Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Räväkämpi vs hiljaisempi persoona

Vierailija
27.08.2020 |

Onko totta että hiljaisemmat persoonat pelkäävät räväkämpiä persoonia? Itse olen menevä hyvän itsetunnon omaava persoona ja kaveriporukassani on ns hiljaisempia persoonia he eivät uskalla tuoda itseään esille ja jäävät hiljalteen sivuun myös illanistujaisissa. Saataisiinko tästä aiheesta keskustelua? Itseäni on paljon mietityttänyt tämä aihe.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvola?

Vierailija
2/7 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sellainen, kenties hyvin subjektiivinen, mielikuva, että ”räväkät” käyttävät sanoja kuten ”hiljalteen” ja ”omata”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hiljainen ja vähän vetäytyvä. Olen mieluiten yksin tai sitten kaikista läheisimpien ihmisten seurassa. Ei se sivuun jääminen jossain kerro siitä, että pelkää muita vaan ainakin itse mielummin pysyttelen tapahtumissa ja illanistujaisissa kauempana, koska viihdyn paremmin niin. En halua olla huomion keskipiste, enkä koe mitään tarvetta tuoda itseäni koko ajan esille.

Minun tuntemani "räväkät" eivät osaa kunnioittaa muiden rajoja, ovat kovaäänisiä ja höröttävät kaikelle ja kaikesta. Heitetään roisia läppää, ollaan suuna päänä jatkuvasti eikä todellakaan osata olla asiallisesti tai ottaa muita huomioon. Itse vältän näitä ihmisiä, koska en vain voi sietää tuollaista "räväkkyyttä," sillä olen itse aivan päinvastainen ihminen.

Vierailija
4/7 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna puheenvuoro myös hiljaisimmillekkin äläkä ole aina itse huomion keskipisteenä

Vierailija
5/7 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hiljainen ja vähän vetäytyvä. Olen mieluiten yksin tai sitten kaikista läheisimpien ihmisten seurassa. Ei se sivuun jääminen jossain kerro siitä, että pelkää muita vaan ainakin itse mielummin pysyttelen tapahtumissa ja illanistujaisissa kauempana, koska viihdyn paremmin niin. En halua olla huomion keskipiste, enkä koe mitään tarvetta tuoda itseäni koko ajan esille.

Minun tuntemani "räväkät" eivät osaa kunnioittaa muiden rajoja, ovat kovaäänisiä ja höröttävät kaikelle ja kaikesta. Heitetään roisia läppää, ollaan suuna päänä jatkuvasti eikä todellakaan osata olla asiallisesti tai ottaa muita huomioon. Itse vältän näitä ihmisiä, koska en vain voi sietää tuollaista "räväkkyyttä," sillä olen itse aivan päinvastainen ihminen.

Näinpä. Ja nämä räväkät eivät usein kestä jos heistä heitetään läppää ja ovat kovia loukkaantumaan.

Vierailija
6/7 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella rasittavia tyyppejä nämä ”räväkät” olisivat edes hetken hiljaa tekemättä yhtään mitään.

Vierailija
7/7 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain tapauksissa hieman kammoan jotain "räväköitä persoonia". Sellaisia, joilla on tapana yhtäkkiä porukan keskellä kiinnittää kaikkien huomion siihen hiljaisempaan tyyppiin tivaamalla suureen ääneen miksi se ei pidä enemmän meteliä ja hyvässä lykyssä sen päälle alkaa vielä kyselemään jotain kiusallisia henkilökohtaisia asioita. Miksei nämä tyypit voi räväköidä ihan itsekseen, miksi pitää yrittää vetää siihen mukaan joku, joka haluaa ottaa vaan ihan rauhallisesti.