Mies haluaa siskostaan (joka tehnyt seksuaalirikoksen) kummin
Odotamme esikoistamme pian syntyväksi. Miehen sisko oletti heti raskausuutisen kuultuaan että hänestä tulee lapsen kummi. Minä ja mieheni emme ole kumpikaan pyytäneet hänestä kummia vaan tämä nainen "väkisin tunki" itsensä kummiksi. Emme kehdanneet pistää peliä ajoissa poikki ja nyt on miehen mielestä liian myöhäistä perua.
Ongelma on siinä että miehen sisko on käyttänyt miestäni hyväkseen kun mieheni oli vasta 12-vuotias. Kukaan muu kuin me lolme ei tiedä asiasta. Eikä miehen sisko tiedä minun tietävän tästä.
Esitän hänelle mukavaa ja tulemme hyvin toimeen, mutta oikeasti en voi sietää tätä naista kun ajattelen mitä hän on menneisyydessä tehnyt. Mitä voin tehdä?
Saan koko miehen perhee vihat niskaani jos nyt perun kummiuden! Voinko ottaa hänet kummiksi, mutta "leikkiä" että hän ei ole oikeasti kummi. En ikinä antaisi lastani hänelle hoitoon. Pelkkä syliin antaminen kuvottaa minua...
Kommentit (40)
Seksuaalirikoksen? Siskoko siis on tuomittu oikeudessa? Miten kukaan muu ei tiedä, jos alaikäiseen lapseen on kohdistunut seksuaalirikos?
Tässä kertomuksessa on jotain pahasti pielessä ja epäilenkin sitä siksi provoksi. Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi hyväksikäyttötilanne, joka on jäänyt sisarusten väliseksi asiaksi. Silloinkin on oleellista se kuinka vanha sisko on ollut tekohetkellä.
Niin siis häntä ei ole koskaan mistään tuomittu koska tapausta ei ike päivänvaloon tuotu. Eli kukaan muu kuin minä, mies ja sisko ei tiedä asiasta. Tämä sisko kosketteli miestäni ja houkutteli seksistä tietämättömän veljensä yhdyntään kanssaan. mielestäni sairasta insestiä. Mies oli tällöin 11-12 vuotias ja tämä sisko 19 vuotias.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 14:35"]
Mies on sitä mieltä että sisko on ihan hyvä kummi ja että minun pitäisi unohtaa tämä menneisyyden tapahtuma, koska siitä on niin paljon aikaa ja hän on päässyt siitä yli. Mieheni ei ole koskaan puhunut tapahtuneesta siskonsa kanssa eikä varmasti aio ottaa sitä esille enää koskaan. Ymmärrän kyllä miksi. Joten menneillä on paha mennä perustelemaan miksi hänestä ei tulekkaan kummia.
-ap
[/quote]
No en kyllä ymmärrä yhtään miksi menneillä on paha mennä perustelemaan. Minusta teillä on kaksi vaihtoehtoa; joko pyydätte siskon kummiksi ja kärsitte keskenänne asiasta tai sitten jompikumpi teistä kertoo siskolle kahden kesken todellisen syyn miksei häntä valittu kummiksi. Vaikka mies ei olisi koskaan puhunut asiasta niin en ymmärrä miten se nyt estäisi asiasta sanomisesta.
Viisainta on erota kirkosta niin pääsee tuosta kummiongelmasta samalla.
Seksistä tietämätön 12- vuotias poika. Sori, ei mene läpi. Ja nyt ollaan kuin ei mitään ja kummiksi otetaan? Provo.
Käytin termiä "seksuaalirikollinen" miettimättä asiaa sen syvällisemmin. mutta rikoksen hän on tehnyt sekaantumalla alaikäiseen, vaikka asiaa ei koskaan oikeudessa ole puitu.
Mies haluaa siskostaan kummin mutta luulen että vain siksi ettei en kehtaa/halua tuottaa pettymystä siskolleen joka niin kovin kuvittelee olevansa kummi
-ap
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 14:57"]
Viisainta on erota kirkosta niin pääsee tuosta kummiongelmasta samalla.
[/quote]
Niin että asioita väistelemällä ne korjaantuu
Rikos on rikos riippumatta onko tutkittu ja tuomittu vai ei.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 15:00"]
Käytin termiä "seksuaalirikollinen" miettimättä asiaa sen syvällisemmin. mutta rikoksen hän on tehnyt sekaantumalla alaikäiseen, vaikka asiaa ei koskaan oikeudessa ole puitu.
Mies haluaa siskostaan kummin mutta luulen että vain siksi ettei en kehtaa/halua tuottaa pettymystä siskolleen joka niin kovin kuvittelee olevansa kummi
-ap
[/quote]
Ei kehtaa tuottaa pettymystä niin sit on itse pettynyt!
Mitä vellihousuja te olette? elämä omiin käsiin!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 15:03"]
Rikos on rikos riippumatta onko tutkittu ja tuomittu vai ei.
[/quote]
On siinä se ero, että sovitettu teko on sovitettu teko.
Hetkinen, onko siis miehesi ollut yhdynnässä siskonsa kanssa?
Järkyttävää...
Miten sun mies voi edes ajatella kummiksi tuollaista, järkkyä sisko omaa veljeään... Siis miten se siskoki kehtaa vielä. Nyt vaan sanotte sille että ei käy meillä on jo kummit valmiiksi katottuna, ja sano sille akalle suoraan mitä ajattelet siitä!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 15:00"]
Seksistä tietämätön 12- vuotias poika. Sori, ei mene läpi. Ja nyt ollaan kuin ei mitään ja kummiksi otetaan? Provo.
[/quote]
Seksin suhteen kokematon ja hyvin epäkypsä olisi ollut parempi kuvailu vaihtoehto.
-ap
Säälittävää tämä ap:n aloitustehtailu.
No, provolta tämä vaikuttaa, mutta jos ei ole provo, niin eiköhän olisi korkea aika ottaa asia jotenkin käsittelyyn. Miestä kai kuitenkin vaivaa asia, kun siitä puhuu ja ennen kaikkea: mikä todellakin estää sitä naista tekemästä jotain ap:n lapsellekin? Ja kuka tietää vaikka olisi jo hyväksikäyttänyt muitakin. Ei kukaan normaali ihminen käyttäydy noin. Mä ainakin pysyisin kaukana siitä naisesta, enkä varsinkaan päästäisi lapsiani lähellekään.
Jos sisko on ollut tuolloin 19v hän on aikuinen ja tiesi tasan tarkkaan mitä teki. Kyse on todella vakavasta asiasta, lapseen sekaantumisesta. Voitko olla varma, ettei tämä ihminen jatkossa käyttäydy samoin teidän lastanne kohtaan? Itse en ottaisi kummiksi tuollaista ihmistä ihan lapsen kannalta ja meinasitte hälle vielä hoitoon antaa, HERÄTYS!!!!. Eikä perusteluksi riitä se että teko on annettu anteeksi ja unohdettu tai siitä on niin kauan! Jos ihmisellä on noin sairas ajattelumaailma ja tekee mitä mieleen juolahtaa, mikä nyt sattuu milloinkin himottamaan, niin ei pidä päästää yhtään alaikäistä tuollaisen lähellekkään ! Suojelkaa nyt edes omia lapsianne!!
Kiitos kaikista vastauksista. Tuli selkeämpi olo asiasta. Jotain on tehtävä tai kadun asiaa vielä pitkään. Täytyy vaan nostaa kissa pöydälle ja kohdata tämä asia. Vaikka sitten lapseni parasta ajatellen. En todellaakaan halua tuota naista osaksi lapseni elämää.
Jotenkin on ollut niin vaikea jäävätä tätä ihmistä kumnmin tehtävästä kun hän on ollut asiasta niin innoissaan.. joka päivä ostaa vauvalle vaatetta ja tavaraa.. ja höpöttää kuinka hyvä ja paras kummitäti hänestä tulee...
Ap
Jos tämä juttu on totta, niin ei missään nimessä siskoa kummiksi. Otatte asian keskenänne puheeksi ja asia on sillä hyvä.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 15:18"]
Jos sisko on ollut tuolloin 19v hän on aikuinen ja tiesi tasan tarkkaan mitä teki. Kyse on todella vakavasta asiasta, lapseen sekaantumisesta. Voitko olla varma, ettei tämä ihminen jatkossa käyttäydy samoin teidän lastanne kohtaan? Itse en ottaisi kummiksi tuollaista ihmistä ihan lapsen kannalta ja meinasitte hälle vielä hoitoon antaa, HERÄTYS!!!!. Eikä perusteluksi riitä se että teko on annettu anteeksi ja unohdettu tai siitä on niin kauan! Jos ihmisellä on noin sairas ajattelumaailma ja tekee mitä mieleen juolahtaa, mikä nyt sattuu milloinkin himottamaan, niin ei pidä päästää yhtään alaikäistä tuollaisen lähellekkään ! Suojelkaa nyt edes omia lapsianne!!
[/quote]
Ei olla aiottu antaa lasta hoitoon. Minähän sanoin juuri että en ikinä uskaltaisi abtaa hoitoon. Pelkkä syliin antaminen tuntuu vastenmieliseltä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 14:35"]
Mies on sitä mieltä että sisko on ihan hyvä kummi ja että minun pitäisi unohtaa tämä menneisyyden tapahtuma, koska siitä on niin paljon aikaa ja hän on päässyt siitä yli. Mieheni ei ole koskaan puhunut tapahtuneesta siskonsa kanssa eikä varmasti aio ottaa sitä esille enää koskaan. Ymmärrän kyllä miksi. Joten menneillä on paha mennä perustelemaan miksi hänestä ei tulekkaan kummia.
-ap
[/quote]
Onko nyt niin, että mies kyllä haluaisi siskonsa kummiksi, mutta ap ei. Eli ongelma on se, että mies ja vaimo ovat eri mieltä kummin valinnasta?
[/quote]
Otsikon mukaan mies haluaa, mutta viestin mukaan ei. Että hiukan sekavaa nyt kyllä on.