Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä näitä nykyajan nuoria naisia vaivaa??

Vierailija
18.09.2013 |

Mikä heidät saa laittamaan tekoripset, hiuspidennykset, silikonit, tekokynnet, tatuoinnit??

Kertokaa se suurin syy.

Itse olen elänyt nuoruuteni 90-luvulla ja silloin muotia oli luonnollisuus. Jos siihen aikaan olisi ollut nuo ylläolevat, olisi saanut ihan toisen nimen...

Anu Sagim oli BB:ssä aivan oikeassa ihmetellessään, kun kaikilla pitää olla feikkiä niin paljon. Ja se tuskin on Anun kohdalla kateutta, hän päihittää ulkonäöllään monet parikymppiset hiuslisäkkeillä sun muilla varustetut tyttöset. Nämä nuoret tytöt aiheuttavat Anussa sen saman reaktion kuin minussakin: ihmetyksen! Että miksi, miksi nuoret kauniit naiset tekevät niin.

Olen itse 40-vuotias, eikä tulisi mieleenikään laittaa itseeni mitään luettelemistani asioista. Hiuksiani sävytän, se riittää mulle vallan hyvin :-)

Ihmettelen vain, koska luulisi, että 20-30-vuotiaana olisi niin kaunis jo luonnostaan, ettei tarvitsisi mitään ylimääräistä. Toista sen luulisi olevan tälläisellä keski-ikäisellä mammalla, jonka luulisi tarvitsevan kaikenmaailman lisäkkeet joka paikkaan.

Mutta se on se itseluottamus. Tässä iässä sitä löytyy mukavasti :-)

Mitäs ajatuksia teillä muilla?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen itse lähemmäs nelikymppisenä nuorisolinjalla, ja minulla on kurssikavereina näitä nuoria tyttöjä. Ikinä ei ole tullut mieleen ihmetellä, miksi nuori nainen haluaa olla muodikas ja laittaa itseään - se on tuossa iässä itsestäänselvyys. Minun silmääni tuollainen laittautuminen on vähän liikaa, mutta ei ne nuoret minua ja muita (heidän silmissään) tätejä varten laittaudu, vaan toisiaan ja nuoria miehiä varten! Ja sehän toimii, nuoren miehen silmissä räpsyripset ovat ihan riittävän luonnollisen näköiset.

Minä olen noin yleensä ottaen sitä mieltä, että nuoret ovat menossa fiksumpaan suuntaan. Ihan tutkitustikin nuoret ovat terveempiä ja tiedostavampia kuin aiemmat sukupolvet, ja ainakin näistä luokkakavereistani näkee sen, että terveellisiä elämäntapoja arvostetaan. Ehkä jopa niin pitkälle, että välillä tuntuu että ottakaa nyt vähän rennommin joskus, ei keski-ikäisten terveysvaivat nyt teille ihan ovelle kolkuttele eikä yhteen irtokarkkiin kuole.

Vierailija
2/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori, 22v. Elämäni aikana olen 2-3 kertaa värjännyt hiukseni. Tekoripsiä en käytä, meikkiä tosi harvoin, 1-2 kertaa vuodessa. Silikonit on yök, mun mielestä. Hiuspidennykset ja muut, äsh, ne on niin luonnottomia. Tunnen monta nuorta, ja he ovat samanlaisia kuin minä. Itse asiassa, tunnen vain 1 joka värjää hiuksiaan heti kun juuri kasvu näkyy, hän meikkaa aina ennen kuin tulee makuuhuoneesta ulos. Näitä nuoria on tosi harvassa, meitä luonnollisia nuoria on sitten enemmän :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näitä nykyajan vanhoja naisia vaivaa, kun traumatisoituvat siitä, että toiset panostavat hieman ulkonäköönsä? 

Vierailija
4/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin ottaen nuo feikatut nuoret eivät suinkaan ole kauniita, ovat pelkästään ällistyttävän näköisiä - kenellä on aikaa tunteja tälläytyä heidän näköisikseen.

On siinä poikaparoilla ihmettelyen aihetta, kun tuo kaikki kuori otetan pois (jos joku uskaltaa). Löytyy tuiki tavallinen tyttö omine epävarmuuksineen.

Itse lähemmäs viisikymmpisenä voisin joskus ripsein pidennyksen laittaa, tulisi silmät kivasti esille.

Vierailija
5/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on katsojan silmissä. Itselläni ei ole muuta feikkiä, kuin mainitsemasi tatuoinnit, mutta en niitä kovin feikkeinä pidä. Se on ehkä enemmänkin makukysymys. Tunnen monta vanhempaakin naista, jotka ovat ottaneet tatuoinnin iässä 60+.

Nykyään nuoren naisen laittaa laittamaan itsensä ehkä median painostus. Mainokset ja uutiset saavat kaiken ison olevan hienoa ja kaunista, (tietenkin muualla kuin 

Vierailija
6/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen nainen ja en ihmettele ollenkaan noita juttuja! Elämässäni on nimittäin tärkeämpiäkin asioita.

Vierailija
7/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:27"]

On siinä poikaparoilla ihmettelyen aihetta, kun tuo kaikki kuori otetan pois (jos joku uskaltaa). Löytyy tuiki tavallinen tyttö omine epävarmuuksineen.

[/quote]

Olisiko mahdoton ajatus, että ne poikaparatkin elävät nykyajassa?

Vierailija
8/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kropassa.) Myös lisääntynyt koulukiusaaminen, mikä useimmiten liittyy ulkonäköön, vaikuttaa varmasti asiaan.

En tiedä, miten onnistuin säheltämään kännykällä. Pahoittelen. :/

Vierailija
9/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, itse olen melkein 50 ja mulla on silarit ja on ollut hiusten pidennyksetkin joskus ja aika usein rakennekynnet, harkitsen ripsien laittamista. 

Vierailija
10/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:36"]

Kropassa.) Myös lisääntynyt koulukiusaaminen, mikä useimmiten liittyy ulkonäköön, vaikuttaa varmasti asiaan.

[/quote]

Miten niin lisääntynyt? 

http://yle.fi/uutiset/koulukiusaaminen_vahentynyt/5124942

Vierailija
11/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:37"]

Noh, itse olen melkein 50 ja mulla on silarit ja on ollut hiusten pidennyksetkin joskus ja aika usein rakennekynnet, harkitsen ripsien laittamista. 

[/quote]

Unohdin mainita että tatuointejakin löytyy. En silti koe itseäni feikiksi. Luonne on tärkein. Tiedän ihmisiä jotka ovat kropaltaan luomuja mutta sisältä feikkejä. 

Sitäpaitsi meikkaan hyvin harvoin, ihoni on lähes aina puhdas ja meikitön.

Vierailija
12/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:23"]

Mikä näitä nykyajan vanhoja naisia vaivaa, kun traumatisoituvat siitä, että toiset panostavat hieman ulkonäköönsä? 

[/quote]

Mitä vitun vanhoja naisia? Nelikymppinen ei ole vanhaa nähnytkään ja mielestäni ap ei ole lainkaan traumatisoitunut, kunhan ihmetteli.

Ja omana kommenttina lisäisin, etteivät läheskään kaikki parikymppiset ole tuollaisia ap:n kuvaamia muovihirviöitä, saati enää kolmekymppiset kuten itse olen. Tunnen monia nuoria naisia, jotka ovat aivan normaaleja, värjäävät hiuksia ja meikkaavat normaalisti ja ovat luonnollisen kauniita. Hiuslisäkkeet, silikonit, ylisuuret ripisenpidennykset ja ylipitkät korpinkynnet kuuluvat vain tietyn tyylisille naisille ja hyvä niin.

Vierailija
13/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 11:39"]

Miten niin lisääntynyt? 

http://yle.fi/uutiset/koulukiusaaminen_vahentynyt/5124942

[/quote]

Koulukiusaamista lisättävä heti, että nuoret naiset eivät uskaltaisi tehdä itsestään kummajaisia!

Vierailija
14/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmasti.

Vierailija
15/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 36v ja minulla on ollut pidennykset ja rakennekynnet ajattelin nyt laittaa monen vuoden tauon jälkeen. Silareita ei ole eikä tule, mutta voisin tarjota itselleni vaikka 50v-lahjaksi jonkinlaisen kasvojenkohotusoperaation. Ja miksikö? No siksi että tykkään olla freesin näköinen ja en tykkää siitä että naama valuu alaspäin. Jos joku muu taas ei meikkaa/laita hiuksiaan tms niin ei se minua haittaa. 

Olen jo vuosia sitten lakannut miettimästä mitä mieltä muut ovat minusta, joten teen niin kuin tykkään.

Vierailija
16/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuo AP:n mainitsema tyyli on vain tietynlaisten ihmisten tyyli. Samaan tapaan voisi väittää että nykyajan miehet ovat kaikki kuin BB-Teppo, vaikka oikeasti aniharva on sellainen.

Ja varmaan seura tekee kaltaisekseen, jos liikkuu rokkiporukoissa niin tyyli on enemmän goottimainen, jos skeittailee niin sitten tyyli vastaa sitä elämäntapaa. Joillain se tyyli on "Jordanilta" kopsattu, eli on paljon irtohiuksia, överisti ripsiä ja kynsiä sekä litroittain itseruskettavaa.

Ja kuten useimmille käy, se nuoruuden tyyli näyttää ihan hassulta sitten kun kuvia katselee joskus vanhempana :)

Ja sekin hyvä muistaa, että kaikki eivät saa syntymälahjakseen paksuja hiuksia, kaunista ihoa ja sopusuhtaista kroppaa. On kai ihan ok että parantelee vähän itseään, siinä sitten on eroja missä raja menee, joku ei finnivoidetta isompia juttuja tee, toiselle silikonit ovat itsestään selvyys jne.

Vierailija
17/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä kannattaa opettaa tytöilleen meikkaamista tai vaikka järjestää mahdollisuus ammattilaisen oppeihin. Säästyy aikaa. Huomaan että ainakin meillä aikaa menee liikaa kuitenkin päivän vaatteiden valitsemisiin. 

Näkisitte miten räjähtäneiltä voivat viikonloppuisin näyttää!!?? Se haju on sietämätön ja jos kasvoja sattuu koristamaan vielä kolhut illanvieton jäljiltä niin muutos edellisestä päivästä on kyllä hämmästyttävä ja varmasti vähemmän viehättävä. 

Vierailija
18/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 10:51"]

Anu Sagim oli BB:ssä aivan oikeassa ihmetellessään, kun kaikilla pitää olla feikkiä niin paljon.

[/quote]

Tämä samainen Anu haluaisi rumille pakolliset kauneusleikkaukset.

Vierailija
19/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jokainen saa tehdä itselleen ihan mitä tahtoo. Ihmettelen vain sitä, että miksi nuoret parikymppiset naiset rumentavat itseään näillä lisukkeilla. Moni sanoo kuinka haluaa tehdä ulkonäöstään paremman näillä apukeinoilla, mutta valitettavan usein ei voi puhua paremmasta...

Mutta makuasioita. Toiset tykkää luonnollisemmasta, toiset ei :-)

ap

Vierailija
20/69 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsehän sen sanoit, ap: 90-luvulla muotia oli luonnollisuus, mutta juuri tällä hetkellä ei. Trendit kulkevat sykleissä aina. Ethän sinäkään ollut "erilainen nuori" jos olit luonnollinen muiden luonnollisten keskellä. Niin olin minäkin, t. 35v :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän