Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: ”Jos joku maksaa niin otan taksin, mutta muuten menen junalla. En henkilökohtaisesti ymmärrä tätä koko asiaa.”

Vierailija
25.08.2020 |

Näin totesi Ruotsista lentänyt naismatkustaja lentokentällä. Mode jostain syystä haluaa pimittää asian. Onko hallitus käskenyt poistaa kaikki matkustamista koskevat aloitukset?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis,

osassa takseja on pleksi etu- ja takapenkin välissä.

Miten pleksi käyttäytyy kolaritilanteessa. Saako asiakas pleksin päin naamaa suoraan sanottuna? Onko turvallisuus otettu huomioon?

82/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on invatatksin käyttöoikeus jota en ole käyttänyt 5 vuoden aikana montaakaan kertaa(.Lääkäriin menoja ei korvata.)Olen pyörätuolissa 5v, ja nyt ei liene tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, joka on käynyt välillä mielelessä.t.2tellu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävimme ns. riskimaassa lomamatkalla mieheni sukulaisten luona. Lentokoneessa ja -kentällä meillä oli maskit käytössä. Miehen veli tuli hakemaan meidät autolla ja mentiin sukulaisten luo maaseudulle. Siellä ei ole ollut koronatartuntoja. Olimme koko ajan maaseudulla, ei käyty edes missään suuremmissa lähikaupungeissa. Lentokentälle menimme taas autokyydillä ja kentällä ja koneessa maskien kanssa. Suomessa lentokentältä poistuimme junalla koska meillä ei ollut muuta kyytiä. Meillä ei myöskään ollut varaa taksiin, kaikki kun ei asu pääkaupunkiseudulla. Meillä oli lähes olematon riski saada matkalla korona. Suurempi koronatartunnan riski on ihan Helsingissä (erityisesti Itä-Helsingissä) asuvalla, joka liikkuu metrolla ym. kauppoihin ja työpaikalle.

Että näin hurja oli meidän matka RISKIMAAHAN.

Idiootti. Sinne töihin ja kauppaan on pakko mennä, jos ei halua kenkää ja nähdä nälkää. Luuletko että joku haluaa riskeerata itsensä hupimatkustamalla ruuhkametrossa?

Vierailija
84/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ei vois tulla omalla autolla ja jättää se lentokentälle tai johonkin kohtuullisen taksimatkan päähän lentokentästä? 

Onhan se tietty mukavan loman päätteeksi tai aluksi vaivalloista ja kaikkea, mutta kun tämä aika on aika monelle yrittäjälle ja lomautetullekin aika vaivalloista. Sairastuneista ja muista puhumattakaan.

Ja jos ei omista autoa, niin sitten joku toinen suunnitelma. Vaikkapa reissun siirtäminen turvallisempaan ajankohtaan, jolloin kyse on todellakin omasta asiasta. Nyt matkustaminen on koko yhteiskunnan asia kun yli puolet tartunnoista valuu matkustajien mukana rajojen sisälle. 

Vierailija
85/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävimme ns. riskimaassa lomamatkalla mieheni sukulaisten luona. Lentokoneessa ja -kentällä meillä oli maskit käytössä. Miehen veli tuli hakemaan meidät autolla ja mentiin sukulaisten luo maaseudulle. Siellä ei ole ollut koronatartuntoja. Olimme koko ajan maaseudulla, ei käyty edes missään suuremmissa lähikaupungeissa. Lentokentälle menimme taas autokyydillä ja kentällä ja koneessa maskien kanssa. Suomessa lentokentältä poistuimme junalla koska meillä ei ollut muuta kyytiä. Meillä ei myöskään ollut varaa taksiin, kaikki kun ei asu pääkaupunkiseudulla. Meillä oli lähes olematon riski saada matkalla korona. Suurempi koronatartunnan riski on ihan Helsingissä (erityisesti Itä-Helsingissä) asuvalla, joka liikkuu metrolla ym. kauppoihin ja työpaikalle.

Idiootti. Sinne töihin ja kauppaan on pakko mennä, jos ei halua kenkää ja nähdä nälkää. Luuletko että joku haluaa riskeerata itsensä hupimatkustamalla ruuhkametrossa?

Pääkaupunkiseudulla todella moni kulkee ihan lyhyitäkin matkoja linja-autolla, metrolla, junalla. Saattavat mennä esimerkiksi metrolla yhden tai kaksi pysäkinväliä mikä vastaa 10-30 minuutin kävelyä. Tai linja-autolla muutaman sadan metrin matkoja. Eräskin kulkee työmatkansa Roihuvuoresta Itäkeskukseen bussilla, ei olisi pitkä matka kävellä. Ja tarkoitan nimenomaan terveitä ihmisiä, en jalkavaivaisia, vanhuksia tms.

Bussilinjat 560 ja 550 on täynnä näitä lyhyen matkan kulkijoita, kun lippua ei tarkisteta vaan kyytiin voi mennä ilman lippua. Esimerkiksi Vuosaaren metroasemalta moni menee vuorolla 560 seuraavalle pysäkille. Ensin odottavat pitkänkin aikaa autoa ja sitten jäädään seuraavalla pysäkillä pois. Kävellen olisi ollut nopeammin perillä.

Vierailija
86/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ei vois tulla omalla autolla ja jättää se lentokentälle tai johonkin kohtuullisen taksimatkan päähän lentokentästä? 

Onhan se tietty mukavan loman päätteeksi tai aluksi vaivalloista ja kaikkea, mutta kun tämä aika on aika monelle yrittäjälle ja lomautetullekin aika vaivalloista. Sairastuneista ja muista puhumattakaan.

Ja jos ei omista autoa, niin sitten joku toinen suunnitelma. Vaikkapa reissun siirtäminen turvallisempaan ajankohtaan, jolloin kyse on todellakin omasta asiasta. Nyt matkustaminen on koko yhteiskunnan asia kun yli puolet tartunnoista valuu matkustajien mukana rajojen sisälle. 

En tiedä varmaksi kun itse tosiaan aina otan sen taksin lentokentälle, mutta olen ymmärtänyt että lentoparkkien hinnat voivat olla aika kovat?

Vierailija
87/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla todella moni kulkee ihan lyhyitäkin matkoja linja-autolla, metrolla, junalla. Saattavat mennä esimerkiksi metrolla yhden tai kaksi pysäkinväliä mikä vastaa 10-30 minuutin kävelyä. Tai linja-autolla muutaman sadan metrin matkoja. Eräskin kulkee työmatkansa Roihuvuoresta Itäkeskukseen bussilla, ei olisi pitkä matka kävellä. Ja tarkoitan nimenomaan terveitä ihmisiä, en jalkavaivaisia, vanhuksia tms.

Bussilinjat 560 ja 550 on täynnä näitä lyhyen matkan kulkijoita, kun lippua ei tarkisteta vaan kyytiin voi mennä ilman lippua. Esimerkiksi Vuosaaren metroasemalta moni menee vuorolla 560 seuraavalle pysäkille. Ensin odottavat pitkänkin aikaa autoa ja sitten jäädään seuraavalla pysäkillä pois. Kävellen olisi ollut nopeammin perillä.

Joo, munkin matkalla on näitä, mm. yksi äiti lastenvaunuineen. Olen joskus ihmetellyt kun odotellaan samalla pysäkillä ja hän jääkin sitten heti seuraavalla jo pois. Eikä siinä mitään, saahan niin tehdä. Siinä odotteluajassa olisi jo vain kävellyt sen 500 metriä.

Vierailija
88/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä varmaksi kun itse tosiaan aina otan sen taksin lentokentälle, mutta olen ymmärtänyt että lentoparkkien hinnat voivat olla aika kovat?

Jos ei ole varaa alle satasen parkkimaksuun. Kun on varaa lentää lomamatkalle. 

Mitähän tuohon enää lisäisi. 

Apua?

Vierailija
89/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"MYÖS Maarit Asikainen saapui Helsinki–Vantaan lentokentälle Göteborgista.

Hän kertoo olleensa tapaamassa lapsiaan ja lapsenlapsiaan.

Asikainen kertoo, että lentokoneesta lähtiessä hänelle jaettiin Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) suositus omaehtoisesta karanteenista.

Myös Asikaisella on tiedossa julkisten kulkuneuvojen välttämistä koskeva ohjeistus.

”Jos joku maksaa niin otan taksin, mutta muuten menen junalla. En henkilökohtaisesti ymmärrä tätä koko asiaa.”"

Joo-o. 

Minun pitää päästä Ruotsiin, koska minä haluan.

Minun pitää päästä Ruotsista takaisin silloin, kun minä haluan ja siten kuinka minä haluan.

Minua ei voi määräillä, enkä minä halua ymmärtää koko asiaa.

Minulle voi maksaa taksin, mutta muuten minä menen junalla koska minä haluan.

minä minä minä minä minä minä

90/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DXTR kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää matkustaa tämmöisenä aikana?

Mitä se sinulle kuuluu? Et sinä olet muiden elämän mittapuu.

Normaalina aikana se onkin jokaisen oma asia milloin matkustaa ja minne, mutta nyt kun se vaarantaa meidät kaikki se on meidän kaikkien asia.

Älä hosu. Se mitään vaaranna. Eikä minun matkustelemiseni kuulu sinulle pätkääkään.

Kaiken maailman pelkurit panikoivat yhden vähän äkäisemmän nuhakuumeen takia.

91/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa nyt, ihmiset. Panikointi ja hysteria eivät auta mitään; ne pahentavat asiaa. Lisäksi; elämästä ei millään saa täysin turvallista.  Ja vielä: te ette voi pitää omaa tilannettanne ja omaa elämäänne kaikkien muiden mittapuuna. Jos juuri teidän mielestä nyt ei kannata matkustaa, joidenkin muiden voi täytyä tai kannattaa matkustaa.

Vierailija
92/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ok jos joku haluaa/pakko matkustaa. Mutta silloin tulee ottaa huomioon muutkin eikä vaarantaa muiden terveyttä. On turha vinkua että jos pelkää niin ei mene junaan. Kun joku levittää esim junassa tautia niin ei se jää sinne junaan vaan voi kerralla levitä esim 5 lähellä istuneen matkustajan mukana todella moneen muuhun paikkaan missä he levittävät sitä muutaman päivän kuluttua joko ennen oireiden alkua tai oireettomina.

Jos ihmiset välttäisivät matkustamista ulkomaille/toimisivat vastuullisesti ulkomailta tultaessa voitaisiin Suomessa elää kohtuullisen normaalisti koska Koronaa ei juurikaan olisi täällä.

Sekä ensimmäinen että toinen aalto on tullut matkustajien mukana. Eli jos oikeasti matkustajat olisivat karanteenissa ja järjestäisivät elämänsä niin että eivät tartuta muita täällä voitaisiin huoleti käydä koulua, pitää pieniä juhlatilaisuuksia ja tapahtumia jne.

Säästettäisiin todella paljon rahaa kun ei olisi turhia rajoituksia, testauksia, varmuuden vuoksi karanteeneja, sairaala maksuja ym.

Ja turha selittää että se on vain nuhakuume. Ainakin itsellä ei se tauti niinkään pelota vaan ne jälkitaudit/ongelmat. Jopa kolmasosalla sairastaneista on neurologisia ym oireita sen jälkeen. Viikkoja, kuukausia eikä varmuutta aiheuttaako se loppuelämäksi vaurioita jotka eivät parane koskaan.

Eli minua ei kiinnosta miksi sinun on matkustettava. Mutta jos tulet takaisin Suomeen niin pidä huoli ettet tartuta muita. Ja ihan vinkkinä että luultavasti suurin osa taudin Suomeen muualta tuoneista on ollut sitä mieltä että minä en ainakaan ole saanut tartuntaa. Olen lukenut ihmisistä jotka ovat olleet todella huolellisia reissussa ja käyttäneet maskeja jne ja silti on vaan tullut Korona...

Vierailija
93/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian moni ei ymmärrä sitä että kyllä se arpa voi sattua omallekin kohdalle, vaikka kuinka toimisit mielestäsi oikein niin silti voit saada koronan. Se ei välttämättä aiheuta juuri sinulle muuta kuin sen nuhakuumeen, mutta istuessasi bussissa voit tartuttaa sen naapurin mummolle joka ei siitä selviäkään. Pysykää siis karanteenissa jos on pakko reissata, voit todella säästää ihmishenkiä istumalla kotona.

Vierailija
94/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomamatkaan on varaa, mutta taksiin tai parkkimaksuun ei... Suomen päättäjien vika tietty, kun ei osata tehdä päätöksiä, vaan kaikki on vapaaehtoista. Ei missään muualla olla näin mu nat toimia...

Vierailija
95/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"MYÖS Maarit Asikainen saapui Helsinki–Vantaan lentokentälle Göteborgista.

Hän kertoo olleensa tapaamassa lapsiaan ja lapsenlapsiaan.

Asikainen kertoo, että lentokoneesta lähtiessä hänelle jaettiin Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) suositus omaehtoisesta karanteenista.

Myös Asikaisella on tiedossa julkisten kulkuneuvojen välttämistä koskeva ohjeistus.

”Jos joku maksaa niin otan taksin, mutta muuten menen junalla. En henkilökohtaisesti ymmärrä tätä koko asiaa.”"

Joo-o. 

Minun pitää päästä Ruotsiin, koska minä haluan.

Minun pitää päästä Ruotsista takaisin silloin, kun minä haluan ja siten kuinka minä haluan.

Minua ei voi määräillä, enkä minä halua ymmärtää koko asiaa.

Minulle voi maksaa taksin, mutta muuten minä menen junalla koska minä haluan.

minä minä minä minä minä minä

Tiivistetysti nykyihmisten mentaliteetti on tämä. Minäminä ja vielä kerran minä!

Vierailija
96/97 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

DXTR kirjoitti:

Uskokaa nyt, ihmiset. Panikointi ja hysteria eivät auta mitään; ne pahentavat asiaa. Lisäksi; elämästä ei millään saa täysin turvallista.  Ja vielä: te ette voi pitää omaa tilannettanne ja omaa elämäänne kaikkien muiden mittapuuna. Jos juuri teidän mielestä nyt ei kannata matkustaa, joidenkin muiden voi täytyä tai kannattaa matkustaa.

Huoh. Ikävää tästä tekee se, että vaikka dekster on trolli, näin ajattelevia kyllä piisaa...

Vierailija
97/97 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti minulla ei ole pienituloisena yh-äitinä varaa maksaa taksia Vantaalta Kuopioon. Minulla on lasteni kanssa kuitenkin yhtä lailla oikeus matkustaa kuten muillakin suomalaisilla. Kuopioon mentiin mekin junalla lentokentältä eikä mitään lakia ole rikottu. En koe tästä yhtään syyllisyyttä tai huonoa omaatuntoa.

Jos sinulla ei ole varaa maksaa taksia niin miten sinulla sitten on varaa matkustaa?