Onko 37,8 kuumetta aikuisella???
Voinko mennä huomenna töihin, jos tänään lämpöä 37,8?
Kommentit (23)
Normaali lämpöni on noin 36,3. Olo on kenkku, mutta mietin, että onko tuo liian vähän kuitenkin vielä kotona oloon. Ehkä otan muutaman särkylääkkeen ja menen töihin.
ap
Mulla ois. Ja olisin aivan toimintakyvytön noilla lukemilla. Normilämpö on 36,4 joten se 37 vetää jo aivan ventiksi.
Mä oisin tuollaisesta lämmöstä jo ihan kuutamolla.
Kaveri ei edes huomaa tuollaista.
Menet siis tietty oman voinnin mukaan etkä minään mittarin.
Hoidan kotona sairaita lapsia ja huomenna piti miehen jäädä hoitamaan, että pääsen hoitamaan työni vuorostani. Lapsilla myös kuumetta, mutta lähemmäs 38,5 astetta.
ap
Riippuu ihmisestä. Normaalisti tuo on kuumetta, mutta esim. mulla on kuumetta vasta kun nousee yli 38:n, kun normaali ruuminlämpöni on yli 37.
Riippuu ihmisestä.
Minulle tuo olisi lämpöä... ei varsinaista kuumetta vaikka norm. lämpö 36,6.
Tunnen oloni kuumeiseksi ja huonoksi vasta kun mittarissa n.39 astetta.
Tosin silloin harvoin kun minulle tulee kuumetta niin se nouseekin aina korkeaksi.
Mä jäin just flunssan takia saikulle.
Lämpöä on 37,2. Eli reilusti yli asteen enemmän kuin mun normaalilämpö ja olen kyllä niin pihalla etten todellakaan ole työkykyinen.
Joten kuuntele itseäsi, oletko oikeasti työkykyinen vai et?
Mun normaalilämpö on 34,9-35,4 ja siinä on sitten kiva selittää lääkärille, että 37,0 tuntuu jo oikeasti kuumeelta. Mutta kyllä nyt varmaan 37,8 on kaikilla kuumetta ja olisi hyvä antaa elimistölle rauha toipua ja muille mahdollisuus välttyä tartunnalta.
Jos kainalosta saisin digimittarilla tuollaiset lukemat, olisin ihan taju pois. Mutta "elohopeamittarilla" tuo olisi vain pikkulämpöä. Oma normaalilämpöni digitallisella mittarilla on 36 asteen tienoilla, "elohopeamittarilla" lähempänä 37.
Tämä minun kokemukseni monista digitaalisista mittareista, jotka mittaavat parissa minuutissa. Toki jos digimittariakin pitäisi kainalossa sen 10 minuuttia, niin antaisi varmaan samoja tuloksia kuin "elohopeamittari" (juu, tiedän, ettei niissä enää ole elohopeaa oikeasti, siksi lainausmerkit).
Digitaalisella mittarilla mittasin. Sekö on siis väärä lukema?
ap
[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 11:18"]
ap
[/quote]
Jos yhdellä tämän palstan kirjoittajista tulee digi- ja elohopeamittarilla eri tulokset, epäilisin kirjoittajan mittaria. Tuossa, kun elohopea näyttää normaalilämmöksi yli 37:n, eiköhän siinä asteikko ole vähän väärässä kohdassa, mittarinputki hieman pieni tai elohopeamäärä vähäinen.
Ainahan mittari voi olla väärässä, mutta jos ei ole syytä epäillä, vaan olotila kertoo pienestä lämmöstä, kyllä se mittaustuloksesi kuulostaa oikealta. Minä en kuntoilisi yhtään, mutta jos olen hoitanut lapsia ja luvannut mennä töihin, saattaa olla, etten kehtaisi olla pois. Toki oma kuume on aivan eri tilanne kuin lasten sairastelu.
Minulle tuo olisi jo ihan reilu kuume.
Olo on aika karmea, mutta lämpö ei minusta hurja.
ap
Onhan se. Tosin noissa kuumeissa mä tappaan vaan burana C:n naamariin ja lähden töihin. Pari buranaa mukaan, niin johan on jaksanut :)
Riippuu varmaan työstäsi,että mitä teet ja kuinka sen jaksat. Jos työsi on rauhallista toimistotyötä, niin voit keitellä teetä ja pitää vähän rauhallisemman päivän.Jos työsi on esim. ekaluokan open työtä, niin tuskin 6-7-vuotiaat lapset ymmärtävät, että ope voisi ottaa päivänsä vähän rennommin....
Riipppuu mistä mittaa ja millä. Digilla suusta kielen alta tuo on lämpöä, kainalosta kuumetta. Mun normilämpö on 36,5 digillä suusta. Lämpöä on kaikki alle 38. Sen jälkeen kuumetta. Mutta olen toimintakykyinen lähemmäs 39 astetta. Sen jälkeen sitten kyllä ihan kanttuvei. Mutta töihin en silti mene kuumeessa, koska en halua muihin tartuttaa. Eli jääpä kotiin huomenna, jookos.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 11:18"]
ap
[/quote]
Jos yhdellä tämän palstan kirjoittajista tulee digi- ja elohopeamittarilla eri tulokset, epäilisin kirjoittajan mittaria. Tuossa, kun elohopea näyttää normaalilämmöksi yli 37:n, eiköhän siinä asteikko ole vähän väärässä kohdassa, mittarinputki hieman pieni tai elohopeamäärä vähäinen.
Ainahan mittari voi olla väärässä, mutta jos ei ole syytä epäillä, vaan olotila kertoo pienestä lämmöstä, kyllä se mittaustuloksesi kuulostaa oikealta. Minä en kuntoilisi yhtään, mutta jos olen hoitanut lapsia ja luvannut mennä töihin, saattaa olla, etten kehtaisi olla pois. Toki oma kuume on aivan eri tilanne kuin lasten sairastelu.
[/quote]
Meillä on parikin digimittaria. Ja kaikilla sama tulos. Samaten lääkäreissä kun on lämpöä mitattu, niin samoissa lukemissa mennään kun mitataan digimittarilla. Mutta mittausaika on lyhyempi kuin elohopeamittarilla. Jos digimittaria pitää kainalossa pidempään, se lukema nousee siitä, mitä mittari näytti piippaushetkellä. Aika monta mittaria olen verrannut, ja oikeastaan voisi sanoa, että se parin minuutin mittausaika antaa pienemmät tulokset kuin pidempi aika.
-12
Kyllä tuo minusta on kuumetta, jos normaalilämpö on alle 37. Minun normaalilämmölläni 36,4 jo 37 asteen lämpö saa olon veteläksi ja kipeäksi. Harvoin lämpötilat edes nousevat yli 38 asteen. Viimeksi ala-asteella, kun A-virus iski. Oma kunto on kuitenkin tärkeämpi kuin mittarin lukemat, joten jos olosi on kurja on parempi jäädä kotiin. Paranet itse nopeammin, etkä pääse tartuttamaan muita.
Riippuu aikuisesta, mutta yleensä on. Mun normilämpö on 36, joten mulla 37 on kuumetta. Jos huomenna ei enää ole kuumetta, niin menet tietysti töihin. Varsinkin jos sulla ei ole edes kipeä olo??? En mä ainakaan mittarilta kysy, kyllä sen tuntee.