Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, jotka luulevat olevansa uranaisia ilman lapsia

Vierailija
17.09.2013 |

Miksi monet äidit luulevat, että olisivat saavuttaneet kovapalkkaisen uran ilman lapsentekoa? Eihän se ole itsestäänselvää. Ihmettelen tätä. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Täältäkin saa usein lukea kuinka joku väittää, että "olisin jo ollut pitkään kovapalkkaisessa työssä jos en olisi tehnyt marko-eeverttiä..."

Hoh hoijaa. Ei se kovapalkkainen työ tai menestysura mikään automaatio kyllä ole vaikka liisa-marttia ei olisikaan.

Vierailija
2/14 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se olekaan itsestään selvää, mutta varmasti osa äideistä tietää, että näin olisi käynyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne on sellasia äitejä, jotka todennäköisesti tosiaan olisivat saavuttaneet tuon. Itse en kuulu heihin, ja käsittääkseni suurin osa äideistä ei edes kuvittele noin.

Vierailija
4/14 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:24"]

Eihän se olekaan itsestään selvää, mutta varmasti osa äideistä tietää, että näin olisi käynyt...

[/quote]

Niin tietää...

:D

pitäähän se joku syy keksiä miksi ei ole mitään.

Vierailija
5/14 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä itsensä tuntee. Olen aina onnistunut ja menestynyt. Ja todellakin olen luopunut nyt urasta lasteni takia, koska kahta uratykkiä ei perheeseen mahdu ilman, että lapset kärsii.

Vierailija
6/14 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:29"]

[/quote]

Niin tietää...

[/quote]

Aika sairasta ajattelua harrastat...

Vierailija
7/14 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:32"]

[/quote]

Niin tietää...

[/quote]

Aika sairasta ajattelua harrastat...

[/quote]

Minäkö? Kuinka niin? :D

Vierailija
8/14 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen parikin naista jotka ovat kieltäytyneet isosta ylennyksestä lasten takia. Toinen ekonomi ja toinen DI. Töihin ovat toki menneet hoitovapaan jälkeen.

Vierailija
9/14 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:40"]

Tunnen parikin naista jotka ovat kieltäytyneet isosta ylennyksestä lasten takia. Toinen ekonomi ja toinen DI. Töihin ovat toki menneet hoitovapaan jälkeen.

[/quote]

Todella typerää.

Vierailija
10/14 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:30"]

Kyllähän sitä itsensä tuntee. Olen aina onnistunut ja menestynyt. Ja todellakin olen luopunut nyt urasta lasteni takia, koska kahta uratykkiä ei perheeseen mahdu ilman, että lapset kärsii.

[/quote]

Sulla on ihme käsitys uratykkeydestä tai sitten vaadit tosi paljon. Nimittäin nykyään kyllä pystyy aivan hyvin yhdistämään vanhempien hyvän menestyksen työelämässä ja perheen. Se vaatii toki joustamista niin työnantajien kuin vanhempienkin osalta, kykyä suunnitella ajankäyttöä ja käyttää hyväksi tehokkaasti se aika mikä on käytettävissä, taitoa pistää asiat tärkeysjärjestykseen ja tehdä vain olennaisia asioita, joskus apuvoimien käyttämistä joko ostopalveluina tai niiden kuuluisien tukiverkkojen tarjoamina jelppeinä.  Kahden suuren yrityksen johtajaa ei ehkä ihan vähällä samaan huusholliin mahdu, mutta muu kyllä onnistuu. Eivätkä lapset kärsi. Tuokin on joku ihme vaki-mammamantra, että vanhempien työnteko pistää lapset kärsimään.

Vierailija
11/14 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi nähdä tulevaisuuteen.

Vierailija
12/14 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 12:30"]

[/quote]

Sulla on ihme käsitys uratykkeydestä tai sitten vaadit tosi paljon. Nimittäin nykyään kyllä pystyy aivan hyvin yhdistämään vanhempien hyvän menestyksen työelämässä ja perheen. Se vaatii toki joustamista niin työnantajien kuin vanhempienkin osalta, kykyä suunnitella ajankäyttöä ja käyttää hyväksi tehokkaasti se aika mikä on käytettävissä, taitoa pistää asiat tärkeysjärjestykseen ja tehdä vain olennaisia asioita, joskus apuvoimien käyttämistä joko ostopalveluina tai niiden kuuluisien tukiverkkojen tarjoamina jelppeinä.  Kahden suuren yrityksen johtajaa ei ehkä ihan vähällä samaan huusholliin mahdu, mutta muu kyllä onnistuu. Eivätkä lapset kärsi. Tuokin on joku ihme vaki-mammamantra, että vanhempien työnteko pistää lapset kärsimään.

[/quote]

Ja sitten herää kysymys onko se sittenkään sen arvoista.

Vierailija
13/14 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin tietää...

[/quote]

Jaa että jos ei ole kovapalkkainen uratykki niin ei ole mitään?

Vierailija
14/14 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uranainen ja nyt raskaana. Mihin ihmeesen se urani nyt katoaisi, vaikka lapsen saankin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi