Mikä näitä nykyajan nuoria naisia vaivaa??
Mikä heidät saa laittamaan tekoripset, hiuspidennykset, silikonit, tekokynnet, tatuoinnit??
Kertokaa se suurin syy.
Itse olen elänyt nuoruuteni 90-luvulla ja silloin muotia oli luonnollisuus. Jos siihen aikaan olisi ollut nuo ylläolevat, olisi saanut ihan toisen nimen...
Anu Sagim oli BB:ssä aivan oikeassa ihmetellessään, kun kaikilla pitää olla feikkiä niin paljon. Ja se tuskin on Anun kohdalla kateutta, hän päihittää ulkonäöllään monet parikymppiset hiuslisäkkeillä sun muilla varustetut tyttöset. Nämä nuoret tytöt aiheuttavat Anussa sen saman reaktion kuin minussakin: ihmetyksen! Että miksi, miksi nuoret kauniit naiset tekevät niin.
Olen itse 40-vuotias, eikä tulisi mieleenikään laittaa itseeni mitään luettelemistani asioista. Hiuksiani sävytän, se riittää mulle vallan hyvin :-)
Ihmettelen vain, koska luulisi, että 20-30-vuotiaana olisi niin kaunis jo luonnostaan, ettei tarvitsisi mitään ylimääräistä. Toista sen luulisi olevan tälläisellä keski-ikäisellä mammalla, jonka luulisi tarvitsevan kaikenmaailman lisäkkeet joka paikkaan.
Mutta se on se itseluottamus. Tässä iässä sitä löytyy mukavasti :-)
Mitäs ajatuksia teillä muilla?
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:26"]
Joo, onhan se paljon hvyäksyttävämpää heilua kananpersetukassa, legginssit, puolijoukkueteltta ja crocksit päällä ja vyötäröllä kunnon sipsikumpu. Aivan kamalaa on jos tykkää laittaa itseään; kyllähän siinä on ihan kamala kana.
[/quote]
Niin ja mitään siitä väliltähän ei ole? Ap:n kuvailema nainen ja tämä yläpuolella oleva kuvaus? Joopajoo. Huvittaa nämä ääripään vetäjät joka ketjuun :D
[/quote]
Kuka määrittelee sen välin? Oletko koskaan kuullut sanontaa että kauneus on katsojan silmässä?
Olen parikymppinen nainen. Onneksi on hiusvärit ja meikit ja tatuoinnit! Ilman olisin todella tylsän näköinen. Kaikkia ei ole siunattu sillä luonnonkauneudella, että näyttäisi upealta naturellina.
Mun mielestä (oon parikymppinen) ripsienpidennykset voi perustella just ja just käytännöllisyydellä, mutta silarit, hiuspidennykset ja kynnet ovat silkkaa turhamaisuutta. Vaikea arvioida miksi niitä laitetaan, ehkä huomionhakuisuutta tai epävarmuutta, halutaan näyttää mahdollisimman hyviltä (mulla olisi myös rahaa, mutta en oo osallistunu näihin, en siis oo kade :D)
Ois kiva tietää miesten rehellinen mielipide kaikista näistä. Voin kuvitella että miehenä olis aika turnoff herkällä hetkellä jos tukkaa koskiessa sieltä tuntuis joku kova klipsi tai pilkottais sinettejä?? Tai mites ne petolinnunkynnet seksin aikana? :D
Eniten ihmetyttaa ne hiustenpidennykset. Jos ne on synteettiset, nehän näyttää lähes aina barbinhiuksilta/ suttusilta. Mikä järki, useammat jotka käyttää haluaa enemmän volyymiä hentoon tukkaan -> tukka kärsii vielä enemmän ja ohuessa tukassa erottaa ne pidennykset, ihanan epäluonoliselta näyttää. Ja se aitohius: mitä helvetin järkeä, sä laitat jonkun muun ihmisen tukkaa päähäs?? Kuinka pitkälle pitää mennä, mun silmissä säälittävää :/
Tatuoinnit pitäisin erillään näistä muista, koska ne ovat astetta henkilökohtaisempia, en näe niitä samalla lailla pinnallisina. Toki nekin rumentaa, mutta "oikeen käytettyinä" ovat ihan nättiä yksityiskohtia.
AP, vastasit itse omaan kysymykseesi: kysymys on tämän ajan muodista. 90-luvun puolivälissä pinnalla oli luonnollisuus ja nykyään "luonnollinen feikki" (vrt. 2000-luvun alun pastelliväriset vinyylihousut, hiusmaskarat jne..). Toisaalta, sävytäthän itsekin hiuksiasi, joten kysehän on vain siitä, missä menee feikin raja.. Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja tehdä nuoruudenvirheensä. :)
t. Feikitön N25
Aamuisin katselen kotikulmilla, kun yläasteen tytöt kipittävät kouluun. Jalassa huippukorkeat saappaat ja kainalossa bling-bling-käsilaukku. Naama on kuorrutettu oranssilla meikkivoiteella ja muutenkin meikattu ihan överisti. Ihania! :))
Siis onko Anu Saagim päivitellyt naisten feikkiyttä?!? Haha, päivän vitsi :D
Maailma muuttuu, ap. Nostalgia ja menneeseen jääminen on muumioitumista. Olethan tietoinen, että nykyajan nuoret ihmiset ovat todella paljon valistuneempia monissa ajoissa, kun me olimme nuorina.
En ota kantaa siihen, miten kukin saa laittautua, mutta kerronpa eräästä kanssaopiskelijasta Jyväskylän yliopistossa (tyttö kotoisin tosin pk-seudulta):
Usein tentit järjestetään perjantaisin, sillä silloin on harvemmin muita luentoja/tapahtumia. Eräs opiskelututtuni saapuu aina näihin aamutentteihin viimeisen päälle laitettuna ja myöhässä. Pitkät, latvoista kuluneet hiukset on kiharrettu korkkiruuvilla ja tupeerattu (näkyvästi :/) tyvestä. Meikki viimeisen päälle huoliteltu ja päällä nykymuodin mukaisesti pitsipaita, jonka alla neonväreissä loistavat push-up -liivit. Jaloissa kenkähyllyn kopisivimmat korkkarit ja ympärillä pökerryttävä hajuvesipilvi. Niin, eihän tämä ulkonäkönsä muuten huvittaisi, mutta tarvitseeko sitä aina häiritä muiden koeaikaa kopistelemalla myöhässä saliin puleerauksen venyttyä? :D Melkein tuon laittautumisen muuten ymmärtäisi, mutta harva baarikaan aukaisee oviaan puoliltapäivin, kun tentti loppuu. Muutenkin kaikki muut salissa näyttävät siltä, että pelkkien pyjamahousujen vaihtaminen farkkuihinkin on jo saavutus.. Saa tyttö loistaa valona pimeydessä meidän rumien keskellä. :)
Ihan sama paljonko kaikkea feikkiä rustaavat päälle, mutta pitääkö se tehdä niin huomiotaherättävän HALVAN näköisesti täällä Suomessa??! Täkäläiset alkaa näyttämään pahemmilta kuin jotkut britit!
Kun täällä vaalennetaan letti niin vedetään se ihan mattakelta-valkoiseksi, kun hankitaan hiusjatkeet niin ovat kuin jotain nuken halpaa tekokuituhaituvaa, kun rusketetaan itseään niin vedetään ihan tumman oranssit pakkelit ja 10 kerrosta itseruskettaa naamaan, kun laitetaan irtoripsiä niin pitää laittaa ne harakanperseen kokoiset räpsyttimet, kun laitetaan tekokynnet niin niistä tehdään pitkät pissismäiset kimalle-hile-kotkankynnet, kun laitetaan huulitäytettä niin laitetaan pyllynaukkomainen muhkurainen tai kuin halpa nakki huuleen, kun laitetaan rinta-implantit niin pitää laittaa vartaloon nähden liian suuret sirkustissityyliset silikonit!
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:28"]
Aamuisin katselen kotikulmilla, kun yläasteen tytöt kipittävät kouluun. Jalassa huippukorkeat saappaat ja kainalossa bling-bling-käsilaukku. Naama on kuorrutettu oranssilla meikkivoiteella ja muutenkin meikattu ihan överisti. Ihania! :))
[/quote]
Missä ihmeessä tuollaista on??? Tennarit, farkut, toppi tai t-paita, huppari tai takki, reppu tai olkalaukku, rööki tai purkka.
No olen nähnyt sekä että.
Meidän kaupungissa,melko pohjoisessa- on suurempi huoli siitä, että nuoret naiset pitää jatkuvasti,ei siis satunnaisesti, löysiä roikkuvia harmaita collareita skeittikenkien kanssa, virttynyt T-paita ja nahkarotsi. Sitten nypityt kulmakarvat ja läväreitä. Tukka on kirjava ja päässä pipo. Kaiken lisäksi vyötäröllä on kunnon röllykkä.......Näitä näkyy siis enemmän kylällä kuin noita ap:n mainitsemia.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:04"]
Yksi sana: Media.
[/quote]
PhotoShop pitäisi kieltää lailla.
Koska luonnollisuus on joidenkin mielestä tylsää?
Itsekin tykkään tatuoinneista ja lävistyksistä, värjään hiuksia ja on ollut ripset ja kynnet (ei enää.) Ulkonäöllä "pelailu" piristää. Kokeile joskus! Antaa kaikkien kukkien kukkia :) ainoa asia mitä itse en tajua on se kun tungetaan silarit,ripset,kynnet,hirveesti meikkiä,pidennykset,solarium jne. samaan aikaan jatkuvasti..mutta se on vaan mun mielipide ja joillekkin sopii semmonen tyyli :)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:36"]
Kropassa.) Myös lisääntynyt koulukiusaaminen, mikä useimmiten liittyy ulkonäköön, vaikuttaa varmasti asiaan.
[/quote]
Miten niin lisääntynyt?
http://yle.fi/uutiset/koulukiusaaminen_vahentynyt/5124942
[/quote]
Pahoittelen. OIkea termi olisi ehkä yleistyminen.
http://www.mll.fi/kasvattajille/kiusaamisen-ehkaiseminen/mita-kiusaaminen-on/kiusaamisen-yleisyys/
Tuo kai kuuluu nuoruuteen, itsekin 2000-luvun alussa näytin ihan pelleltä ja tätimäiseltä ja ainakin 10+ vuotta vanhemmalta kun olin. Nyt 30v. iho on niin upea ja kuulas, etten viitsi sitä pilata maaleilla ( tukkivat huokoset, vaikka kuinka bb/cc-koostumus olisi kyseessä) ja tukka on rennosti ponnarilla ja tyyli hieman huoleton muutenkin. Omaan silmääni 10v. nuoremmat näyttävät baarissa lähinnä tukiaiskopioilta tms.ja ilmeisesti monen miehenkin. Parhaat kehut sain kaverimieheltä ollessani 20v. kun tämä sanoi minun näyttävän niin kuulalta ja kauniilta, ettei meinaa tuntea ( ei ollut silloin meikkiä), myöhemmin ymmärsin sen että se meikki ja suttu ei tosiaan kaunista välttämättä, vaikka ulkonäköön on selvästi panostettu muka.
Pst. Ylen artikkeli on hieman aikaansa myöhässä.AAinakin päivämäärien mukaan!
Iän huomaa hyvin tästä viestistä. Vain kalkkikset käyttävät tuollaisia hymiöitä.[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:51"]
Mikä heidät saa laittamaan tekoripset, hiuspidennykset, silikonit, tekokynnet, tatuoinnit??
Kertokaa se suurin syy.
Itse olen elänyt nuoruuteni 90-luvulla ja silloin muotia oli luonnollisuus. Jos siihen aikaan olisi ollut nuo ylläolevat, olisi saanut ihan toisen nimen...
Anu Sagim oli BB:ssä aivan oikeassa ihmetellessään, kun kaikilla pitää olla feikkiä niin paljon. Ja se tuskin on Anun kohdalla kateutta, hän päihittää ulkonäöllään monet parikymppiset hiuslisäkkeillä sun muilla varustetut tyttöset. Nämä nuoret tytöt aiheuttavat Anussa sen saman reaktion kuin minussakin: ihmetyksen! Että miksi, miksi nuoret kauniit naiset tekevät niin.
Olen itse 40-vuotias, eikä tulisi mieleenikään laittaa itseeni mitään luettelemistani asioista. Hiuksiani sävytän, se riittää mulle vallan hyvin :-)
Ihmettelen vain, koska luulisi, että 20-30-vuotiaana olisi niin kaunis jo luonnostaan, ettei tarvitsisi mitään ylimääräistä. Toista sen luulisi olevan tälläisellä keski-ikäisellä mammalla, jonka luulisi tarvitsevan kaikenmaailman lisäkkeet joka paikkaan.
Mutta se on se itseluottamus. Tässä iässä sitä löytyy mukavasti :-)
Mitäs ajatuksia teillä muilla?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:11"]
Mun mielestä (oon parikymppinen) ripsienpidennykset voi perustella just ja just käytännöllisyydellä, mutta silarit, hiuspidennykset ja kynnet ovat silkkaa turhamaisuutta. Vaikea arvioida miksi niitä laitetaan, ehkä huomionhakuisuutta tai epävarmuutta, halutaan näyttää mahdollisimman hyviltä (mulla olisi myös rahaa, mutta en oo osallistunu näihin, en siis oo kade :D)
Ois kiva tietää miesten rehellinen mielipide kaikista näistä. Voin kuvitella että miehenä olis aika turnoff herkällä hetkellä jos tukkaa koskiessa sieltä tuntuis joku kova klipsi tai pilkottais sinettejä??
Eniten ihmetyttaa ne hiustenpidennykset. Jos ne on synteettiset, nehän näyttää lähes aina barbinhiuksilta/ suttusilta. Mikä järki, useammat jotka käyttää haluaa enemmän volyymiä hentoon tukkaan -> tukka kärsii vielä enemmän ja ohuessa tukassa erottaa ne pidennykset, ihanan epäluonoliselta näyttää. Ja se aitohius: mitä helvetin järkeä, sä laitat jonkun muun ihmisen tukkaa päähäs?? Kuinka pitkälle pitää mennä, mun silmissä säälittävää :/
[/quote]
Voin kertoa sinulle, miksi minulla on hiustenpidennykset: siksi, että minulla ei ole juuri lainkaan omia hiuksia. Jostain syystä ne alkoivat lähteä teini-iässä, ja en halua vielä olla kampaukseltani kuin 60-vuotias :) Peruukki olisi toinen vaihtoehto, mutta sitä varten tarvitsisi ajaa kalju, enkä ole siihen valmis. Minusta normaalin ulkonäön tavoitteleminen ei kerro hirveästä epävarmuudesta.
Enkä sanoisi, että ulkonäön kohentelu muutenkaan. Itse en esimerkiksi meikkaa, mutta tuskinpa kaikki meikkiä käyttävät ovat niin kovin epävarmoja itsestään. Voihan osa siitä turhamaisuutta olla, mutta mitä sitten? Miksi se olisi niin paha asia?
Mitä tulee miesten mielipiteeseen, niin miksi minun pitäisi olla siitä kiinnostunut? Minähän hiusteni kanssa elän. Ja jos kiinnostus lopahtaisi koska hiuksissa tuntuu sinetti, niin aika vähäistä se taitaisi alunperinkin olla.
Onneksi poikani sai tyttöystäväkseen mukavan tytön, jolla kauniit, pitkät ja luonnollisen väriset hiukset, ei meikkiä, ei mitään lisättyä. Kaunis ja vielä fiksukin, akateemista alaa opiskelee.
Ehkä osa nuorista naisista on itsevarmoja luonnollisessa olotilassaan ja toisilla se on haettava lisäkkeistä ts. mainonnan vaikutuksesta.
Kauniita tekoripsiä en ole nähnyt kenelläkään. Kovin suttainen vaikutelma tulee.