi aborttia. Mutta asia ei kuulu anopille, ja ap:n itsensä olisi kuulunut asiasta kertoa lapselle kun tämä on vanhempi. Ei anopin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä