Suositko jotain hotelliketjua matkoillasi?
Mitä? Miksi?
Matkustan hyvin paljon, ja haluaisin keskittää yöpymiseni yhdelle ketjulle, en vain tiedä mille.
Nyt olen yöpynyt Pohjoismaissa paljon Scandiceissa, Euroopassa "Accoreissa" ja Amerikassa Hiltoneissa. Mikään noista ei ole kattava kaikkialla, keksitkö jonkun mikä olisi?
Kommentit (14)
En suosi mitään tiettyjä ketjuja, mutta nykyään en kelpuuta enää nukkavieruja halpishotelleja. Esim. Prahassa nukuin aikoinaan niin kovalla sängyllä, että tosiaan piti miettiä, kannattaisiko mieluummin siirtyä lattialle, koska yhtään kovempi se tuskin olisi voinut olla. Hotelli oli muutenkin kamala, kolme tähteä säälistä saanut, oikeasti vastasi yhtä tähteä. Sen reissun jälkeen on valittu aina neljän tähden hotelli. Usein se on joku ketju, mutta ei ole välttämättömyys. Hinta-laatusuhteeltaan sopivan hotellin valinta on aina tosi vaikeaa mun mielestä.
En suosi hotelleja matkaillesani. Suosin B&B:eja ja talovuokrausta.
Minusta ei ole kiva olla ketjuhotellissa, kun sellaisessa asustaessa ei saa minkäänlaista tuntumaa itse kohdemaahan ja -kaupunkiin. Joka puolella ovat samanlaisia standartoituja laatikoita.
Ymmärrän.
Minä liikun todella paljon, ja haluan tasalaatuista ja varmaa palvelua. Myös erilaiset kanta-asiakkaan edut kiinnostavat, mutta noiden maksimointi on vaikeaa kun millään ketjulla ei ole "täydellistä" peittoa. Tietääkseni.
ap
Käytän Radissonia, olen tottunut työssäni niiden tasoon.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 18:34"]
Ymmärrän.
Minä liikun todella paljon, ja haluan tasalaatuista ja varmaa palvelua. Myös erilaiset kanta-asiakkaan edut kiinnostavat, mutta noiden maksimointi on vaikeaa kun millään ketjulla ei ole "täydellistä" peittoa. Tietääkseni.
ap
[/quote]
Hups, lainaus jäi. Oli siis vastaus kakkoselle.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 18:28"]
En suosi mitään tiettyjä ketjuja, mutta nykyään en kelpuuta enää nukkavieruja halpishotelleja. Esim. Prahassa nukuin aikoinaan niin kovalla sängyllä, että tosiaan piti miettiä, kannattaisiko mieluummin siirtyä lattialle, koska yhtään kovempi se tuskin olisi voinut olla. Hotelli oli muutenkin kamala, kolme tähteä säälistä saanut, oikeasti vastasi yhtä tähteä. Sen reissun jälkeen on valittu aina neljän tähden hotelli. Usein se on joku ketju, mutta ei ole välttämättömyys. Hinta-laatusuhteeltaan sopivan hotellin valinta on aina tosi vaikeaa mun mielestä.
[/quote]
Jep, nuo "persoonalliset" halpishotellit ovat minullakin taakse jäänyttä elämää. Tuosta hinta-laatusuhteesta olen samaa mieltä, mutta kokeilun kautta hyvän "hotellisalkun" kasaaminen on kivinen ja hidaskin tie. Näen ketjut oikopolkuina.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 18:32"]
Minusta ei ole kiva olla ketjuhotellissa, kun sellaisessa asustaessa ei saa minkäänlaista tuntumaa itse kohdemaahan ja -kaupunkiin. Joka puolella ovat samanlaisia standartoituja laatikoita.
[/quote]
Taidat lomailla vain pitkiä pätkiä? Minusta talon vuokraaminen muutamaksi (vaikka 4-8) yöksi ei ole mielekästä. Sitten pitää jo rientää, joko naapurikaupunkiin, naapurimaahan tai kotiin.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 18:49"]
[/quote]
Taidat lomailla vain pitkiä pätkiä? Minusta talon vuokraaminen muutamaksi (vaikka 4-8) yöksi ei ole mielekästä. Sitten pitää jo rientää, joko naapurikaupunkiin, naapurimaahan tai kotiin.
ap
[/quote]
Kyllä, viikoista kyse. B&B on sitten pidennettyjen viikonloppujen ratkaisu.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 18:35"]
Käytän Radissonia, olen tottunut työssäni niiden tasoon.
[/quote]
Minä olen kai sitten viime vuosina osunut niihin eniten remontin tarpeessa oleviin Radissoneihin, tason kanssa on ollut vähän niin ja näin. En siis tykkää sellaisita 90-luvun ruotsinlaivatyyppisistä hotelleista kauheasti.
ap
Me ollaan aina Scandiceissa johtuen siitä että sieltä saa perhehuoneet edulliseen hintaan...
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 18:49"]
[/quote]
ap
[/quote]
Kyllä, viikoista kyse. B&B on sitten pidennettyjen viikonloppujen ratkaisu.
[/quote]
Tuo onkin eri juttu. Talo tai huoneisto on ok pidemmäksi aikaa, muuten käytän hotelleja.
ap
Ehdottomasti Le Meridien tai sitten Steigenberger.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 19:08"]
Ehdottomasti Le Meridien tai sitten Steigenberger.
[/quote]
Le Meridien on kiva. Itse jenkeissä ja lähi-idässä käytän Hyattia tai Grand Millenumia. Euroopassa usein mitä sattuu, en ole pariin vuoteen työmatkannut euroopassa niin en osaa sanoa.
Itse etsin ulkomaille lähtiessäni nimenomaan sellaisen hotellin, joka EI kuulu ketjuun. Haluan matkustaessani tukea kyseisen maan taloutta, paikallisia pienyrittäjiä, enkä isoja ja rikkaita ketjuja.