Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pian synnytyksen jälkeen voi tulla raskaaksi?

Vierailija
15.09.2013 |

Pitääkö menkat kuitenkin ensin alkaa? Entä jos täysimettää?

Olen juuri synnyttänyt, ja haaveissa aika pienellä ikäerolla seuraava vauva, kun edellisillä on isohkot ikäerot..

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuukautiset alkaneet 2 kk synnytksestä lyhimmillään, lapsi täysimetyksellä ja pisimmillään 8 kk synnytyksestä. Olen myös imettänyt raskaana, ainoa este imetykselle on, että jos on saanut keskenmenoja ja kohtu on herkkä supistelemaan, imetys saattaa aiheuttaa keskenmenon. Mulla on 4 keskenmenoa, mutta ei taipumusta tähän. Joten olen voinut imettää. Raskauden alkuaikoina rinnat ovat mulla niin arat, että vaatii voimakasta tahtoa imettää samaan aikaan.

Vierailija
22/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vieläkään menkkoja vaikka poika reilu 7kk. Imetän mutta nukkuu 6-9h yöunet heräämättä. Oikeesti... Voinko olla sit raskaana?!?! Meillä neljä alle kouluikäistä :/ ja tarkoitus oli nyt miehen mennä sterilisaatioon... Kiva :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaaksi voi tulla heti kun vain tulee ovis!

Minulla alkoi menkat tasan 28 pv. synnytyksen jälkeen eli kroppa palautui heti normaaliin kiertoon.

Vierailija
24/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi menkat vasta 9kk synnytyksen jälkeen, eli tammikuulla, mun eka kierto oli 79pv ja edellinen kierto oli 44pv. Lapsi on nyt vuosi ja 3kk, toivotaan että olis nyt tärpännyt, juhannuksen aikaan olis pakko testailla. Muutama päivä sitten sain oikein haamujen haamun, tai viivanpaikan..

Imetys tuskin käy muuten ehkäisykeinona paitsi että mulla se pitää menkat aika hyvin pois, kuten kierron epäsäännöllisyydestä huomaa.

Vierailija
25/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla imetykset ovat olleet 100 %:n ehkäisy, vaikka olen imettänyt lapsia pitkään ja hartaasti. Olen kuitenkin erittäin hedelmällinen, mulla on aina tärpännyt heti ehkäisypillerien lopetuksen jälkeen sekä heti imetyksen lopetuksen jälkeen (siis yksiäkään kuukautisia ei ole ehtinyt tulla).

Yksilöllistähän tämä ja jos kyseessä on ensimmäinen lapsi, ei todellakaan kannata luottaa imetyksen ehkäisytehoon, jos lisää lapsia ei halua.

Vierailija
26/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka voi olla mahdollista että aina vaan löytyy niitä jotka uskovat, että imetys toimii ehkäisykeinona!!!! Huoh! Kun se ei vaan toimi vaikka imettäisi ihan taukoamatta. Toki on kovin yksilöllistä, toisilla menee pitkään ennen kuin menkat alkavat, vaikka imettäisi harvoin. Toisilla taas menkat tulevat vaikka imettäisi 2 tunnin välein ja vauva on vasta 1kk ikäinen. Siksi ihmettelen suuresti, että miksi jopa jotkut lääkärit väittävät, että olisi jotain kriteerejä, jotka täyttyessään ehkäisevät imetyksen aikana. Kukaan ei voi sitä tietää milloin ensimmäinen ovulaatio tulee.

Lähes kaikki yli 25-vuotiaat joille tehdään abortti, ovat äitejä joilla on alle vuoden ikäinen vauva. Ja ihan omaa tyhmyyttään. Minulla on kolmen raskauden jälkeen joka kerta alkaneet menkat täysimetyksestä huolimatta. Viimeksi menkat alkoivat jo ennen jälkitarkastusta ja imetin 2-3 tunnin välein yötä myöden. On se varmaan vähän harvinaisempaa mutta niin voi silti käydä ihan kenelle tahansa.

Vierailija
27/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:22"]

Mulla on vanhimmilla lapsilla kaksi kuukautta ikäeroa, päivälleen.. Ihan kiva parivaljakko, aikuisenakin...

[/quote]mityen on mahdollista, että 2 kk ikäeroa, ? kerro

Vierailija
28/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin asia kerrottiin aikoinaan. Imetys ei ole ehkäisykeino. Ei missään nimessä voi väittää sen olevan tehokas ehkäisy. Ollaanko nykyisin menty valistuksessa takapakkia. Raskaaksi voi siis tulla periaatteessa ihan heti.

Vierailija
29/31 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti kuullut että toimisi ehkäsynä! Mutta minusta se on niin ihmisistä kiinni.. Eli siis joillakin toimii joillakin ei.. Äitini imetti ja menkat olivat alkaneet, mutta raskaakisi ei tullut noin puoleen vuoteen.. Exän äitillä taas imetyksestä huolimatta tuli jo 1kk päästä.
Minun esikoinen on nyt noin 6viikon ikäinen.. Minulla menkat tulivat jo noin 3 viikkoo synnytyksen jälkeen.. Epäilen olevani raskaana ja maidon tulokin loppui yhtäkkiä kuin seinään.. Odotan 2viikkoa, teen sitten testin.

Vierailija
30/31 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pian!

Oman mieheni sisarukset on syntyneet vuoden välein, kahdella sisarella vain vuosi ja 2 viikkoa ikäeroa, ja kolmannella vuosi ja 15 päivää. Mieheni on vanhin. Että neljä lasta alle 4½ vuodessa on aika kova.. Tietääkseni kaikkia sisaruksia on imetetty (?) Mutta tämäkin on tapauskohtausta, mutta näin anoppini teki. Halusi nopeasti perheen, ja haluamansa lapsiluvun täyteen..  Että pääsi nopeasti takaisin työelämään. :D

Vierailija
31/31 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vanhimmilla lapsilla kaksi kuukautta ikäeroa, päivälleen.. Ihan kiva parivaljakko, aikuisenakin...

Toki se mieheltä voi onnistua, kun on kaksi naista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän