Miten on mahdollista pysyä hoikkana tällaisella ruokavaliolla?
Törmäsin instassa suosittuun tiliin, jossa 45 vee nainen syö VÄHÄproteiinista ja pääasiassa hedelmäpitoista kasvisruokaa. On syönyt jo 19 vuotta. Vetää hillittömän suuria annoksia pelkkiä hiilareita, ja on silti 45-vuotiaaksi hämmästyttävän hoikassa ja fitissä kunnossa. Ihokin on ikäisekseen nuoren näköinen.
Miten tämä voi olla mahdollista, että joku nelikymppinen nainen pysyy hoikkana syömällä käytännössä pelkkiä hiilareita valtavia annoksia???? Nykyäänhän laihduttajat suosittelee syömään pelkkää lihaa tai vähintäänkin ketoa, että laihtuu. Itekin olen lisännyt lihan ja kananmunien määrää ja vähentänyt hiilareita, ja silti nelikymppisenä naisena vain lihon lihomistaan. Tuo nainen tekee täysin päinvastoin. Ei ole syönyt lihaa tai kananmunia 19 vuoteen ja silti noin hoikka. En voi käsittää. Täytyy olla jotkut käsittämättömät ihmegeenit tuolla.
Kommentit (26)
On yksilöllistä, mikä ruokavalio sopii.
En ehkä lähtökohtaisesti uskoisi kaikkea mihin netissä törmään-
Kalorit. Se on se mikä ratkaisee. En minäkään ole syönyt lihaa 30:n vuoteen, olen 44-vuotias ja hoikka. En todellakaan välttele hiilareita.
Vierailija kirjoitti:
Kalorit. Se on se mikä ratkaisee. En minäkään ole syönyt lihaa 30:n vuoteen, olen 44-vuotias ja hoikka. En todellakaan välttele hiilareita.
Täähän se ois.
Aika moni tuola lämpimissä maissa elää tyylii hedelmä/plantbased ruokavaliolla ja onhan se tosi terveellinen ruokavalio kun miettii. Ei siinä oo hirveesti tai ollenkaa eläinproteiinii vaa se proteiini koostuu lähinnä kaikenmaailman siemenistä ja pähkinöistä tms. Mut ne on sit ihan oikeeta ruokaa eikä mitään vihis viritelmiä vai mitä nää nykyajan vegetuotteet kaupassa on, nehän on ihan täyttä kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole syönyt noin 7 vuoteen lihaa. Ei mitään ihmeellistä. Ei hiilihydraatit ole mikään peikko. Olo on kaikinpuolin hyvä. En ymmärrä tätä nykyajan proteiiini ja rasva pakotusta.
Ai Freelee on nuoren näköinen? Heh. Et vissiin tunnista filttereitä ja täyteaineita.
Kaikista nuorekkaimmat naiset jotka olen tuntenut, ovat syöneet hyvin vähän proteiinia. Eivät ole olleet mitään herkuttelijoitakaan, mutta esimerkiksi hedelmät ja leipä ovat maistuneet. Ovat kyllä hyvin pieniruokaisia, joten hoikkuutta en sinänsä ihmettele. Mutta se, että olivat ikäistään huomattavasti nuoremman näköisiä, oli ehkä yllätys.
Ruokavalion kalorimäärän rajoittaminen (selvästi alle suositusten) on yksi ikääntymisteorioiden kiistelty aihe, hiirikokeissa tehokkaaksi osoitettu. David Sinclair on näkyvimpiä kalori- ja proteiinirajoitusten puolestapuhujia, uskoo siis molempien hidastavan ikääntymistä. Toimintakyvyn säilyminen on sitten tietenkin toinen juttu, jos samalla menetetään lihasmassaa.
Ihan on ikäisensä näköinen (ei 45-vuotiaat ole vielä ryppyisiä tai vanhan näköisiä), selkeästi on silikonitissit, sillä keho on kyllä hoikka, mutta rinnat todella isot siihen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä kalorit? Syön rasvaista, possun lihaa, voita, makeaa , suklaata, kermajäätelöä, pullaa... Paino pysyy normaalissa + - 3kg heittää kesä/talviaikaan. Talvella nousee 2-3 kg
Ei syö enempää kuin kuluttaa. Eikö tuon tulisi ole itsestään selvä asia?
Vierailija kirjoitti:
En ehkä lähtökohtaisesti uskoisi kaikkea mihin netissä törmään-
Kyllä tuo vaikuttais olevan oikea ihminen. On ollut olemassa ruokavalioineen jo ennen näitä tekoälypersoonia. Mm. vetänyt hirvittäviä määriä banaaneja vuonna 2018:
https://www.news.com.au/lifestyle/real-life/news-life/freelee-the-banan…
Hoikka on, lihasmassa puuttuu ja rintaimplantit on. Kaunis kyllä! Itsekin syön melkolailla juuri noin, mutta proteiinin panostan, sillä harrastan lihaskuntotreeniä aktiivisesti.
On sairaaksi mennyt tämä maailma. Hoikkana on ihmiset pysyneet käytännössä pelkillä hiilareilla 20 000 vuotta, mutta 2020-luvulla kuolee välittömästi, jos ei syö kolmen tunnin välein raatoja.
On tuo kyllä kieltämättä paljon nuoremman näköinen kasvojen iholta kuin eräs vain 2 vuotta vanhempi suomalainen lihan ja rasvan syönnistä tuttu somettajanainen.
Ei voi kyllä oikeasti syödä noin suuria annoksia kuin kuvissa. Kalorit paukkuis heti yli. Tai sitten syö vain kerran päivässä yhden tuollaisen annoksen.
Ei se lihan ja rasvankaan puputtaminen ylimäärin ole hyväksi.