1,5v työttömänä, ikä mulla 31v. En pääse edes haastatteluun asti!!
Oon hakenut kymmeniä työpaikkoja, hionut CVtä, suosittelijoita, kaikkee mahdollista tehnyt.
Hirveä määrä työkokemusta ja silti oon saanut kuulla työnantajilta ettei ole tarpeeksi työkokemusta.
Mä en jaksa enää tätä!!!
Kommentit (72)
Kouluttauduppa sairaanhoitajaksi. Sijaispyyntöjä tänään tullut yhteensä 6 kappaletta!!! (eri paikoista, eri osastoilta)
Laitapa esimerkkipohja työhakemuksestasi, niin katsotaan mikä on vialla. Voin siis auttaa jos vain näytät pohjan.
Vierailija kirjoitti:
Älä vingu, ylidramatisoi. Olet vasta aivan syrjäytymisen alussa. Terveisin: 90-luvun lama.
Itse olin 90-luvun lamassa työtön ikävuodet 20-27. Normaali kohtalo siihen aikaan.
Viiden vuoden päästä tarjoon sulle bissen.
Anteeksi, jos ilmaisin itseäni karkeasti.
Oikeasti sydäntäraastavaa luettavaa, koska olen elänyt läpi tuon tunteen, ja sen jälkeen kadotuksen.
Mutta hei, ei siihen kuole jos joutuu yhteiskunnasta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Kouluttauduppa sairaanhoitajaksi. Sijaispyyntöjä tänään tullut yhteensä 6 kappaletta!!! (eri paikoista, eri osastoilta)
Mitäs sitten jos sairaanhoitajan koulutuksesta on jo 15 vuotta eikä työkokemusta ole? Eli toisen sanoen on lähtenyt toiselle alalle jo heti valmistumisen jälkeen. Nyt kiinnostaisi sairaanhoitajan hommat mutta kertauskoulutusta ei saa mistään eikä kukaan tällä taustalla palkkaa. Sairaanhoitajakoulut ei ota uudestaan kouluun koska tutkinto löytyy jo.
Uskon että meitä vanhoja hoitajia on paljonkin jotka mielellään alalle palaisivat mutta koska mistään ei saa kertauskoulutusta, se jää haaveeksi. 😞
No kyllä kuolee ilman töitä kun ei ole varaa ruokaan eikä bussilippuun!!! Mä haluan töihin jotta voin vapaasti elää!
Millaista työkokemusta sinulla on? Millaisia paikkoja haet? Jos sinulle sanotaan että ei ole tarpeeksi kokemusta, se varmaan on totta.
Ap, mikä on ammattisi? Minulla on vähän sama tilanne, olen tradenomi.
Vierailija kirjoitti:
Millaista työkokemusta sinulla on? Millaisia paikkoja haet? Jos sinulle sanotaan että ei ole tarpeeksi kokemusta, se varmaan on totta.
Tai sitten syy on joku muu, esim lapsentekoikä tai habitus.
Suosittelen tarkistuttamaan hakupaperit jollain ammattilaisella tai edes puoliammattilaisella, se ei ihan hirveitä maksa. Lisäksi jos rahaa riittää, niin vähän jotain lisäpreppausta vielä työnhakuun.
En ole korkeakoulutettu mut tehnyt töitä 15 vuotiaasta lähtien. Minulla on kokemusta pelkästään myynti ja kauppa alasta.
Silti ei tarpeeksi.
Vaikea ottaa kantaa tai auttaa kun ei tiiä yhtään taustaasi
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen tarkistuttamaan hakupaperit jollain ammattilaisella tai edes puoliammattilaisella, se ei ihan hirveitä maksa. Lisäksi jos rahaa riittää, niin vähän jotain lisäpreppausta vielä työnhakuun.
Tehnyt tätä useita kertoja ja säännöllisesti! Saan pelkkää kehua! Mulla on kuulemma paljon enemmän työkokemusta kun korkeakoulutetulla. Mikään ei riitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten jos sairaanhoitajan koulutuksesta on jo 15 vuotta eikä työkokemusta ole? Eli toisen sanoen on lähtenyt toiselle alalle jo heti valmistumisen jälkeen. Nyt kiinnostaisi sairaanhoitajan hommat mutta kertauskoulutusta ei saa mistään eikä kukaan tällä taustalla palkkaa. Sairaanhoitajakoulut ei ota uudestaan kouluun koska tutkinto löytyy jo.
Uskon että meitä vanhoja hoitajia on paljonkin jotka mielellään alalle palaisivat mutta koska mistään ei saa kertauskoulutusta, se jää haaveeksi. 😞
Joskus te-toimiston kautta pääsi työkokeiluun tai en muista mikä sen nimi oli. Saat työttömyyskorvausta ja olet harjoittelijana työpaikalla. Kesti noin puoli vuotta. En tiedä onko se vielä olemassa. Itse pääsin sillä alkuun, tosin eri alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehnyt tätä useita kertoja ja säännöllisesti! Saan pelkkää kehua! Mulla on kuulemma paljon enemmän työkokemusta kun korkeakoulutetulla. Mikään ei riitä!
Sitten haet liian vaativia töitä.
Kuka tästä kateellisten nillittäjien paskamaasta enää töitä hakee? Onko se sairas työelämäteatteri loputtomine kiusaamisineen, selkäänpuukotuksineen ja kateellisine pikkupomoineen tosiaan sen väärti?
Vierailija kirjoitti:
Laitapa esimerkkipohja työhakemuksestasi, niin katsotaan mikä on vialla. Voin siis auttaa jos vain näytät pohjan.
Minusta voisi siis oikeasti olla apua. Saan helposti kutsuja työhaastatteluihin, ainoa vaan, että jotain vikaa on sitten naamassa tai vaikutan hakemuksen perusteella livenä erilaiselta muuten, kun töitä en saa.
Kyllä on samaa, olen samoja ikiä ja +5v.ollut työtön, en ole oikeastaan ikinä edes päässyt työelämään, vieläkään! Yhtä helv. on elämä työmarkkinatuella on kituutellut koko ajan ja välillä saitraslomallakin kyllä, mutta yli 500€ "tuloja"en näytä tässä elämässä näkevän itselläni:( On saanut tunohtaa parisuhteet, perheen perustamisen, kaiken elämän. Kaikk ivikatkin kaverit on hylänneet lopulta enkä edes ihmettele, kun elämässäni ei oiekin tapahdu ikinä mitään.
Muiden elämät etenee just näitä ura, ystäväporukoiden tapaamisia(kun on rahaa ja statusta edes sen verran että suakin jaksetaan katsella ja edes pyytää mukaan), matkusteluja, harrastuksia, talo, avo/avioliitto, perheen perustaminen jne. Itsellä pelkkiä vastoinkäymisiä, en edes tiedä miksi jatkan tätä samaa, turha apiinaa päivittäin, helpointa olisi vaan luovuttaa ihan kokonaan, normaali elämä ei vaan tule onnistumaan ikinä mulle enkä pääse elämän junan kyytiin.
Yli 30-vuotias alkaa olla jo liian iäkäs nyky työelämään. Nuorempia digiosaajia on jonossa mistä valita.
Älä vingu, ylidramatisoi. Olet vasta aivan syrjäytymisen alussa. Terveisin: 90-luvun lama.
Itse olin 90-luvun lamassa työtön ikävuodet 20-27. Normaali kohtalo siihen aikaan.
Viiden vuoden päästä tarjoon sulle bissen.