Ei stna... Taidan ovuloida
Tää ei voi olla totta! Miehen kanssa meillä on ollut tosi pitkä ns. kuiva kausi, ja nyt viikoloppuna äidyttiin sitten puuhastelemaan. Meillä on ollut käytössä kondomit, kun niin vähän on ollut tarvetta, ja nyt mä oikein rukoilin, että oltaisi ilman, kun ei tunnu miltään niiden kanssa, mulla oli menkat (alkaneet 2 pvää aiemmn) ja ajattelin, ettei mitään vaaraa ole. No, nyt musta tuntuu, että ovuloin! Jumalauta, jos niin on! Mä en VOI nyt tulla raskaaksi, se olisi ihan kamalaa!!!
Apua ja neuvoja?
Ja ei, en ole teini ja tiedän, ettei varmoja päiviä ole, mutta näin nyt kävi kuitenkin. Toi oli kuitenkin mahdollisimman epätodennäköinen päivä tulla raskaaksi, kun menkat oli just alkaneet.
Kommentit (45)
Vain n. 20% tulee raskaaksi, vaikka rakastelisikin optimaalisena aikana ovulaation aikoihin. Lisäksi tuo, että sulla olisi menkat...olisi suoraan sanottuna aikamoinen ihme, jos tulisit raskaaksi.
Mutta jälkiehkäisypilleristä voisi olla tietysti apua.
Mutta tuo oli jo lauantai-iltana. Eikö ne jälkiehkäisypillerit pidä ottaa seuraavana päivänä?
Kuvottaa jo ajatuskin niiden ottamisesta, koska muhun vaikuttaa kaikki hormonivalmisteet niin voimakkaasti.
ap
Minustakin ap panikoi turhaan. Ja sitäpaitsi, vaikka ovis olisi kivulaiskin (kuten minulla) niin menkkojen aikaan voi olla kaikenlaista nippailua ja kirpaisua, joka ei kuitenkaan kerro ovulaatiosta.
Mut ihan ensimmäisenä voit mennä apteekiin ja ostaa ovulaatiotestin. Turhaa itseään stressata ennen kuin tietää onko oikeasti stressin aihetta.
Siis mulla tuli nyt sellaista "ovislimaa" (anteeksi), joka yleensä merkkaa mun ovulaation. Tai ainakin olin huomaavinani sellaista. Ja lisäksi mä olen aina tuntenut jokaisen raskauden heti, ja nyt musta alkoi tuntua samalta, vaikka aamulla vielä sanoin miehelle, ettei mitään vaaraa ole, koska mulla ei ole mitään tuntemuksia.
Ehkä mä vaan kuvittelen. Järjellä ajatellen se olisi todennäköistä. En tiedä, pitäisikö kuitenkin ottaa se hirveä pilleri.
ap
Niin, ja mulla on kyllä tosi lyhyt kierto, viimeksi laskin 21 päivää.
ap
No kyllä panon jälkeen voi tulla seuraavanakin päivänä limaa jos jonkinlaista, ainakin mulla. Enkä puhu nyt spermasta. Jotenkin ne limakalvot / rauhaset on aktiivisina. Tee se ovistesti?
No mene nyt hyvä ihminen sinne apteekkiin ja osta se testi ja jälkiehkäisypillerit! Eihän se sentään niin vaikeaa ole, niin me monet muutkin ollaan tehty. Ja rehellisesti, voiko ne muka tehdä sun olon pahemmaksi mitä tunnet juuri nyt?
Joo, mä men ja ostan ton ovistestin, ei tullut itselle mieleenkään, kiitos siitä!!! toivottavasti ne on luotettavia, en ole koskaan niitä käyttänyt.
Ja kyllä mun olo voisi olla vielä pahempi, nyt en sentään oksenna, kuten ihan varmasti sen pillerin kanssa kävisi.
ap
Jälkiehkäsypilleristä on hyötyä kolme vuorokautta yhdynnästä. Mutta se hyötyprosentti vähenee koko ajan. (Heti seksin jälkeen otettunakaan ei välttämättä ehkäise.) Mars apteekkiin!
Et voi ovuloida noin pian mennkojen jälkeen
Jos sulla on ollut lauantaina menkat, et tosiaankaan voi ovuloida maanantaina
Kyllä voi ovuloida vaikka samaan aikaan kun kuukautiset on. (Toinen munasolu valmiina kun edellinen valuu pois.) On vaan todella harvinaista.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 11:57"]
Kyllä voi ovuloida vaikka samaan aikaan kun kuukautiset on. (Toinen munasolu valmiina kun edellinen valuu pois.) On vaan todella harvinaista.
[/quote]
Joo, munasarjat voi sekoilla omiaan mutta kyse on kohdun limakalvosta ja sen valmiudesta ottaa vastaan hedelmöittynyt munasolu. Menkkojen aikaan/juuri niiden jälkeen limis on n. 2-3 mm ja kasvaa siitä noin senttiin, joka on optimaalinen paksuusn oviksen aikaan. Oviksen jälkeen limis ei enää kasva, keltarauhashormoni estää sen. Eli jos limakalvo on valumassa pois ja ovis tapahtuu, on todennäköisyys raskaudelle aika helvetin pieni.
No niin, mä tein sen ovulaatiotestin ja se oli oikeastaan yhtä tyhjän kanssa. Siihen tuli ihan kunnon kontrolliviiva ja sitten vaaleampi testiviiva. Jos toi oliis raskaustesti, olisin satavarmasti raskaana, mutta tuossa nimenomaan kyllä sanotaan, että jos testiviiva on kontrolliviivaa vaaleampi, ei ovulaatio ole todennäköinen. Että ehkä mä nyt uskon tota kuitenkin enkä ota sitä pilleriä, paitsi jos joku, jolla on kokemusta noista testeistä, väittää muuta.
Kiitos joka tapauksessa kaikille!
ap
Hyvä että sait varmuuden asiasta ja voit rentoutua. :) On sulla ollut aika ressipäivä, toivottavasti loppupäivä on parempi!
Eihän sun edes välttämättä just nyt edes tarvi ovuloida ne kun siittiöt voi elää monia päiviä ehkä jopa viikonkin otollisessa maaperässä odottaen munasolua.
Jälkiehkäisypillerit?