"Äiti sano et mun pitää alkaa uskovia tyttöjä"
Onko muka ok jonkun mielestä? Tällä syyllä mun tyttöni on jätetty yksin. 5lk.
Kommentit (25)
Neuvo tyttöäsi kertomaan tuolle tytölle/äidille, että uskovien tärkeimpiä tehtäviä on ystävystyä ei-uskovien kanssa, jotta saa näille tavalla tai toisella julistettua evankeliumia.
Jos tapahtuu koulussa, niin yhteys opettajaan. Voithan kirjoittaa myös lehden mielipidepalstalle nimettömänä ja kummastella asiaa. Tai lähetä juttuvinkki HS:n toimittajalle. Jos on lestadiolaisista kyse, niin kohta saadaan taas uusi kampanja, jossa kertovat, ettei asia ole näin...
Jönnöö, täällä pk-seudulla "alatko" tarkottaa nuorison parissa seurustelua. Muistan iteki ku alle kymmenen vuotta sitten luokkalainen poika yläasteel kysy mukahauskana läppänä "alaks olee".
Lasten kesken kysyttiin aina että voitko tänään olla, ollaanko tänään, ooks tänään..
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 22:58"]
Jönnöö, täällä pk-seudulla "alatko" tarkottaa nuorison parissa seurustelua. Muistan iteki ku alle kymmenen vuotta sitten luokkalainen poika yläasteel kysy mukahauskana läppänä "alaks olee".
Lasten kesken kysyttiin aina että voitko tänään olla, ollaanko tänään, ooks tänään..
[/quote]
Alaks olee on eri asia kuin alakko nää mua. Tunnitaisin molemmat, vaikka en ole pk-seudulta enkä oulun seudulta.
Jos asuvat jossain oulunseudulla, kyllähän siellä on varaa lestadiolaisten valita, että leikkivät vain kaltaistensa kanssa kun "tavikset" ovat varmaan vähemmistönä. Ap ei ole kommentoinut asiaa enää mitenkään, mutta jos tämä on oikeasti totta, tietysti sinun pitää ottaa yhteys opettajaan ja kertoa, että muut tytöt jättää sinun lapsesi yksin. Naurettavaa touhua tuollainen ja ilkeää. Mutta kyllähän lestat osaa syrjiä, omiaankin, jos eivät toimi sääntöjen mukaan.