Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko teille huono olo jos makoilette koko päivän kotona?

Vierailija
26.08.2020 |

Otsikko.

Siis että ei tarvitse käydä missään ettekä laittaudu ollenkaan vaan lahnaatte päivän sohvalla ja syötte jotain ja ehkä istuskelette pihalla vähän?

Mulle tulee ihan hirveän huono olo, koskee päähän ja niskaan ja oksettaa ja pyörryttää. Sellainen tosi sekava olotila. Mietin vaan onko kuinka "normaalia" kun monet esim. unelmoi että saa päivän vaan katella netflixiä sängyssä. Mäkin välillä tuosta unelmoin mutta todellisuus onkin sitten jotain ihan muuta.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta useamman päivän kotona-olemisesta tulee mökkihöperö olo.

Vierailija
2/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkumattomuus sairastuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa tulla sellainen tunkkainen olo ja kaipaa viileää raitista ilmaa. Suihkussakin käynti yleensä auttaa tuohon nuutuneeseen oloon.

Vierailija
4/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee toi sama. Ihan hirveä olo jos ei päivän aikana tee mitään.

Vierailija
5/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule yhtään. Olen jo yli puoli vuotta tehnyt etätöitä ja makoillut kotona. Lenkkeilen kyllä tuossa lähimetsässä kolme tuntia päivässä. 

Vierailija
6/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule yhtään. Olen jo yli puoli vuotta tehnyt etätöitä ja makoillut kotona. Lenkkeilen kyllä tuossa lähimetsässä kolme tuntia päivässä. 

No ethän sinä sitten todellakaan vaan makaa kotona jos lenkkeilet kolme tuntia päivässä.

Vierailija
7/32 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa ettei ole enää ihan niin nuori.  

Vierailija
8/32 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon 16 ja kyllä mullekkin tulee kauhea olo

Vierailija
9/32 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tulee, ja kaiken noiden lisäksi tulee todella eristäytynyt olo yhteiskunnasta mikä on vaarallista välillä

Vierailija
10/32 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kipeenä, niin eipä tuo kotona koko päivää makoilu todellakaan virkistä, päinvastoin.

Vierailija
11/32 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooo, jos tuota jatkuu viikkotolkulla? Ehkä huono asento, sohva, tyyny, ergonomia?

Ja mun vastaus kysymykseen: ei todellakaan. Teen niin paljon töitä että kokonainen viikonloppu kotina makoillen on suurta nautintoa.

Toki tulee semmoinen raukea, raskas, väsynyt olo kun kroppa palautuu ja stressi laukee. Teen fyysistä työtä. Lepopäivät on välttämättömiä.

Vierailija
12/32 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule huono olo. Vaan hyvä.

Onko ahdistushäiriö? Vaikea rauhoittua?

Vierailija
13/32 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana etätyöaikana tuli kyllä, huomasi ettei tee hyvää.

Nykyään saatan joskus pitää makoilupäivän, jos olen tosi, tosi väsynyt. Silloin sitä tarvitsee. Joskus pidän myös kotipäiviä, jolloin saatan kyllä järjestellä ja siivoilla urakalla. Siitä ei tule huono olo.

Mutta yleisesti ottaen tykkään että parempi itsellekin edes käydä vähän ulkona/kävelyllä tms eikä vain maata sohvalla koko päivää.

Vierailija
14/32 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Oon miettiny, liittyykö tää syömishäiriöön vai onko s-häiriö seurausta siitä, etten osaa vaan "olla". Tänäänkin kävelin kolme tuntia, siivosin ja yritin lukea kirjaa. Olo on silti sellainen, että kaipaisi oikeaa tekemistä.

Vierailija
15/32 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jos vaan makoilee. Sitten kun saa itseään niskasta kiinni ja käy vaikka lenkillä ja sen jälkeen suihkussa, on taas hyvä olo.

Vierailija
16/32 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee bore out viimeistään 2vrk jälkeen. Ja jos vaan makoilee verenpaineet laskee turhan matalalle -> väsyttää, ei jaksaisi mitään. Yläkropan lihakset menee aivan jumiin ruutujen tuijottelusta. Alkaa v**uttaa ja ahdistaa. Kaikinpuolin tulee aivan kauhea olo. :P

17/32 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa ihmeessä lääkärille aika. Psyykkiseltä vaikuttaa.

Vierailija
18/32 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule huonoa oloa, pystyn harrastamaan tuota montakin päivää putkeen. Tosin en ole ihan varma tarkoittiko ap ettei mitään arkisiakaan askareita tehdä? Itse pesen pyykkiä, laitan ruokaa, puuhastelen pieniä pätkiä pihalla (esim. tänään kitkin vähän rikkaruohoja ja puhdistin verannan), pelaan ja katson ruutua lasten kanssa ym. Mutta välttämättä en poistu kotoa tai pihapiiristä päiviin, eikä kukaan käy kylässä. Ei haittaa yhtään. Nyt heinäkuussa lähes kaikki naapuritkin poissa.

Eri juttu sitten jos on krapulapäivästä kyse. Silloin ei ole intoa tehdä sitä vähääkään, mutta silloin on yleensä huono olo jo alun alkaenkin.

Vierailija
19/32 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mä aina yritän sanoa "masentuneille", että ulos vaan vaikka väkisin. Se sisälllä kuppaaminen ei tee kenellekkään hyvää, ihminen tarvii jotain tekemistä 

Vierailija
20/32 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee. Olen ulkoilma-addikti. Joka päivä päästävä ulkoilemaan. Jos en pääse, tulen kärttyiseksi ja pää on sumussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi