Mikä on kummallisin ruokalajiyhdistelmä, josta olet kuullut?
Yhdessä AV-keskustelussa oli omenahillo ja höyrytetyt makaronit. Se oli kummallinen.
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 13:45"]
Minä kirjoitin tuon kana-perunalastujutun. Jos olisi tarjottu ranskalaisia perunoita, olisi homma ollut OK, mutta että perunalastuja. Jos ne olisivat olleet erillisessa kipossa ja vielä dippikastike, en olisi ihmetellyt lainkaan. Mutta että samalla lautasella tipun kanssa.
[/quote]
Esimerkiksi Yhdysvalloissa perunalastut kuuluvat lisukkeena moniin ruokiin/pikaruokiin. Patongin ostajalle kuuluu pieni pussi perunalastuja jne. Sama juttu Iso-Britanniassa. Ihan normaali lisuke maailmalla :) En ihan itsekään ymmärtänyt mikä tässä oli se ongelma ettei niitä pystytty syömään :D
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 23:06"]
Siihen kuitenkin vedän rajan, että tämän kaiken päälle lisätään voisilmä, hunajaa, kanelia ja pilkottu omena. Ihan kuin ne Harry Potterista tutut joka maun toffeet...
[/quote]
Joka maun rakeet. Sori, oli pakko. :D
Itse söin yhdessä vaiheessa aamiaiseksi paahdettua ruisleipää levitteenä omppuhilloa ja valkosipulin kynsiä. Mm.. välillä tuli vielä uitettua jossain oliiviöljymarinadissa. Ja opiskelukaverit antoi tilaa käytävillä ;D
Etelässä ollessa (yli 15v sitten) törmäsin tuohon banaania pizzassa. Ei siinä mitään, mutta huippu oli, että siinä keskellä oli puolikas banaani - pystyssä. Tämä vielä kunnon vink-vink saatteluiden kera. Ihan jees, olinhan melkein 15v ja vanhempieni seurassa, tarjoilija sitten jotain yli 30-v.
En tiedä onko mitään "outoja" yhdistelmiä. Se että joku nauttisi ananasta ja punkkua peräjälkeen oikein nautiskellen?
Maissitortillat puolukkahillolla tai mansikoilla millä viimeksi herkutellut (siis että mies katsoi hieman pidempää mun perääni). Joihinkin oli vielä noiden lisäksi saatava kurkkua ja juustoa päälliseksi, mut laitetaanko tää raskauden piikkiin?
Erikoisin on varmaan vaniljapannacotta ja makea tomaattikeitto. Oli hyvää! Tykkään "oudoista" makupareista, kuten vaikka äyriäisistä ja vaniljasta tai lihasta ja tummasta suklaasta. Kokeilkaapa tekin :)
Tunnen miehen, joka laittaa kaurapuuroon ketsuppia. Siitä saa kuulemma vitamiineja ;)
Miehen kaveri soitti kerran,että tuo pitsaa tullessaan. Meille tuli persikka+kananmuna+anjovis-täytteinen pitsa. Yöh....
Minä en ole ymmärtänyt sitä sinihomejuusto-pipari yhdistelmää :)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 14:50"]
Mielestäni ihan mitä tahansa ei voi sekoittaa. En söisi suklaakastiketta lihan kanssa tai mansikoita poronkäristyksessä (sellaisiakin ohjeita olen nähnyt). Pirkka-ruokalehdessä oli jokin jauhelihakastike spagetille, ja kuva oikein herkullinen. Mutta siinä kastikkeessa näytti olevan jauhelihan lisäksi kikherneitä, porkkanaa, kukkakaalia, kanelia, neilikkaa ja rusinoita. Kyllä tuo multa syömättä jäisi, rajansa kaikella. Nuo mausteet ja rusinat kuuluvat pipareihin, glögiin ja jouluun mielestäni, ei pääruokaan lihan kanssa. Tietenkään makuasioista ei voi kiistellä, sanoi koira kun.... ;)
[/quote]
Perusmausteita esim. intialaisessa ruossa.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 15:14"]
Minulle tarjottiin eräässä tilaisuudessa Portugalssa grillattua kanaa (erinomaista) ja kylmiä perunalastuja. En ollut ainoa suomalainen, joka jäi hölmistyneenä tuijottamaan lautaselleen. No, tipu syötiin, mutta perunalastut jäivät jokaiselta syömättä. Ei oikein tajuttu miten ne olisi pitänyt syödä, sormin vai haarukalla.
[/quote]
Perunalastut syödään siten, että otetaan yksi tai useampi lastu, avataan suu, tungetaan lastut sinne ja rouskutetaan. "Väline" millä ne saadaan suuhun lienee vapaavalintainen.
Outoa oli, kun joskus jossain pitseriassa oli vaahtokarkki-pitsaa. Jäi maistamatta.
Itse tykkään joistain "oudoista" makuyhdistelmistä. Hunajaan kastettua suolakurkkua, herrkua. Kaurapuuroa ja tonnikalasäilykettä, namia. Hiillos-makkaraa jonka päällä on pirkka herkkusienisalaattia, hyvää. Ja uusi löytö on sourcream & onion sipsejä, ja samaan aikaan mansikkavaahtokarkkeja, slurps :D
suklaakastike kanan kanssa on meksikolainen klassikko. ja maistuu todella hyvältä. kvg mole
Kanadalaisten "kansallisruoka", poutine, kuulostaa todella yököttävältä. Ranskanperunoita, ruskeaa kastiketta ja jonkinlaista raejuustoa. Kaikki ainekset yksinään ok, mutta yhdessä... ajatuskin puistattaa.
Mun anoppi tarjosi aina hernekeiton kanssa kurkkusalaattia. Se oli outoa.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 16:13"]
Outoa oli, kun joskus jossain pitseriassa oli vaahtokarkki-pitsaa. Jäi maistamatta.
Itse tykkään joistain "oudoista" makuyhdistelmistä. Hunajaan kastettua suolakurkkua, herrkua. Kaurapuuroa ja tonnikalasäilykettä, namia. Hiillos-makkaraa jonka päällä on pirkka herkkusienisalaattia, hyvää. Ja uusi löytö on sourcream & onion sipsejä, ja samaan aikaan mansikkavaahtokarkkeja, slurps :D
[/quote]
Suolakurkut hunajan ja smetanan kera on venäläinen klassikkoruoka, meillä ollut mm. joulu- ja blinipöydässä niin pitkään kuin muistan...
Maksalaatikkoa ketsupilla, vitsit että on hyvää!!!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 17:21"]
Maksalaatikkoa ketsupilla, vitsit että on hyvää!!!
[/quote]
Lapsuuteni suurin herkku!
Isä tykkää keittää isohkon kattilallisen kaurapuuroa. Ei siinä mitään, ensimmäisenä aamuna syö ihan normaalisti hunajan tms. kanssa. Seuraavana aamuna onkin sitten herkkua, kun puuroa paistetaan pannulla kananmunan ja pekonin kanssa. Ei tässä mitään, kyllä olen hänen luona kyläillessään itsekin tämän annoksen syönyt ja hyvää on. Siihen kuitenkin vedän rajan, että tämän kaiken päälle lisätään voisilmä, hunajaa, kanelia ja pilkottu omena. Ihan kuin ne Harry Potterista tutut joka maun toffeet...