Teekkarielämää?
Kannattaako lähteä opiskelemaan DIksi mikäli ryyppääminen, riehuminen ja päissään hoilaaminen ei kiinnosta? Tai on muuten erakkohenkinen introvertti?
Kommentit (13)
Miten työskentely muiden ihmisten kanssa sujuu? Osana tiimiä, ryhmätyöt?
Sun ei tarvi ryypätä jos et halua.
Vierailija kirjoitti:
Ryhmätyöt vituttaa, mutta yleensä olen olen se työteliän ja aikaansaavin. Toki ulospäinsuuntautuneemmat vetelehtijät kerää härskisti kunnian lopputuloksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryhmätyöt vituttaa, mutta yleensä olen olen se työteliän ja aikaansaavin. Toki ulospäinsuuntautuneemmat vetelehtijät kerää härskisti kunnian lopputuloksesta.
Eli kykenet töissäkin tekemään töitä osana työryhmää? Esittelemään työsi tulokset.
Vierailija kirjoitti:
Sun ei tarvi ryypätä jos et halua.
No miten se ryhmäytyminen onnistuu, mikäli ei halua sulautua joukkoon. Sitten kun ei ryhmäydy on täysin ulkopuolella muussakin asiallisessa opiskelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kykenet töissäkin tekemään töitä osana työryhmää? Esittelemään työsi tulokset.
Se ettei pidä ryhmässä toimimisesta ja esillä olosta ei tarkoita etteikö siihen tarvittaessa esim. Työasioissa pystyisi.
Kyllä siellä on myös paljon murheellisia kilttiksiä hämärissä yksiöissään. 😔
ei siellä ole pakko ryypätä ja riehua
mutta näin kaiken kokeneena voin sanoa että opiskeluaikoina hankituista kavereista on hyötyä työelämässäkin
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä on myös paljon murheellisia kilttiksiä hämärissä yksiöissään. 😔
No ei tämäkään miltään ideaalitilanteelta kuulosta. Onko olemassa mahdollisuutta mihinkään keskitiehen eli järkevään toimintaan ilman vouhotusta ja viinaa?
Vierailija kirjoitti:
ei siellä ole pakko ryypätä ja riehua
mutta näin kaiken kokeneena voin sanoa että opiskeluaikoina hankituista kavereista on hyötyä työelämässäkin
Näinhän joka paikassa sanotaan, että on tärkeää verkostoitua alusta lähtien tai mistään ei tule myöhemmin mitään.
Jos olet aidosti kiinnostunut tekniikasta niin kannattaa. Varman työpaikan perässä pelkästään ei, niinku minä nykyään työtön DI tein. Puuduttaa jo ajatuskin nykyisen tutkinnon täydentämisestä(nykyiselle osaamiselleni ei ole kysyntää) ja täydennyskoulutusta mieluummin opiskelisin muuta ja vaihtaisin alaa. Teekkaribileitä yms. en kyllä selvinpäin olisi kestänyt, mutta jos ei tykkää juoda (ja muutenkin) niin bileitä tärkeämmät verkostoitumiset hoidetaan alan kesätöissä. Kannattaa hakea alan kesätöitä monipuolisesti eikä missään nimessä jäädä joka kesä samaan paikkaan jos et pääse siellä etenemään vaativampiin tehtäviin kesien aikana. Itse tein sen virheen, että työskentelin melkein kaikki kesät samassa tehtaassa ja samassa tehtävässä, aina luullen että ensi kesäksi saan "ylennyksen". Olisi pitänyt etsiä sitä ylennystä paljon aktiivisemmin muualta.
Mafyke sujuu hyvin, mutta ei ehkä sinänsä kiinnosta sellaisenaan. Enemmänkin niiden soveltaminen. Tällä hetkellä kiinnostaa materiaalitekniikka ehkä ympäristötekniikka tai tietotekniikka.
Valitset opiskelupaikan sen perusteella, millaiseen ammattiin aiot suuntautua, et sen perusteella, millainen mielikuva sulla on sen opiskelijoista.