Te paljon treenaavat (yli 3krt/vko liikuntaa)
Mitä jätätte tekemättä liikunnan vuoksi? Luetteko paljon? Harrastatteko muuta kuin liikuntaa? Panostatteko sisustukseen? Matkusteletteko? Puuhailetteko paljon lastenne kanssa? Hoidatteko puutarhaa?
Itselläni ei ole enää pieniä lapsia, mutta pähkäilen tuota liikuntaan kuluvaa aikaa, että mistä sen nipistäisi. Tai liikun nykyään vähintään tuon 3 krt/vko, mutta tuntuu, että enemmänkin olisi hyvä. Illat vaan täyttyvät monenlaisista harrastus- ym. menoista. Koti on välillä aika rempallaan jne.
Kommentit (30)
Se aika on pois nettipalstoilta...Mulla ei ole kovin pitkä matka ja aikaa menee 1-2 tuntia roikkuen siitä mitä teen, menenkö ohjattuun vai omaan. Joskus käyn jumpassa ja venyttelyssä samalla reissulla ja silloin menee tuo 2 h.
Tänään en mennyt kun oil vähän viluinen olo ja se aikapa meni netissä. Ruuanlaitosta otan siihen aikaan, eli teen viikonloppuna isoja satseja valmiiksi, niin viikolla voi lämmittää. Mulla tosin ei pihaa tms, joten siinä mielessä jää aikaa. Meidän salilla voisi käydä jo aamuvarhain, mutta itse en ehdi töihin siitä, joten mulla jää käymättä kun on kiinteä klo 8:aan meno. Ei ehdi suinkuun ja työkuntoon laittautumiseen enää sitten. Muuten kävisin ehdottomasti aamujumpissa.
En jätä mitään pakollista tekemättä. lLuen kirjoja ja harrastan liikunnan lisäksi puutarhanhoitoa, ja pakostakin tulee lapsen kanssa touhuttua, olen kehitysvammaisen lapseni omaishoitaja, mutta kuitenkin normaalisti päivätyössä. Liikun 6h viikossa. En juuri koskaan makoile sohvalla tekemättä mitään.
Se on pois kotitöistä. Kotityöt eivät kuitenkaan ikinä lopu, voi niitä tehdä harvemminkin.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 21:09"]
Se on pois kotitöistä. Kotityöt eivät kuitenkaan ikinä lopu, voi niitä tehdä harvemminkin.
[/quote]
Montako tuntia sulla on kotitöitä per päivä? Entä montako tuntia aikaa töistä tulon jälkeen siihen asti kun menet nukkumaan?
Minulla tulee liikuntaa noin 12 tuntia viikossa eikä se ole mistään pois! :)
Li pyöräilen työmatkat, 10km suuntaansa. Juoksen koiran kanssa tunnin lenkin iltaisin. Lisksi pari kertaa viikossa salilla lapsen harrastuksen aikana ja uintia vkl aamuina.
Liikunta onkin elämäntapani, ilman en haluaisi olla!
Olen hoitovapaalla, ja about kerran viikossa teen pätkävuoron töissä. Lihaskuntoa teen kotona, yleensä pikkusen jo nukkuessa, olen siis kotiin hankkinut kunnon painot. Juoksemassa käyn noin 3 kertaa viikossa. Yleensä sekin vasta iltasella, kun mies on kotona.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 21:09"]
[/quote]
Montako tuntia sulla on kotitöitä per päivä? Entä montako tuntia aikaa töistä tulon jälkeen siihen asti kun menet nukkumaan?
[/quote]Häh, en mä ala sulle mitään selvitystä antamaan päiväni minuuttiaikataulusta :D Töihin menee päivässä 8 h, matkoihin 45 min suuntaansa, nukun 7,5 tuntia. Laske siitä ihan itse :)
4 kertaa viikossa, reilun tunnin kerrallaan. Treenaan kun lapsilla on harkat eli parina iltana viikossa ja joko aamulla ennen etäpäivän aloitusta tai viikonloppuna. Ihan hyvin ehdin.
Kaksi lasta, alaluokilla koulussa. Käyn töissä 37,5h/vko ma-pe yleensä klo 8-16.
Käyn ratsastamassa kahdesti viikossa (matkat kotoa tallille 45min/suunta) sekä pari kertaa viikossa salilla. Sali on kilsan päässä.
En katso oikeastaan lainkaan telkkaria, luen paljon kirjoja, ehdin tehdä lasten kanssakin kaiken näköistä. Kavereita tapaan pari kolme kertaa viikossa. Hyvin tuo aika riittää..
Juoksen 5x viikossa, käyn töissä, luen, laitan ruokaa, leivon. Hyvin on aika riittänyt.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 21:01"]
Mitä jätätte tekemättä liikunnan vuoksi? Luetteko paljon? Harrastatteko muuta kuin liikuntaa? Panostatteko sisustukseen? Matkusteletteko? Puuhailetteko paljon lastenne kanssa? Hoidatteko puutarhaa?
Itselläni ei ole enää pieniä lapsia, mutta pähkäilen tuota liikuntaan kuluvaa aikaa, että mistä sen nipistäisi. Tai liikun nykyään vähintään tuon 3 krt/vko, mutta tuntuu, että enemmänkin olisi hyvä. Illat vaan täyttyvät monenlaisista harrastus- ym. menoista. Koti on välillä aika rempallaan jne.
[/quote] no varmaan onnistuu siksi, kun miehellä on niin lyhyet opiskelupäivät, että pystyy hoitamaan kotityöt pääsääntöisesti.
Liikuntaharrastukset valitaan niin, että mahdollisimman lähellä kotia (minun tapauksessani siis uinti ja muu vesiliikunta, kansanopiston jumpista ne, mitä järjestetään lähikoululla, lenkkeily). Jos pelkkiin matkoihin kuluu enemmän kuin puoli tuntia yhteen suuntaan, saa harrastus jäädä, tilalle jotain muuta. Aamu on hyvää liikunta-aikaa, ja esim. uimahallit ja kuntosalit avaavat monesti jo aamukuudelta, ja lenkkeillä voi tietenkin sitä aikaisemminkin. Useimmilla ihmisillä asia on vain järjestelykysymys.
Mä käyn aamulla klo 6-7 kahvakuulatunnilla 3xvko ja sit lauantaisin. Työt alkaa 7.30, eli kiire vähän tulee mut tähän asti oon kerinny ajoissa.Iltaisin käyn sit kävelyllä noin 3krt/vko kun lapset on menny nukkumaan.
Parina iltana tulee töllötettyä telkkaa, käsitöitä teen joskus siinä samalla. Kirjojen luku on nyt jäänyt. Ja syömäänkin ehdin ihan hyvin kun painoa on 92kg tässä mun 160 senttisessä varressa.
Olen päivät töissä ja minulla on yksi harrastava lapsi. Yhdistän lenkkeilyn ja pojan kuskaamisen. Minua ei tarvita hallilla katselemassa, vaan vain kyytimään sinne ja takaisin. Siihen jää väliin vähintään tunti hyvää lenkkeilyaikaa. Toinen harrastukseni on myös sellainen, että siihen voi hvyin yhdistää ulkoilua ja lenkkeilyä. Uimassa tai vesijuoksemassa voin käydä kerran viikossa, lapsi lähtee mukaan tai sitten ei. Mies treenaa enemmän salilla joko aamuisin tai iltapäivällä ennen kotiintuloa.
Mä liikun hyvin epäsäännöllisesti, jonain viikkona viitenä päivänä, toisena viikkona kerran. Useimmiten kuitenkin noin 2-3krt, tunti-kolme kerrallaan. Epäsäännöllisyys johtuu siitä, että kolmen lapsen ja reissutyötä tekevän miehen kanssa on mahdotonta olla ehdoton. Välillä on enemmän menoja iltaisin, välillä mies on pitempään pois. Ylitöitäkin joudun tekemään muutaman kerran kuukaudessa.
Tuo liikunta on mulle aivan riittävästi, en koe, että enemmän täytyisi liikkua. Enkä koe huonoa omaatuntoa, jos en joskus pääse/jaksa liikkua.
Mulla jää lähinnä sohvalla makaaminen väliin, kun lähden lenkille. Kotityöt hoidetaan miehen kanssa, lapset kuskataan harrastuksiin tilanteen mukaan jne. Lasten kanssa ehdin olla riittävästi iltaisin ja viikonloppuisin. Ja josmä en ole kotona, niin mies on.
Mä liikun hyvin epäsäännöllisesti, jonain viikkona viitenä päivänä, toisena viikkona kerran. Useimmiten kuitenkin noin 2-3krt, tunti-kolme kerrallaan. Epäsäännöllisyys johtuu siitä, että kolmen lapsen ja reissutyötä tekevän miehen kanssa on mahdotonta olla ehdoton. Välillä on enemmän menoja iltaisin, välillä mies on pitempään pois. Ylitöitäkin joudun tekemään muutaman kerran kuukaudessa.
Tuo liikunta on mulle aivan riittävästi, en koe, että enemmän täytyisi liikkua. Enkä koe huonoa omaatuntoa, jos en joskus pääse/jaksa liikkua.
Mulla jää lähinnä sohvalla makaaminen väliin, kun lähden lenkille. Kotityöt hoidetaan miehen kanssa, lapset kuskataan harrastuksiin tilanteen mukaan jne. Lasten kanssa ehdin olla riittävästi iltaisin ja viikonloppuisin. Ja josmä en ole kotona, niin mies on.
Ja mä ehdin kyllä lukea joka päivä, töissä olen arkisin klo 7-16. Ystäviä tapailen muuten aika vähän, mutta parin kanssa lenkkeilen paljon, siinä samalla siis pidetään yhteyttä. Talo on aina melko siisti. Mutta mies tosin osallistuu kaikkiin kotitöihin aktiivisesti, kun on kotona. Puutarhan hoitaa mies yksin.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 21:49"]
[/quote]
Liikun vähintään 4 kertaa viikossa ns. raskaammin (vapaaottelu ja voimatreenit), jonka lisäksi saatan lenkkeillä juosten tai kävellen lepopäivinä. Sosiaalista elämää ei ole salin ja työpaikan ulkopuolella, joten se puoli kärsii kyllä. Ja kova sovittaminen on omien ja lasten harrastusten kanssa. Kotitöitä teen paljon, ruuanlaittoon en panosta. Teeveetä en katso juuri ollenkaan. Puutarha rehottaa (ulkona ja housuissa).
Liikun 3-5 kertaa viikossa ja se aika on pois kotitöistä, lasten kanssa olemisesta ja nukkumisesta.
Olen lapseton ja osa-aikatyössä (3 pv/vko), joten ehtii urheillakin välissä. En jätä mitään tekemättä - luen useita kirjoja viikossa, teen ruokaa pitkän kaavan kautta, tapaan kavereita, joskus vain makaan himassa tekemättä mitään. Matkustelen, ja matkoilla en yleensä urheile. Lenkille pääsee kun astuu ulko-ovesta ulos, salille on noin puoli kilsaa.
Kaipa sitten kuitenkin jätän töitä tekemättä sen pari päivää viikossa? ;)