Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpahan kusetusta tuo Lippupalvelun lippujen osto

Vierailija
17.09.2013 |

Ensin tulee lipun hinnan päälle joku ihmeen 2,5 euroa "kuluja". Sitten tulee lisää 2 euroa "varausmaksua" siitä ilosta, että käy itse hakemassa lipun joistan R-kioskilta, postitse lähetettynä maksaisi jo 10 euroa ekstraa. Prkl. Jäi muuten liput ostamatta.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihme tapahtumaan olet ollut menossa? Ja missä hornan tuutissa asut (ettei löydy yhtään Lippupalvelun pistettä, muuta kuin R-kioskia)?

Vierailija
2/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset ota pdf-lipua sähköpostiin? ei edes tarvitse printata kun voi näyttää esim. suoraan puhelimesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 20:53"]

Mihin ihme tapahtumaan olet ollut menossa? Ja missä hornan tuutissa asut (ettei löydy yhtään Lippupalvelun pistettä, muuta kuin R-kioskia)?

[/quote]

Samat maksut, vaikka noutaisi liput lippupalvelun pisteestä. Kusetusfirma.

Vierailija
4/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta maksaa siitä omasta printtilipustakin joku maksu. Boikotoin myös aina, kun on mahdollista.

Vierailija
5/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa päähän tuo "amerikantyyli", kun ei voida suoraan kertoa, että mitä maksaa. Amerikassa tulee veroja ja tippejä yms hinnan päälle, lippuhuijausfirma laittaa jotain omakeksimiään lisämaksuja.

Vierailija
6/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kuvittelet että lippupalvelu pysyy pystyssä ? Pyhällä hengellä ? Ei niitten kautta voi ilmaiseksi lippuja ostaa.

Vierailija
7/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tapahtumaan pitää saada "oikeat" liput, eikä itse tulostettu kelpaa? Olen tietämätön ja utelias.

Vierailija
8/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kusetusta se nyt on jos hinta kuintenkin kerrotaan ennen ostopäätöstä ja kerrotaan mistä se koostuu. 

Vierailija
9/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:03"]

Millä kuvittelet että lippupalvelu pysyy pystyssä ? Pyhällä hengellä ? Ei niitten kautta voi ilmaiseksi lippuja ostaa.

[/quote]

Luuletko, että teattissa oleva lipunmyyntiluukku on sitten ilmainen? Kyllä sielläkin se lipunmyynti maksaa jotain (todennäköisesti paljon enemmän kuin sähköisessä palvelussa), mutta ei sitä kuitenkaan lisätä lipun hintaan!

Vierailija
10/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:05"]

Mitä kusetusta se nyt on jos hinta kuintenkin kerrotaan ennen ostopäätöstä ja kerrotaan mistä se koostuu. 

[/quote]

Mainostetaan sitä hintaa, jossa ei ole maksuja. Viimeinen lisämaksu tulee näkyviin vasta, kun on jo kaikki valinnat yms. tehnyt. Minä peruin siinä vaiheessa, mutta kyllä silti on kusetusta. Kyllä esim. lipun itse noutaminen pitäisi olla ilmaista, postitse toimittaessa toki voi lisätä postikulut (mutta ei tod. mitään kymppiä!!!)

Vierailija
11/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkukaupungissakin on Lippupalvelun kauppa, tässä oikein lista sinulle:

http://www.lippupalvelu.fi/help/outlets.fi-fi.html?l=fi-fi&tm_link=tm_ql_3&language=fi-fi

Miksi et hae lippuasi jostain noista paikoista?

Vierailija
12/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Luuletko, että teattissa oleva lipunmyyntiluukku on sitten ilmainen? Kyllä sielläkin se lipunmyynti maksaa jotain (todennäköisesti paljon enemmän kuin sähköisessä palvelussa), mutta ei sitä kuitenkaan lisätä lipun hintaan!

[/quote]

Lippukassa on vain pieni osa teatterin organisaatiota, jota rahoitetaan pääsylipputuloilla. Lippufirmojen päätoimi taas on lippujen välittäminen.

Vierailija
13/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:10"]

Meidän pikkukaupungissakin on Lippupalvelun kauppa, tässä oikein lista sinulle:

http://www.lippupalvelu.fi/help/outlets.fi-fi.html?l=fi-fi&tm_link=tm_ql_3&language=fi-fi

Miksi et hae lippuasi jostain noista paikoista?

[/quote]

Lisämaksut tulevat silti!

Vierailija
14/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:12"]

[/quote]

[/quote]

Lippukassa on vain pieni osa teatterin organisaatiota, jota rahoitetaan pääsylipputuloilla. Lippufirmojen päätoimi taas on lippujen välittäminen.

[/quote]

Bingo! Pääsylipputuloilla se lipunmyynti pitäisi rahoittaa riippumatta siitä, mitä kautta niitä myydään! Eli sama suomeksi: lipun hinnan pitäisi itsessään sisältää lipun myynnistä aiheutavat kulut. Eihän lipun hintaan lisätä muitakaan kuluja, esim. esiintyjien palkkiot, tilojen lämmitys ja sähkö yms, vaan ne sisältyvät lipun kokonaishintaan!

Vierailija
15/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:12"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Bingo! Pääsylipputuloilla se lipunmyynti pitäisi rahoittaa riippumatta siitä, mitä kautta niitä myydään! Eli sama suomeksi: lipun hinnan pitäisi itsessään sisältää lipun myynnistä aiheutavat kulut. Eihän lipun hintaan lisätä muitakaan kuluja, esim. esiintyjien palkkiot, tilojen lämmitys ja sähkö yms, vaan ne sisältyvät lipun kokonaishintaan!

[/quote]

Amen, täysin samaa mieltä! Enkä tajua että miksi minun pitää maksaa siitäkin lipun lisäksi ekstrakuluja että printtaan sen lipun itse omalla koneellani.

Vierailija
16/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlaista kusetusta on joidenkin matkalippujen "polttoainelisät". Paskaako se matkustajaa kiinnostaa, mikä osuus lipusta menee polttoaineeseen. Lippujen hinnat elää muutenkin jatkuvasti, eli lisätköön kohonneen polttoaineen hinnan suoraan lipun hintaan.

Ymmärrän tämän polttoainelisän jossain pitkäksi ajaksi sovituissa kuljetussopimuksissa, mutta yksittäisen matkustajan yksittäiseen matkalippuun sellainen ei kuulu.

Vierailija
17/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt jo, että mistä tapahtumasta on kyse! En ole ikinä joutunut kympin lisämaksua maksamaan, joten olen kiinnostunut oppimaan uutta.

Vierailija
18/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se itse printtaamisen lisämaksu on 0 eur, vähän tarkkuutta kehiin!

Vierailija
19/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:29"]

Se itse printtaamisen lisämaksu on 0 eur, vähän tarkkuutta kehiin!

[/quote]

Ainakin ennen lippupisteen printtilipuista joutui maksamaan toimitusmaksun, en tiedä ovatko sitten muuttaneet vihdoin systeemin.

Vierailija
20/33 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä Lippupalvelusta, mutta ainakin Tiketissä tulee myös itsetulostetuista lipuista ihan sama "palvelumaksu" kuin kaikista muistakin. Sama käytäntö taitaa olla Lippupisteellä. Olen myös useampaan otteeseen tilannut liput postitse vaikka netistä ne olen ostanut, ja postikulut on ollut tuon noin 10e (ja maininta näistä kuluista on ilmeisesti ollut tosi pienellä printillä kun en sitä ole huomannut). Viimeksi taisi olla kyseessä Neil Youngin elokuisen konsertin liput, jotka tilasin postitse ja postikuluja tuli 10e niiden palvelumaksujen lisäksi.

Eli ehkä te, jotka ette koskaan ole näihin törmänneet, ette itse vain osta lippuja kovin usein? Ainakaan näiden lippufirmojen kautta? Kun tosiaan se palvelumaksu tulee ihan itse tulostaessakin ja on paikasta riippuen 1,5-2,5 euroa per lippu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä