Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatteko poikienne ottaa hpv-rokotteen?

Kuukkelikyy
26.08.2020 |

Tää rokote annetaan nyt myös pojille. Monet lähteet täynnä epäilyksiä rokotteen turvallisuudesta. Netissä kamalia kertomuksia ja videoita sairastuneista lapsista. Annatteko lapsen ottaa tämä rokote?

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään tapauksessa. Painotan kondomin tärkeyttä.

Pillua nuollessa ei käytetä kondomia. Hpv rokete suojaa nimenomaan kurkkusyövältä jota pillunuolemisesta saatu Hpv on aiheuttanut miehille jotka eivät ole koskaan polttaneet.

Vierailija
102/110 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää antako poikienkaan ottaa sitä. Korostakaa kondomin tärkeyttä suojautumisessa.

Kondomikaan ei valitettavasti suojaa täysin, koska papilloomavirus tarttuu helposti myös sormien välityksellä sekä tietenkin (suojaamattomassa) suuseksissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hpvn voi saada jo syntymässä. Miten käy jos sinulla on jo hpv ja sitten otat vielä rokotteen?

Niitä HPV-virustyyppejä on vaikka kuinka monta erilaista. Toiset vaarallisempia kuin toiset. Elämän aikana voi saada useamman HPV-tartunnan.

Vierailija
104/110 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan voiko tuota HPV:ta testata kurkusta? Vähän kuten naisilla on papa-kokeet, voiko mies testata mahdoööiset HPV:n aiheuttamat solumuutokset kurkusta ennenkuin puhkeaa syöpä?

Vierailija
105/110 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan voiko tuota HPV:ta testata kurkusta? Vähän kuten naisilla on papa-kokeet, voiko mies testata mahdoööiset HPV:n aiheuttamat solumuutokset kurkusta ennenkuin puhkeaa syöpä?

Kolmen vuoden takainen artikkeli antaa ymmärtää, että ei voi :(

"Suussa oleva klamydia ja tippuri testataan nielusta otettavalla näytteellä. Kupan ja HIV:n sekä mahdollisten hepatiittitartuntojen poissulkemiseksi täytyy tehdä verikokeet. Herpes ja kondylooma voidaan diagnosoida ainoastaan, mikäli oireena on näkyviä rakkuloita tai syyliä."

https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/kaikki-sukupuolitaudit-voivat-tartt…

Vierailija
106/110 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään tapauksessa. Painotan kondomin tärkeyttä.

Pillua nuollessa ei käytetä kondomia. Hpv rokete suojaa nimenomaan kurkkusyövältä jota pillunuolemisesta saatu Hpv on aiheuttanut miehille jotka eivät ole koskaan polttaneet.

Elmukelmu?

Vierailija
107/110 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea aihe. En usko että suosittelen.

Vierailija
108/110 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai niitä kamalia tarinoita ja videoita löytää ihan joka asiasta kunhan vain etsii....mutta fakta nyt on se että rokotetta on kehitelty ja tutkittu vuosikymmeniä. Aiheuttaa haittavaikutuksia vain harvoille epäonnisille, joilla on jo valmiiksi haittavaikutuksille alttiit geenit. Tai geeni.

Itse otin rokotteen ala asteen lopulla. Olen siis nainen. Nyt olen päälle kaksikymppinen, eikä kyllä minulle, tai kenellekään ketä tunnen ole mitään tullut. Ja siis suurin piirtein kaikki luokaltamme sen ottivat. Pari sellaista oli jotka eivät halunneet.

Miksi et ottaisi rokotetta joka ehkäisee saamasta syövän?

Vierailija
109/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai niitä kamalia tarinoita ja videoita löytää ihan joka asiasta kunhan vain etsii....mutta fakta nyt on se että rokotetta on kehitelty ja tutkittu vuosikymmeniä. Aiheuttaa haittavaikutuksia vain harvoille epäonnisille, joilla on jo valmiiksi haittavaikutuksille alttiit geenit. Tai geeni.

Itse otin rokotteen ala asteen lopulla. Olen siis nainen. Nyt olen päälle kaksikymppinen, eikä kyllä minulle, tai kenellekään ketä tunnen ole mitään tullut. Ja siis suurin piirtein kaikki luokaltamme sen ottivat. Pari sellaista oli jotka eivät halunneet.

Miksi et ottaisi rokotetta joka ehkäisee saamasta syövän?

Aika vähäinen mahis saada syöpää sellaisten jotkat ovat alastonsekstanneet aina vain toistensa kansa. Heille se ois aika turha, jopa vaaralline

Vierailija
110/110 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittavaikutuksia lukeneena, en anna rokottaa poikaani. Lapsia on jopa kuollut tähän rokotteeseen.