Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kummallisin ruokalajiyhdistelmä, josta olet kuullut?

Vierailija
14.09.2013 |

Yhdessä AV-keskustelussa oli omenahillo ja höyrytetyt makaronit. Se oli kummallinen.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpot.[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 15:14"]

Minulle tarjottiin eräässä tilaisuudessa Portugalssa grillattua kanaa (erinomaista) ja kylmiä perunalastuja. En ollut ainoa suomalainen, joka jäi hölmistyneenä tuijottamaan lautaselleen. No, tipu syötiin, mutta perunalastut jäivät jokaiselta syömättä. Ei oikein tajuttu miten ne olisi pitänyt syödä, sormin vai haarukalla.

[/quote]

Vierailija
22/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro sweet thai chili saucella maustettuna. En ole itse maistanut, olen ollut paikalla kun joku maustoi aamiaisella oman puuronsa. Itse pitäydyn mielummin perinteisessä voisilmässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten söin tomaattijäätelöä.

Vierailija
24/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattijäätelöstä tuli mieleen kesällä maistamani mustikka-wasabijäätelö, oli muuten hyvää.

Vierailija
25/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketsuppia maksalaatikkoon.

Vierailija
26/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 15:02"]

Ranskanperunat ja vaniljapehmis.

[/quote]

On muuten hyvää, olen syönyt useastikin. Vähän samaa kastia kuin vaniljajäätelö, suolapähkinät ja kinuskikastike

Vierailija
27/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jokunen muiden mielestä kummallinen ruokayhdistelmä josta tykkään:

-mozzarellajuusto ja säilykesardellit yhdessä on taivaallinen makuyhdistelmä

-herne- tai linssikeiton kanssa syön silliä, laitan siihen lautasen reunalle

-mansikat tuoreen inkiväärin kanssa ovat ihania

Vierailija
28/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farangin listalta olen syönyt sokerihernejäätelöä. Todella hyvää!

Vierailija
29/57 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin tuon kana-perunalastujutun. Jos olisi tarjottu ranskalaisia perunoita, olisi homma ollut OK, mutta että perunalastuja. Jos ne olisivat olleet erillisessa kipossa ja vielä dippikastike, en olisi ihmetellyt lainkaan. Mutta että samalla lautasella tipun kanssa.

Vierailija
30/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuulostaa kummalliselta, mutta ei kuitenkaan tarkemmin ajateltuna ole, miksei mauttoman makaroonin kanssa kävisi mikä vaan. Minä tykkään suolaisen ja makean yhdistelmästä, oikeastaan ei tule mieleen mitään mikä olisi niin ihmeellistä, erilaiset maut korostavat toisiaan.

Vierailija
31/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan mitä tahansa ei voi sekoittaa. En söisi suklaakastiketta lihan kanssa tai mansikoita poronkäristyksessä (sellaisiakin ohjeita olen nähnyt). Pirkka-ruokalehdessä oli jokin jauhelihakastike spagetille, ja kuva oikein herkullinen. Mutta siinä kastikkeessa näytti olevan jauhelihan lisäksi kikherneitä, porkkanaa, kukkakaalia, kanelia, neilikkaa ja rusinoita. Kyllä tuo multa syömättä jäisi, rajansa kaikella. Nuo mausteet ja rusinat kuuluvat pipareihin, glögiin ja jouluun mielestäni, ei pääruokaan lihan kanssa. Tietenkään makuasioista ei voi kiistellä, sanoi koira kun.... ;)

Vierailija
32/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hernekeitto ja perunat... kana-riisi ja perunat... pakkoko sitä perunaa on syödä ihan kaiken kanssa :O

Vierailija
33/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalainen klassikko: lihapullat ja kermavaahto.

Vierailija
34/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää maistaa ennen kuin tuomitsee:). Mulle oli aikoinaan omituinen yhdistelmä banaani/ananas-maissirouhe kuorrutettu naudanlihapihvi. Oli muuten tosi hyvää. Olen paljon matkustellut maailmalla ja asunut kolmella eri mantereella, joten kaikenlaisia makuyhdistelmiä tullut kokeiltua. Kaavoihin, niihin kotoisiin ei kannata liikaa kangistua, vaikkas tykkään ihan suomalaisestakin perus-safkasta tosi paljon. 

Vierailija
35/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaurapuuro ja vaniljajätski.

Vierailija
36/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 14:50"]

Mielestäni ihan mitä tahansa ei voi sekoittaa. En söisi suklaakastiketta lihan kanssa tai mansikoita poronkäristyksessä (sellaisiakin ohjeita olen nähnyt). Pirkka-ruokalehdessä oli jokin jauhelihakastike spagetille, ja kuva oikein herkullinen. Mutta siinä kastikkeessa näytti olevan jauhelihan lisäksi kikherneitä, porkkanaa, kukkakaalia, kanelia, neilikkaa ja rusinoita. Kyllä tuo multa syömättä jäisi, rajansa kaikella. Nuo mausteet ja rusinat kuuluvat pipareihin, glögiin ja jouluun mielestäni, ei pääruokaan lihan kanssa. Tietenkään makuasioista ei voi kiistellä, sanoi koira kun.... ;)

[/quote]

Kuulostaa intialaiselta toi sekoitus, täytyykin kokeilla:).

Vierailija
37/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaaskorpioneja. Voisin kyllä silti maistaa. Joskus mulle tuli himo syödä suklaata ja metvurstia yhdessä, eikä se pahaa ollut.

Vierailija
38/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskanperunat ja vaniljapehmis.

Vierailija
39/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uunibroileri ja jouluglögi. Kaverini laittaa aina broilerinkoivet uuniin hautumaan glögillä peiteltynä.

Vierailija
40/57 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kandiaikana töissä Seinäjoen keskussairaalassa ja siellä oli aina välillä tarjolla (muistaakseni manna)puuroa, mustikkahilloa ja nakkeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan