Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vietättekö yhdessä vapaa-aikaa teini-ikäisten lastenne kanssa? Mitä teette? Harrastatteko jotain?

Vierailija
26.08.2020 |

Minusta on alkanut tuntua ettei ole enää mitään yhteistä teinarin kanssa ja en kohta enää edes tunne häntä kunnolla :-(
On jatkuvasti kavereiden kanssa, eikä viihdy kotona. Kun on kotona niin linnoittautuu huoneenseensa kännykälle.
Voi kuulostaa sinänsä normaalilta teiniltä, mutta mietin että kyllä kai teininkin kanssa pitäisi tehdä yhdessä jotain.
Olen itse sosiaalisesti hyvin rajoittunut, enkä tykkää käydä ihmisten ilmoilla joten yhteistä menoa on vaikea keksiä ja se varmaan osaltaan on johtanutkin tähän tilanteeseen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aina välillä tulee itse ehdottamaan, että pelataanko korttia tai jotain lautapeliä. Ja välillä se kysyy, että lähdettäiskö vaikka laavulle makkaran paistoon. Ei mitään säännöllistä eikä varsinkaan "pakkotekemistä" ole.

Muuten on ihan samanlainen kuin sinunkin teinisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se aina välillä tulee itse ehdottamaan, että pelataanko korttia tai jotain lautapeliä. Ja välillä se kysyy, että lähdettäiskö vaikka laavulle makkaran paistoon. Ei mitään säännöllistä eikä varsinkaan "pakkotekemistä" ole.

Muuten on ihan samanlainen kuin sinunkin teinisi.

No, lohdullista sinänsä kuulla että muutoin samanlaista. Meillä teini ei enää nykyään itse edes ehdota mitään. :-(

Vierailija
4/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin teinieni kanssa ulkomaanmatkoilla. Elin arjessa niin tiukalla budjetilla, että kerran vuoteen oli vara matkustaa. Matkoilla me vietettiin kaikki aika yhdessä ja hitsauduttiin hyvin yhteen. Kotona yhteinen aika oli päivittäin ruokapöydän äärellä ja kokeisiin kysellessä, kun kaikilla oli omat velvollisuutensa ja aikataulunsa.

Vierailija
5/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v poikani on pienestä asti harrastanut joukkuelajia ja pelaa edelleen. Kuskailen häntä paljon peleihin ja treeneihin, vaikka mopokin löytyy. Selvästi tykkää tästä ”palvelusta” ja itsellekin se on ihan kivaa. Siinä tulee juteltua paljon kaikenlaista eikä ota ikinä autossa puhelinta esiin. Kotona tuo juttelu jää selvästi vähemmälle.

Vierailija
6/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkat onkin ollut meille pitkään aikaan se ainoa yhteinen tekeminen, mutta nyt koronan takia ei olla tietenkään käyty missään..

Vierailija
7/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä katsellaan yhdessä leffoja, tehdään kimpassa ruokaa tai oleillaan mökillä. Joskus pyytävät pelaamaan shakkia tai lautapelejä. Muuten olen huoltaja, hoitaja ja autokuski.  

Jos yritän jutella henkilökohtaisia, nousevat takajaloilleen. Joskus kun tehdään ruokaa tms juttelevat ja kertovat omia juttujaan. 

Suurimman osan ajasta ovat huoneissaan oven takana. Ja jos koputan ja menen, niin saan joko kyllästyneen niiiin tai mitäää vastaukseksi. 

Vierailija
8/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään koiralenkillä yhdessä aika ajoin, lisäksi pyytää pelaamaan lautapelejä kanssaan. Keittiössä tulee puuhailtua yhdessä. Lisäksi juttelen aina kerran kaksi päivässä, kun kyselen miten koulussa on mennyt ja miten harrastuksissa on mennyt (kyselen usein myös tarkentavia kysymyksiä enemmän yksityiskohtaisemminkin, ei siis vain yleisellä tasolla johon voi vastata ”hyvin”).

Meillä siis hyvin meihin vanhempiin suhtautuva teini ja yhdessäkin ollaan. Lähinnä aamuisin ei ole halukas juttelemaan, vaan örähtelee. Lisäksi jonkin verran valittelee ettei saa koskaan olla yksin kotona, kun meillä on aina joku muukin. Omaa rauhaa halutessaan menee huoneeseensa, mutta ei siellä yleensä koko päivää ole.

Vierailija
9/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on katsottu yhdessä leffoja, tehty ruokaa yhdessä, pelattu pelejä yhdessä. Tosin olen myös aina osallistunut lapsen harrastuksiin. Ja sama linja jatkuu nyt, kun lapset ovat 18 ja 15. 

Vierailija
10/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juurikaan, mutta aina kun teini on tehnyt jotain uutta kavereiden kanssa ja sanoo vievänsä minut sinne seuraavaksi. Ei koskaan vie, mutta tunnen pelkällä sanomisella kuuluvani hänen elämäänsä.

Viimeksi peli halli. Siellä oli kuulema yksinpeli jota olisin tykännyt/osannut pelata??? Epäilen, mutta lähden jos hän oikeasti vie. 😁

Vierailija
11/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään kyllä paljon kaikenlaista aika arkista. Katsotaan leffoja, käydään saunassa jne. Mutta parasta ovat aina välillä tulevat pitkät keskustelut. Useampi tuntikin voi mennä kun pohditaan maailman menoa. Omat teinit kiinnostuneita mm. historiasta, taloudesta ja politiikasta joten niistä tulee puhuttua aika paljon.  

Vierailija
12/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähinnä juttelen teinien kanssa. Tykkäävät höpistä niitä näitä ja joka päivä tulee juteltua kummankin kanssa ehkä tunnin verran, joskus enemmän, joskus vähemmän. Ei meillä mitään yhteisiä harrastuksia ole, mitä nyt joskus kouluhommissa olen yrittänyt autella.

Vierailija
13/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus leivotaan ja laitetaan ruokaa. Siinä se. Kumpikin hiljaisia, ei puhuta mitään. Jotain pientä saatetaan jutella. Pelkään tuleeko tuosta normaalia aikuista tällä menolla.

Vierailija
14/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää kävelyllä, eväsretkellä luonnossa, kokeilkaa geokätkeilyä yms

Vierailija
15/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan. Pelataan frisbee-golffia, oikeaa golffia, uidaan, saunotaan jne. Ihan joka päivä tehdään jotain yhdessä.

Vierailija
16/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin mennä katsomaan Tenetin teinin kanssa lähipäivinä.

Vierailija
17/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lohduttaa Ap sinua, että usko tai älä, hyvin todennäköisesti teinisi "palaa" luoksesi aikustuttuaan. Itse en ainakaan viihtynyt kovinkaan paljon esim. äitini kanssa teini-ikäisenä, lähinnä tiuskin ja tuntui ettei meillä ollut mitään yhteistä eikä ymmärrystä toisiamme kohtaan. Aikuistuminen ja vanhemmista irrottautuminen oli minulle iso prosessi, mutta kun se oli käyty läpi, niin opiskeluaikoina jo halusin tulla lapsuudenkotiin joka viikonloppu. Ja nykyään ollessani kolmekymppinen meillä on äidin kanssa hurjan läheiset välit.

Anna teinille tilaa olla ja itsenäistyä, osoita välittämistä ja rakkauttasi. Vaikka teini voi nyt käyttäytyä kuin häntä ei kiinnostaisi pätkääkään on sillä oikeasti suuri merkitys hänen elämässään.

Voimia ja kestämistä sinulle näihin vuosiin. ❤️

Vierailija
18/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pari teiniä ja kuulostaa tosi tutulta!! Itse olen miettinyt ihan samaa. Näin korona-aikaan tuntuu että on entistä vähemmän kivoja asioita joita voisi tehdä. Tässä kuitenkin listaa mitä kaikkea meillä on viime vuosina tehty

Me syödään kerran päivässä koko perhe yhdessä (jos ei ole harrastuksia tms). Käyn teinien kanssa urheilemassa, mm salilla, laskettelemassa, hiihtämässä, patikoimassa, suppailemassa, melomassa tai pyöräilemässä. Välillä käydään ulkona syömässä, teini saa valita paikan. Jalkahoidossa, manikyyrissä, kulmat ja ripset laittamassa. Joskus leffassa yhdessä, ennen myös keikoilla mutta nykyisin menevät kaverien kanssa. Vaateostoksilla pari kertaa vuodessa. Tehdään yhdessä ruokaa tai leivotaan. Ulkomaan matkoille tulevat mukaan, ei tosin käydä kovin usein. Autokoulu myös ollut kiva tapa viettää aikaa yhdessä, ollaan itse opetettu heidät ajamaan. Ja jos teini ehdottaa itse jotain niin suostun lähes aina :-)

Vierailija
20/21 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana!! ☺️

Vierailija kirjoitti:

Ei juurikaan, mutta aina kun teini on tehnyt jotain uutta kavereiden kanssa ja sanoo vievänsä minut sinne seuraavaksi. Ei koskaan vie, mutta tunnen pelkällä sanomisella kuuluvani hänen elämäänsä.

Viimeksi peli halli. Siellä oli kuulema yksinpeli jota olisin tykännyt/osannut pelata??? Epäilen, mutta lähden jos hän oikeasti vie. 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi