Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osta luotolla, vaan

Vierailija
15.09.2013 |

elän aina sen hetkisen rahatilanteeni mukaan. Olen aina pärjännyt tällä kuluttamisen tyylillä. Mulla ei ole koskaan ollut tili miinuksella, ei lähelläkään. Olen pitkään työskennellyt pienipalkkaisella alalla, joten tarkkuus raha-asioissa on ollut ihan pakko olla tarkkana! Tuntuu, että monet nykyään sössivät raha-asiansa täysin!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ostan käteisellä myös kaikki. ikinä ei ole luottokorttia ollut eikä tule olemaankaan.

Vierailija
2/6 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luottokortti. Ihan vain siksi, että jos ostan matkatoimiston kautta matkan ja se matkatoimisto tekeekin konkan, saan ainakin rahani takaisin. Lisäksi ulkomaillka luottokortti helpottaa maksamista joskus. Tosin lyhennän sitten sen luoton pois heti kotiin palattuani. Eli tavallaan en edes käytä luottoa, vaan vain siirrän maksamista tilanteeseen, jossa olen koneen äärellä. En siis elä luotoksi, vaan rahat on aina jo valmiiksi tilillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 20:28"]

mä ostan käteisellä myös kaikki. ikinä ei ole luottokorttia ollut eikä tule olemaankaan.

[/quote] Mina teen melkein kaikki ostokseni luottokortilla  mutta en ela luotolla, nuo ovat kaksi eri asiaa. Paljon helpompaa kun ei aina tarvitse olla kamalasti rahaa pussissa.

Vierailija
4/6 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on luottokortti. Tili ei ole koskaan miinuksella ja käytän luottokorttia vain kun ostan esim. lentoja. En koskaan käytä luottoa jos laskua ei olisi varaa maksaa vaikka heti. Kuten nelonen sanoi, luotolla eläminen on täysin eri asia.

Vierailija
5/6 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokorteilla voi ansaita! Kun maksaa kaiken aina ajallaan pois, ei se maksa mitään ylim.

Saan maileja joilla sitten voin matkustaa.

Ei se luottokortti tarkoita luotolla elämistä, jos huolehtii aina heti maksuista.

Vierailija
6/6 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 20:38"]

Ei se luottokortti tarkoita luotolla elämistä, jos huolehtii aina heti maksuista.

[/quote]

Näin on. Lisäksi palkansaajalla on raha-asiat hieman turvatumpia kuin yrittäjällä, joka ei saa palkkaa. Esim. jos tekee työn tammikuussa, voi rahaa tulla vasta maaliskuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi