Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa laitatte tänään?

Vierailija
17.09.2013 |

Jos vaikka vinkkejä saisin, pää lyö tyhjää, on lyönyt jo muutaman viikon...

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 14:54"]

Löytyisikö jauhelihaideoita? Mulla olis vain jauhelihapaketti ja kaikki jauheliharuoat jo tökkii.

[/quote]

Miksi sinulla on jauhelihapaketti, jos kaikki jauheliharuoat jo tökkii? No, onhan se Suomen aivan ylivoimainen kuningasruoka. Tuskin missään on jauheliha samassa asemassa kuin Suomessa.

Vierailija
22/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaurapuuroa ja juomiseksi vettä. hyvää ja terveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset syövät eilistä jauhelihakeittoa, minulla on koko päivän haluttanut kebabia, joten haen sen varmaan kun lähden töistä kotiin. Tästä vastauksesta ei varmaankaan paljoa apua ollut mutta tulipahan vastattua :)

Vierailija
24/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

riisiä ja kanakastiketta ja pinaattilettuja

Vierailija
25/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syötiin just spagetti-jauhelihavuokaa. Eilen tehtiin sitä iso satsi, joten tänään päästiin helpolla. Siksi on jo syöty.

Vierailija
26/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Rouva tekee jotain hyvää perunoista.

Vierailija
27/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakeittoa täälläkin. Se on aina parempaa seuraavana päivänä, joten kannattaa tehdä isompi satsi kerralla.

Vierailija
28/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtyä pitsaa.

Vierailija
29/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omatekoista pitsaa täälläkin.. ihmettelen vain muiden mammojen ruokamenyyta kun on niin paljon sieniä, kesäkurpitsaa, linssejä. siis en mä koskaan tee tuollaista! kuulostaa pröystäilyltä että arkisin syödään tuommosia.. ja kyllä, saan nyt vihat niskaani mutta ehkä olen vain maalaisjuntti jonka mielestä nuo on "muotiruokia". (kelpais siis minullekkin mutta ehkä viikonloppuisin..) ja kenen perheen lapset ja mies syövät kasvissosekeittoa vapaaehtoisesti?!

Vierailija
30/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

27, joillekin ne ovat ihan arkipäivää, oikeasti :)

Vierailija
31/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 14:54"]

Löytyisikö jauhelihaideoita? Mulla olis vain jauhelihapaketti ja kaikki jauheliharuoat jo tökkii.

[/quote]

Miksi sinulla on jauhelihapaketti, jos kaikki jauheliharuoat jo tökkii? No, onhan se Suomen aivan ylivoimainen kuningasruoka. Tuskin missään on jauheliha samassa asemassa kuin Suomessa.

[/quote]

Otin sen pakasteesta, kun muutakaan ei ollut eikä kauppaan pääse.

Tein pihvejä. Ihan hyviltähän ne maistui vaikka jo vähän kyllästyttääkin. Ehkä pitäisi reseptiä vaihtaa..

Vierailija
32/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spydäriä tänään! :P

Vierailija
33/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytettyjä paprikoita. Täytteeseen tuli keitettyä riisiä, paistettua jauhelihaa, paistoin myös sipulia, herkkusieniä, kesäkurpitsaa, ja paprikoitten päälle laitoin juustoraastetta.

Jälkkäriksi hedelmärahkaa.

Vierailija
34/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jauhelihakastiketta ja spagettia. Meillä jauhelihakastike on joka kerta vähän erilaista, tänään siinä oli jauhelihan lisäksi sipulia, sieniä, porkkanaraastetta ja tomaattia.

Vierailija
35/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkurpitsat ja linssit on ehkä halvinta, mitä tällä hetkellä on kaupassa! Ei siis mitään pröystäilyä. Mies syö mielellään. Lapsilla vähän tökkii, mutta ajattelen, ettei se voi niitä vahingoittaakaan ;-)

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 16:46"]

omatekoista pitsaa täälläkin.. ihmettelen vain muiden mammojen ruokamenyyta kun on niin paljon sieniä, kesäkurpitsaa, linssejä. siis en mä koskaan tee tuollaista! kuulostaa pröystäilyltä että arkisin syödään tuommosia.. ja kyllä, saan nyt vihat niskaani mutta ehkä olen vain maalaisjuntti jonka mielestä nuo on "muotiruokia". (kelpais siis minullekkin mutta ehkä viikonloppuisin..) ja kenen perheen lapset ja mies syövät kasvissosekeittoa vapaaehtoisesti?!

[/quote]

Vierailija
36/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 16:46"]

[/quote]

mulle taas nuo sienet, pavut, linssit, sesongin vihannekset on sitä mitä olen tottunut lapsesta asti syömään halpana arkiruokana, tosin en olekaan Suomessa syntynyt. Ja meillä syö mies ja lapset kasviskeittoja mielellään pari kertaa viikossa. Lasten lempparit on mausteinen linssi-vihanneskeitto ja valkopapukeitto johon tulee myös appelsiinia. Ai niin ja vihanneskeitto missä on myös pastaa maistuu aina, tai tulinen papukeitto kidneypavuista. Lapset on tottuneet sellaisiin makuihin niin tykkäävät. 

Olen kyllä ennenkin törmännyt näkemykseen että tällainen ruokailu on jonkinlaista hienostelua, vaikka minusta se on simppeliä maalaisruokaa ja esim punainen liha on hienostelua ainakin arkisin ;-) 

Vierailija
37/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilerikeittoa ja itsetehtyä peltileipää. Broilerikeittoon perunaa, porkkanaa, papuja ja broilerinsuikaleita hyvin maustettuna. Liemessä kasviliemikuutio, timjamia ja nokare koskenlaskijajuustoa.

Vierailija
38/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista broilerikeittoa, riisiä, broileria, maitoa, currya, cayannepippuria, persiljaa ja ruohosipulia.

Vierailija
39/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tonnikalapastaa. Eli täysjyväpastaa ja kastikkeessa tonnikalaa, tomaattimurskaa, sipulia, kesäkurpitsaa ja porkkanaa. Halpaa, hyvää ja terveellistä. Ja kyllä meillä lapsetkin tuosta tykkää.

Vierailija
40/41 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina tehtyjä kaalikääryleitä muusin ja salaatin kanssa syöty kaksi päivää. Tänään tekaisin siskonmakkarakeittoa ison kattilallisen, joten sitä tarjoillaan seuraavat 2-3 päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan