Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homomainen mies

Vierailija
14.09.2013 |

Tunnen useita  miehiä jotka käyttäytyvät "homomaisesti" eli ovat käytökseltään klassisen miehekkään käytöksen vastakohta. Jaksavat puhua sisustuksesta, kampauksista ja laittavat itseään normimiestä enemmän (esim. pitkähköt hiukset jotka on muotoilutuotteilla muovattu kampaukseksi, käyvät solariumissa, värjäävätt ripset/kulmat). Omaavat myös naisellisia (negatiivisia) käytöstapoja eli juoruilevat, puhuvat selän takan, kiukuttelevat jne. Viihtyvät hyvin naisporukassa ja osallistuvat keskusteluun kuten naisetkin eivät esim. ihmettele "naisen juttuja".

Ovat kuitenkin naimisissa ja osalla on lapsia. Välillä vaan mietityttää voiko mies vaan olla tosi naisellinen mutta silti hetero? Luulisi että se olisi tosi hankalaa kun ulkonäkö ja käytös viittaa homoon mutta parisuhde ja perhe heteroon?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko tulla korjaamaan tähän muinaiseen viestiketjuun teidän tod. Näk peruskoulun jälkeen syrjäytyneiden, yhteiskunnasta vieraantuneiden, kukkahattutätimäisten idioottien asenteet, joista päätellen tulette todennäköisimmin kuolemaan syöpään yksin 42 kissan kanssa!!! Homoseksuaalisuus ei ole mitenkään kytköksissä naisellisuuden kanssa sen enenmpää, kuin heterouskaan. Itse olen homo ja tasan niin äijämäinen kuin heterotkin, samoin muut tuntemani homot. Suuntautumiseni ei näy pukeutumisessani, puhetavassani tai elämäntyylissäni tippaakaan, vaan erotun heteroista ainoastaan siinä, että tunteeni kohdistuvat saman sukupuolen edustajiin. Tuollaiset idiotismia tihkuvat typerät stereotypiat pitäisi haudata syvälle maan alle ja niiden levittäjien olisi astuttava peilin eteen. Väite "Kaikki homot ovat naismaisia, enemmän tai vähemmän." on niin naurettavaa soopaa, että sen kirjoittaja on tuskin nähnyt seksuaalivähemmistön edustajaa edes sanomalehdessä. Kuinka monesti olet kuullut jutun varastelevasta romanista, tai sosiaalipummista suomensomalista? Väitätkö myös, että kaikki romanit ovat varkaita enemmän, tai vähemmän? Sanotko, että jokainen somali on syntynyt pummiksi? Stereotypiat ovat syntyneet yksittäisten tapausten pohjalta, eikä niiden tuntomerkkejä täytä kuin murto-osa kohderyhmästä!  Aamen.

Vierailija
2/13 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mikä helvetti on "klassisen miehekäs", sekin on täysin kulttuurisidonnaista. Minkä ikäinen oikeen olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa, jos miehellä on toisen miehen mulkku suussaan, voidaan puhua "homomaisesta käytöksestä".

Pukeutuminen, puheenaiheet jne. eivät ole "homomaista" ja tuollaisen stereotypian ja termin viljeleminen satuttaa sekä homoja, että heteroja.

Vierailija
4/13 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näitähän on paljon nykyään...?

Viime viikolla olin parturissa ja annoin ohjeeksi "puolet pois niinku aina".

Viereisellä paikalla istui mies, joka jumalauta selosti valehtelematta 10 min miten hänen tukkansa pitää leikata. Vatvoi ja vatvoi ja vaihtoi mielipidettään ja  vatvoi taas. Oikein yhdessä parturin kanssa siinä mittailivat ja pohtivat.

Ja kuulin kun puhui kuitenkin, miten olivat etsimässä perheen kanssa uutta asuntoa eli ei ilmeisesti ollut edes hintti.

Olin järkyttynyt. No homo.

Vierailija
5/13 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäköhän väliä? Mitä hankalaa siinä on? Itse varmaan tietää mikä on ja vaimo myös. Ja mitä se muille edes kuuluu?

Vierailija
6/13 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä saa asioita miettiä? Jos joku mies on "homomainen" niin mulla tulee ainakin ekana mieleen että on kaappihomo. Ja jos näin on niin luulisi että olisi todella epämukavaa peitellä omaa seksuaalisuuttaan jatkuvasti. En ainakaan itse pystyisi teeskentelemään olevani lesbo, en sitten millään. 

Vierailija
7/13 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen edelleenkin, että mieheni on ns. kaappihomo. Hän puhuu jotenkin "feminiinisellä" tavalla ajoittain innostuessaan jostain asiasta. Lisäksi hän tykkää juoruilusta ja ihmissuhdekiemuroita käsittelevistä draamasarjoista. Hän myös jotenkin yllättävän innokkaasti arvioi joidenkin miesten ulkonäköä. Luulin hänet tavatessani monen viikon ajan, että hän oli oikeasti homo, mutta ei tunnustanut sitä. Lisäksi hänellä on ollut melko vaikeita potenssiongelmia siitä lähtien, kun tapasimme (monta vuotta sitten), vaikka hän on vasta vähän päälle kolmekymppinen. Ihastuin hänen komeuteensa ja (oletettuun) älykkyyteensä.

Vierailija
8/13 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 21:13"]

Kai sitä saa asioita miettiä? Jos joku mies on "homomainen" niin mulla tulee ainakin ekana mieleen että on kaappihomo. Ja jos näin on niin luulisi että olisi todella epämukavaa peitellä omaa seksuaalisuuttaan jatkuvasti. En ainakaan itse pystyisi teeskentelemään olevani lesbo, en sitten millään. 

[/quote]

Jospa vähän avartaisit maailmankuvaasi? Huhhuh, vai liittyvät puheenaiheet ja kampaus jotenkin seksuaaliseen suuntautumiseen. Ovatko lyhyttukkaiset naiset sitten aina lesboja, kuten ulkomaalaiset joskus Suomeen tullessaan luulevat?

Muuten, saattaahan homomieskin puhua perheestään. Hän, kumppani ja jommankumman tai kummankin aiemmasta parisuhteesta tai muuten aikaansaadut lapset, etänä tai lähinä.

Vierailija
9/13 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, et viitsisi käyttää noin rumaa ja loukkaavaa kieltä. Ihmisiin voi viitata asiallisestikin.

Vierailija
10/13 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 22:08"]

2, et viitsisi käyttää noin rumaa ja loukkaavaa kieltä. Ihmisiin voi viitata asiallisestikin.

[/quote]

Joo huomasin, vahingossa tuli kirjoitettu noin. En itsekään tykkää loukkaavista nimityksistä ja koitan parantaa tapani.

Vierailija
11/13 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 22:07"]

[/quote]

Jospa vähän avartaisit maailmankuvaasi? Huhhuh, vai liittyvät puheenaiheet ja kampaus jotenkin seksuaaliseen suuntautumiseen. Ovatko lyhyttukkaiset naiset sitten aina lesboja, kuten ulkomaalaiset joskus Suomeen tullessaan luulevat?

Muuten, saattaahan homomieskin puhua perheestään. Hän, kumppani ja jommankumman tai kummankin aiemmasta parisuhteesta tai muuten aikaansaadut lapset, etänä tai lähinä.

[/quote]

Useimmilla tietämilläni nuorilla tai nuorehkoilla lesbonaisilla suuressa eteläsuomalaisessa kaupungissa on lyhyet hiukset ja tunnen heitä puolisenkymmentä. Sen sijaan nykyään nuorehkoilla heteronaisilla on "muotia" olla puolipitkät tai pitkät hiukset. Iäkkäämmilla naisilla on sen sijaan lyhyet hiukset hyvinkin yleiset riippumatta seksuaalisesta suuntautumisesta ja lisäksi maaseudulla/pikkukaupungeissa ihan tavallisilla heteronaisillakin on monesti lyhyt tukka. 80-luvulla ja vielä 90-luvun alussakin monilla heteronaisillakin oli muotia lyhyet hiukset - toisin on tänään. Itselläni ei ole lainkaan mitään homoja tai lesboja vastaan, olen vain havainnut moisen.

Vierailija
12/13 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 22:07"]

[/quote]

[/quote]

En kuitenkaan usko että kukaan homomies kutsuu miesystäväänsä/puolisoaan naiseksi tai naisen nimellä...Kyllä se vaan on niin, että homot ovat homomaisia ,jotkut enemmän jotkut vähemmän. AP varmaan yritti kysyä voiko joku olla homo/naismainen ja olla kuitenkin hetero. Jos näin on niin luulisi että elämä olisi tosi hankalaa. Itselläni on tuttu nainen joka on todella äijämäinen ja on muuttunut miehekkäämmäksi vanhetessaan. Siilitukka, hoitamaton akneiho, ei meikkaa (ei käytä edes huulirasvaa)käyttää vain rinnat litistävää aluspaitaa, puhetyyli on tosi maskuliininen jne. Häntä luullaan 90 prosenttisesti lesboksi ja kerran mieheksikin. Tunnen myös naisia jotka eivät meikkaa ja ovat lyhyttukkaisia jne mutta ovat kuitenkin selvästi naisellisia,

Vierailija
13/13 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti kirjoittaa kutsuu vaimoksi eikä naiseksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä