Pienen lapsen äiti, voisitko lähteä viikon lomamatkalle ystäväsi kanssa kaksin?
Voisitko sinä lähteä reiluksi viikoksi etelään lomamatkalle ja jättää pienen lapsen isän kanssa kotiin? Mulla yks kaveri kerto lähtevänsä syksyllä lomalle, kun on kesäloman joutunu hoitamaan lastaan (3v) ja on niin väsynyt!!!! VOI V! Mä en ymmärrä lainkaan, miksi haluaa itselleen perheen, jos tarvii välillä mennä yksin lomalle, että jaksaa jotenkuten hoitaa yhtä (tervettä) lastaan! Ei ymmärrä ei. Lomassa sinänsä ei ole mitään pahaa, mut toi ei mee mun kaaliin...
Ja isukki on semmonen lammas, ettei ikimaailmassa voisi ehdottaa vaimolleen vastaavaa.
Kommentit (50)
Ja miksi äiti ei saisi tuntea väsymyksen tai turhuuden tunteita?
JOs tekee lapsia/hankkii perheen, niin silloinko ei saisi tehdä enää ikinä mitään ilman lapsia! naurettavaa tuo sinun tekstisi. HAHA
samalla tavalla isä on vastuussa lapsista kuin minä joten en nää tuossa mitään ongelmaa.
Se olisi eriasia jos joutuisin viemään lapset vaikka mummille tai jonnekin muualle sukulaiselle/kaverille viikoksi hoitoon niin en lähtisi.
Seuraavan kerran olisi sitten lasten isän vuoro lähteä reissuun.
Jotenkin etelänloma kyllä kuulostaa pahalta. Siis ehkä olisi kivaa itsellekin mennä, mut en omantunnon syistä voisi jättää perhettäni kotiin..... Mun mielestä se siis on kyllä vähän epämäärästä, jos tarvii ottaa perheestä irrotteluloma yksin yli viikon ajan!
No tuo perustelu että joutunut hoitamaan lasta kesän... no onhan se vähän, eh, outo.
Mutta kyllä mä tuonikäisen voisin isälle viikoksi jättää. Itse todennäköisesti en kuitenkaan pystyisi lähtemään kun en haluaisi viikoksi lapsesta eroon :)
Ja olen kyllä yleensä tosi nihkeä jättämään lasta mihinkään. 1,5-vuotias ei vielä ole ollut iskänsä kanssa edes yhtä yötä.
mitä pahaa siinä on. Kyllä isä lasta osaa hoitaa, tai jos ei osaa, niin se on minusta outoa. Ikävä voi tulla, mutta silloinpahan sitä ymmärtää miten arvokas se perhe on.
Kuinka moneksi vuodeksi sinusta äidin tulisi lopettaa koko muu elämänsä lapsen saatuaan? Eli mikä sinusta on sopiva ikä, että äiti saa haluta omia asioita, ilman mitään vakavampaa ongelmaa?
ei se sitä välttämättä tarkoita, haloo siellä joku!!!!
tietysti lapselle voi tulla jo viikossa iso ikävä!
minä en silti lähtisi lomalle kaverin kanssa vaan mieheni...
senverran vähän meillä yhteistä aikaa,
että jos olis tollanen raha ja halu päällä,
niin yhdessä mentäis... =)
Vierailija:
Jotenkin etelänloma kyllä kuulostaa pahalta. Siis ehkä olisi kivaa itsellekin mennä, mut en omantunnon syistä voisi jättää perhettäni kotiin..... Mun mielestä se siis on kyllä vähän epämäärästä, jos tarvii ottaa perheestä irrotteluloma yksin yli viikon ajan!
Ja sitten akat valittaa kun ukot menee, mutta itse ei pääse minnekään. Ei ole ihmekkään, kun ajatus on jo toi, haluan hoitaa lapseni itse. Onhan se miehenkin lapsi ihan yhtä paljon.
Sitten ehtii mennä kun lapset pärjää jo itse kotona. Uskomatonta, jos jollain on noin hatarassa äitiys. Se on silloin pahasti hukassa. Ja PISTE.
Nyt lapsi on 1v. ja ollaan vuorotellen oltu yötä poissa muutamia kertoja.
Isä on ihan yhtä tärkeä kuin äiti, kunhan jompikumpi on koko ajan lapsen kanssa niin kaikki hyvin.
Vierailija:
Sitten ehtii mennä kun lapset pärjää jo itse kotona. Uskomatonta, jos jollain on noin hatarassa äitiys. Se on silloin pahasti hukassa. Ja PISTE.
jos äitiyden itsetunto on niin heikolla pohjalla että se ei kestä viikon irtiottoa vielä kolmen vuoden läsnäolonkaan jälkeen! Isällekin aikamoinen kokemus olla viikko kolmivuotiaan kanssa kaksin. Muistelisivat todennäköisesti ilolla, varsinkin näin kesäaikaan :)
Jätämme kohta kaksivuotiaan mummulaan hoitoon viikoksi, kun lähdemme ensi kertaa viikon lomalle (häämatka) mieheni kanssa. Miksi ihmeessä ottaisin lapsen mukaan kärsimään kuumuudesta, kun joutuisin vain juoksemaan kärsivän lapsen perässä koko viikon? Ja kyllä, lapsi on erittäin toivottu ja rakastettu.
se ei tule kuuloonkaan.... Siinä on jotain mätää
eihän lapsi mitään äidin omaa omaisuutta ole, kyllä isä on ihan tasa-arvoinen vanhempi. Eikä kaikkien ihmisten reissut mitään paheellista rilluttelua ole, ehkä he vaeltavat jossain vuorilla, missä kolmivuotias ei todellakaan voi olla mukana.
Kyllä rakastava äiti voi olla hetken muualla, niin että rakastava isä hoitaa.
Olinkohan vaikka 13
ei voi kuvitella, että isä hoitaisi lasta viikon. Jotain on hukassa jo siinä, että käytetään sanaa " jättää lapsi isälle" . Hemmetti vie, eihän oman isän hoito ole lapselle mitään " jättämistä" .
HALOO... kyllä äitikin vapaata kaipaa, enkä tunne olevani yhtään sen huonompi..
En tosin henno ehdottaa sellaista miehelle.