Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: ”Jos joku maksaa niin otan taksin, mutta muuten menen junalla. En henkilökohtaisesti ymmärrä tätä koko asiaa.”

Vierailija
25.08.2020 |

Näin totesi Ruotsista lentänyt naismatkustaja lentokentällä. Mode jostain syystä haluaa pimittää asian. Onko hallitus käskenyt poistaa kaikki matkustamista koskevat aloitukset?

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junalla matkustamista EI ole kielletty! Myös me matkustimme lentokentältä junalla vaikka riskimaasta tultiin. En edes harkinnut mitään muita vaihtoehtoja. En todellakaan ala koronahysteerikoiden takia maksaa kymmeniä euroja taksikyydistä. Pysyköön koronahysteerikot pois junasta jos koronavirus pelottaa. Miten tällaiset ihmiset edes uskaltavat ihmisten ilmoilla liikkua? Miksi ette matkusta omalla autolla tai taksilla?

Ja riskimaassakin voi olla alueella, jossa koronatartuntoja on paljon vähemmän asukasta kohden kuin vaikkapa Helsingissäkin. Suurempi riski voi siis olla Helsinki mutta sitähän hysteerikot ei kauhistele.

Jos mielestäsi "kymmeniä euroja" taksikyydistä on paljon, ehkä sinun ei kannattaisi matkustella ollenkaan jos budjetti on noin tiukka. 

En maksa täysin turhasta asiasta senttiäkään. Matkustamme sitä paitsi monta kertaa vuodessa niin kymmenet eurot on pian satoja euroja.

En myöskään maksa hotelliyöstä 50 euroa jos saan yön 30 eurolla itselleni sopivasta hotellista.

Vierailija
22/97 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi v*ttu. Että muiden pitäisi maksaa tuolle covidioottiprinsessalle taksimatka, tai muuten hän menee junaan vaarantamaan kymmenien muiden matkustajien terveyden?

Kiristystähän tuo jo on.

Kiristystä on painostaa ihmisiä taksiin vaikka mikään laki ei kiellä junalla kulkemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti minulla ei ole pienituloisena yh-äitinä varaa maksaa taksia Vantaalta Kuopioon. Minulla on lasteni kanssa kuitenkin yhtä lailla oikeus matkustaa kuten muillakin suomalaisilla. Kuopioon mentiin mekin junalla lentokentältä eikä mitään lakia ole rikottu. En koe tästä yhtään syyllisyyttä tai huonoa omaatuntoa.

Olen tähän asti ollut sitä mieltä, ettei Suomella ole varaa enää ottaa valmiuslakia tai muita pakkotoimenpiteitä talouden takai käyttöön. Nyt kun joudun lukemaan sinun laistesi SON.TA.KASOJEN SAIRASTA KOMMENTOINTIA, alan olla sitä mieltä että hajotkoon koko talous, kunhan sinut ja kaltaisesi saadaan pakkoeristykseen tai vankilaan!!

Vierailija
24/97 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti minulla ei ole pienituloisena yh-äitinä varaa maksaa taksia Vantaalta Kuopioon. Minulla on lasteni kanssa kuitenkin yhtä lailla oikeus matkustaa kuten muillakin suomalaisilla. Kuopioon mentiin mekin junalla lentokentältä eikä mitään lakia ole rikottu. En koe tästä yhtään syyllisyyttä tai huonoa omaatuntoa.

Ai tällaistako tämä todellisuus onkin. Ristus. Sitä kuvittelee ihmisten olevan vastuuntuntoisia.

Noh. Lockdowniahan tämä tietää. Taas mennään ja todennäköisesti vielä tiukempaan kuin keväällä.

Jotenkin ihan v*tuttaa tämmöinen. Kevät kärsitään porukalla ja kun kesä tulee, niin eikun kaikki läskiksi vaan.

Vierailija
25/97 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tällaistako tämä todellisuus onkin. Ristus. Sitä kuvittelee ihmisten olevan vastuuntuntoisia.

Noh. Lockdowniahan tämä tietää. Taas mennään ja todennäköisesti vielä tiukempaan kuin keväällä.

Jotenkin ihan v*tuttaa tämmöinen. Kevät kärsitään porukalla ja kun kesä tulee, niin eikun kaikki läskiksi vaan.

Jep, taitaa olla aika myydä kotimaiset osakkeet. Ostaa sitten pohjalta takaisin kun idioottien aiheuttamat lock downit on vieneet indeksit pohjiin ja heikoimmat firmat nurit.

26/97 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tähän asti ollut sitä mieltä, ettei Suomella ole varaa enää ottaa valmiuslakia tai muita pakkotoimenpiteitä talouden takai käyttöön. Nyt kun joudun lukemaan sinun laistesi SON.TA.KASOJEN SAIRASTA KOMMENTOINTIA, alan olla sitä mieltä että hajotkoon koko talous, kunhan sinut ja kaltaisesi saadaan pakkoeristykseen tai vankilaan!!

Tuki sinä basilisko turpasi. Sinä et määrittele, milloin muilla on syy matkustaa. 

Vierailija
27/97 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viherfeministihallitus hoitaa asiat niin päin vi**ua ettei ylläpito voi muuta kuin se nsuro ida koska mitään järjellistä selitystä tuolle sähläämiselle ei ole epäpätevyyden lisäksi.

Luulisi että tuo kentän valvonta ja testaus + karanteeniprosessi olisi kolmannen sanomisen jälkeen saatu hoitoon mutta näemmä ei ole. Noh, samalla asenteella trumppikin hoitaa asiaa omassa maassaan eli 150 000 kuollutta oli "it is what it is" eli suomeksi evvk. Eipä meidänkään ministereitä näemmä paljoa stressaa tuleva taudin leviäminen ja sen seuraukset kun tartuntojen ilmeisimmälle leviämisväylälle ei tehdä mitään.

Syö paskaa retardi.

M o d en oma kommentti piti näemmä säästää vaikka tuo mihin vastattiin piti jostain syystä poistaa kun totuus tekee kipeää. Voi jeesus mikä maa, hallituksen työnlaatu täysin kaiken arvostelun alapuolella ja sitten piilotetaan kritiikki ettei sähläävien akkaministerien mieli vaan pahoitu. Sählääminen toki jatkuu entisellään.

Pistäkää ne tulijat PAKKO karanteeniin, PAKKO testeihin tai heivatkaa ne ulos maasta jos ei meininki kelpaa. Samoin pistäkää lentokentän julkisen liikenteen oville tarkastajat jotka heittää ulos jokaisen joka on karanteenissa. Menkööt taksilla tai kävelkööt. 

Mikä ihme tuossa on niin vaikeaa ymmärtää, vai estääkö vasemmistolaisuus jotenkin aivotoiminnan?

Vierailija
28/97 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näiden "henkilökohtaisesti en ymmärrä" -ihmisten takia pitäisi olla ehdottomat rajoitukset ja niille myös tehokas valvonta. On paljon ihmisiä, joilla ei ole kykyä hahmottaa vähänkään monimutkaisempia syy-seuraussuhteita.

Vierailija
29/97 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvimatkailijoille voisi laittaa ylimääräisen veron. Jos laki ei salli kieltää ulkomaille matkustamista, sitä voisi ainakin verottaa rankasti.

Vierailija
30/97 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisti vihaksi tuon naisen kommentit ja muiden samanhenkisten. Olen perhesyiden vuoksi joutunut tänä kesänä matkustamaan Suomen ulkopuolelle ja koronan takia on tullut varmaan parin tuhannen euron edestä lisää kuluja, mm. taksimatkat, covid-testit kaksi kertaa yksityisellä (vaadittiin maahantuloon kohdemaassa ja toisen kerran kävin varmuuden vuoksi matkan aikana kun tuli pientä yskää. Oli negatiivinen.) ja kirsikkana kakun päällä 2 viikon palkaton omaehtoinen karanteeni kotona. 

Ja sitten jotkut KEHTAA perseillä ja vaatia, että JONKUN MUUN pitää maksaa taksikulut. Raivostuttavaa. Jos ei ole varaa maksaa taksikuluja, älä matkusta. 

No jos taksisuositus tulee vasta kun on jo saapunut maahan, niin oliskohan tuo sinun neuvosi vähän myöhässä. Kyllähän taksi helposti lentokentältä maksaa aika paljon, ja paha sitä taksia on tilata, jos ei tiedä, onko tilillä katetta matkan maksamiseen.

Vierailija
31/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pisti vihaksi tuon naisen kommentit ja muiden samanhenkisten. Olen perhesyiden vuoksi joutunut tänä kesänä matkustamaan Suomen ulkopuolelle ja koronan takia on tullut varmaan parin tuhannen euron edestä lisää kuluja, mm. taksimatkat, covid-testit kaksi kertaa yksityisellä (vaadittiin maahantuloon kohdemaassa ja toisen kerran kävin varmuuden vuoksi matkan aikana kun tuli pientä yskää. Oli negatiivinen.) ja kirsikkana kakun päällä 2 viikon palkaton omaehtoinen karanteeni kotona. 

Ja sitten jotkut KEHTAA perseillä ja vaatia, että JONKUN MUUN pitää maksaa taksikulut. Raivostuttavaa. Jos ei ole varaa maksaa taksikuluja, älä matkusta. 

No jos taksisuositus tulee vasta kun on jo saapunut maahan, niin oliskohan tuo sinun neuvosi vähän myöhässä. Kyllähän taksi helposti lentokentältä maksaa aika paljon, ja paha sitä taksia on tilata, jos ei tiedä, onko tilillä katetta matkan maksamiseen.

Koska ruotsiin tuli tässä viimeisten parin viikon/kuukauden aikana yllättävän paha koronatilanne? Eikun siellähän tilanne on hiponut katastrofia jo keväästä asti joten sinne matkustavalla ja sieltä palaavalla ei pitäisi olla ylläri ettei se suju kuten joskus muinoin. Tää eukkohan selvästi arvottaa oman pienen mukavuudenhalunsa ylemmäs kuin muiden turvallisuuden ja ei se noin saa toimia. 

Vierailija
32/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän tämä lentelijöiden moraali on ihan paljaana näkyvissä. MINÄ!!!!!!!

Vierailija
33/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän tämä lentelijöiden moraali on ihan paljaana näkyvissä. MINÄ!!!!!!!

tämä.

Vierailija
34/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaanmatka oli varaa maksaa, mutta rahat ja järki ei sitten riitä siihen, ettei vaarantaisi muiden henkeä ja terveyttä? Olisi ehkä voinut tuossa tilanteessa ennen lähtöä jo miettiä, mitä niin kamalaa tapatuisi, jos ette yhtenä vuotena matkalle pääsisi, että ulkomaanreissu on korona-aikana välttämättömyys? Olisi voinut jäädä vaikka sitä rahaa säästöön johonkin oikeasti välttämättömään, jos ei olisi ollut pakko perseillä.

Vierailija
35/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa siihen mikä on oikein tai väärin, ehkä meillä pitäisi jatkossa olla erillinen junavaunu lennolta tuleville. Ajan takaa sitä, että koska suuri osa näyttää kuitenkin käyttävän julkisia joka tapauksessa, niin jos heillä olisi oma vaununsa niin silloin työmatkalaiset saisivat ainakin matkustaa turvallisemmin. En usko että tietyn junavaunun käyttö olisi niiiiin paljon vaadittu matkustavaisilta.

Vierailija
36/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa siihen mikä on oikein tai väärin, ehkä meillä pitäisi jatkossa olla erillinen junavaunu lennolta tuleville. Ajan takaa sitä, että koska suuri osa näyttää kuitenkin käyttävän julkisia joka tapauksessa, niin jos heillä olisi oma vaununsa niin silloin työmatkalaiset saisivat ainakin matkustaa turvallisemmin. En usko että tietyn junavaunun käyttö olisi niiiiin paljon vaadittu matkustavaisilta.

Itse en ainakaan astuisi jallani sellaiseen koronavaunuun

Vierailija
37/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa matkustaa niin on myös varaa käyttää taksia. Jos ei ole niin sitten pitää vain olla matkustamatta siihen asti että on.

Vierailija
38/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan astuisi jallani sellaiseen koronavaunuun

Jep. Koronavaunu olisikin lentomatkustajia varten ja omansa sitten muille.

Vierailija
39/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupimatkailu pitäisi kieltää. Ilmasto- ja terveyssyistä. Lisäksi kansa näyttää kaipaavan vähän nöyryyttä, kaikilla tuntuu olevan "oikeus" matkustaa ja "vapaus" tehdä sitä ja tätä, muttei vastuuta yhtään mistään.

Kuka sen vastuun ottaa jos ei yksilöt? Yritykset sysäävät vastuun kuluttajille, ja kuluttajat pesevät kätensä kaikesta vapauteen vedoten. Valtiovalta kehiin siis.

Vierailija
40/97 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli varaa lentää matkoille, on kyllä varaa ajaa myös taksilla.

Yllättävää että joku vielä kehtaa omalla nimellään puhua niin vastuuttomasti ja itsekkäästi. Se tarkoittaa varmaan, että hänen lähipiirinsä muutkin ihmiset ovat niin tyhmiä, ja hän kuvittelee, että se oma mielipide on laajalti hyväksytty. Eihän muuten kukaan voi kehdata antaa niin typeriä lauduntoja toimittajalle.

En usko, että koronan leviämistä voi estää, kun noita vastuuttomia näyttää riittävän noin paljon. Se on ollut yllättävää tämän pandemian kuluessa. Ennen tätä olisin luullut suomalaisia vastuullisiksi ja fiksuiksi ihmisiksi. Tämä on ollut yllätys, miten moni ei ole sitä yhtään, eikä edes näytä häpeävän itsekeskeisyyttään.