Miten reagoit ihmisiin jotka...
eivät erityisemmin pidä sinusta? Pystytkö tekemään yhteistyötä ja käyttäytymään asiallisesti vai herääkö sinussa aggressio ja haluat satuttaa sellaista ihmistä joka ei pidä sinusta?
Kommentit (7)
Kakkonen vastasi niinkuin olin ajatellut vastata.
Miten tämä näkyy, ettei "erityisesti pidä"? Mitä se tarkoittaa?
Onko kyse työyhteisöstä vai jostain muusta?
Olen vähän sellainen etten sitten ole hirveästi tälläisen ihmisen seurassa, ajattelen herkästi että "mitä tuo nyt tästä ja tästä sanomisestanikin ajattelee" yms. eli välttelen ihmisiä jotka eivät minusta pidä. Esim vanhan ystäväni uusi ystävä tuntuu olevan tälläinen, emme koskaan sitten esim. juttele mitään, olen joskus koittanut virittää keskustelua mutta mitä turhaa kun toinen vastaa yhdellä sanalla ja ilme kertoo että tekisi mieli jo lähteä..
[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 22:27"]
Miten tämä näkyy, ettei "erityisesti pidä"? Mitä se tarkoittaa?
Onko kyse työyhteisöstä vai jostain muusta?
[/quote]
Olen kaikille ihmisille peruskohtelias, huomaavainen ja kiltti ja valitettavasti jotkut tulkitsevat sen niin, että haluaisin olla heidän kaverinsa. Minusta tuntuu siltä, että jotkut ihmiset ottavat kauheana loukkauksena sen jos en pidäkään heistä.
Pystyn olla ihan normaalisti, itsesuojeluvaisto tietysti pelaa enkä hakeuden ihmisen seuraan jos tunne, että minusta ei pidetä.
Mutta vaikka minusta ei pidetä, voin olla asiallinen eikä tee mieli satuttaa eikä suututa.
Mutta tietysti jos toinen tahallisesti loukkaa, ei vastaa, on epäkohtelias, niin on jo vaikeampi tehdä yhtesityötä, mutta ei silti hirveästi haittaa tai suututa, koska yleensä huonoon käytökseen on syynä kateus
Totta kai pystyn. Kaikista ei tarvitse pitää, mutta kaikkia pitää kohdella ystävällisesti ja asiallisesti.
Totta kai pystyn tekemään yhteistyötä. Eihän työelämässä muuten pystyisi ollenkaan toimimaan jos voisi toimia vain niiden kanssa jotka erityisesti minusta pitää. Ei minua haittaa yhtään jos ei pidä tai minä en pidä jostain, kommunikaatio ja yhteistyö toimii asiatasolla oikein hyvin vaikkei henkilön kanssa ystävänä homma toimisikaan.