Tuleeko teille huono olo jos makoilette koko päivän kotona?
Otsikko.
Siis että ei tarvitse käydä missään ettekä laittaudu ollenkaan vaan lahnaatte päivän sohvalla ja syötte jotain ja ehkä istuskelette pihalla vähän?
Mulle tulee ihan hirveän huono olo, koskee päähän ja niskaan ja oksettaa ja pyörryttää. Sellainen tosi sekava olotila. Mietin vaan onko kuinka "normaalia" kun monet esim. unelmoi että saa päivän vaan katella netflixiä sängyssä. Mäkin välillä tuosta unelmoin mutta todellisuus onkin sitten jotain ihan muuta.
Kommentit (32)
Ei tule, olen makoillut 35 vuotta kotona.
No joo jos vaan makoilisin tosiaan, mutta nousen vähän väliä ainakin jaloittelee. Käyn keittää kahvia, laittaa pyykkiä, astioita.. eli tauot.
Tosi harvoin vain makoilee.
Voihan sitä myös istua?
Ei tule koska niinäkin päivinä treenaan kotona. Lisäksi puuhailen kaikkee kuten siivoilen, laitan ruokaa jne.
No näin työssäkäyvänä perheenäitinä se kotona makoilu voi tietysti olla hieman erilainen käsite
kuin yksinäisellä ihmisellä?
Jotain sitä aina tekee, vaikka joskus malttaisikin kokonaisen päivän vain "maata kotona". Harjoittelen tätä. Tekee hyvää!
Kerran olin 3 kuukautta poistumatta kotoa kun olin sairaana.
Riippuu aika monesta asiasta. Kuinka väsynyt on, miten aktiivista elämää viettää.noin yleensä, kuinka paljon on netissä. Onko elämässä minkäveran sosiaalisia kontakteja?
Millainen yleiskunto, kuinka hyvin voi yleensä?
Venytteleekö , kuinka kauan makaa yhteen putkeen. Vaihtaa asentoa?
Riippuu tosi monesta asiasta.
Jos tosiaan makaa kirjaimellisesti aamusta iltaan , ilman että edes ikkunaa ja verhoja avaa niin voi tulla aika huono olo. Ja on kokoajan netissä..
Tulee ja olen miettinytkin lieneekö jotain sisäilma- tai homeongelmaa tässä talossa. Se nimittäin helpottaa kun näin kesällä kun ikkunat on auki joko yötä päivää tai sitten ainakin öisin.
Tosin liika nettisurffailu, telkkarinkatsominen ja muu paikoillaan olo saa aikaan myös todella kummallisia tuntemuksia nyt kun alkaa olla reilusti keski-iässä sekä (esi)vaihtarit kolkuttelee ovella.
Joskus käy ihan niin, että tuntuu kuinka silmissä sumenisi ja päässä heittää eikä sitten kävelylenkille lähtiessäkään ole ihan varma onko tämä nyt kuitenkaan fiksua, jos sitä nuukahtaakin johonkin pientareelle. Aina kuitenkin jonkun aikaa hiljaksiin käveltyä olo normalisoituu ja sitten voikin vetäistä ihan kunnon hikilenkin hölkäten.
Olisikohan tuo lähinnä rokottamattomien ongelma, pitkän koronan oireita? 🤢
Ei. Kuukausia kerrallaan olen kököttänyt kotona vain roskat välillä vieden ja voisin jatkaa näin vaikka loppuelämän.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kuukausia kerrallaan olen kököttänyt kotona vain roskat välillä vieden ja voisin jatkaa näin vaikka loppuelämän.
Olet minun naapurin mies kuka tilaa ruuatkin kotiin? miten sie jaksat?
Tulee. Ja aivan erityisesti, jos vietän tunteja surffaamalla netissä.