Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä viikoilla kerrotusta raskaudesta loukkaantuisit? Milloin on liian myöhään?

Vierailija
13.09.2013 |

Mitä mieltä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tajua - miten kenenkään raskaus voi loukata? Sehän on iloinen uutinen, sai sen tietää koska tahansa. 

Vierailija
22/32 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottavia ihmisiä nämä, jotka suuttuvat, kun raskaudesta kertoo "liian myöhään". Tiedän henkilön, joka oli saanut 8 keskenmenoa ennen terveenä syntynyttä vauvaansa. Hän kertoi raskaudesta vasta rv26 kohdalla, kun mahaa ei enää voinut piilotella villapaidoilla ja löysillä vaatteilla. Neljän ensimmäisen raskauden kohdalla hän oli aikaisessa vaiheessa kertonut suvulle ja ystäville raskaudesta ja kun keskenmeno tuli, hän aina katui raskaudesta kertomista, kun monta viikkoa sai kuulla voivottelua ja osanottoja ystäviltä ja sukulaisilta. Seuraavat 4 jätti kokonaan kertomatta ja toipuminen oli nopeampaa, kun ei ollut ensin sitä kauheaa intoa kaikkien tuttujen puolelta ja sitten kauheaa voivottelua.

Kertomattomuuden syitä voi olla myös monia muita. Sikiön pitämisestä ei olla vielä varmoja, sikiö voi olla hyvin sairas jonkun periytyvän jutun takia ja odotetaan tuloksia lapsivesitesteistä ennen päätöstä sikiön kohtalosta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin täällä kerran aiemmin, että koska olisi sopiva kertoa ja moni vastasi loukkaantuneensa jos tieto tuli heidän mielestään liian myöhään. Minulta tivattiin, miksi häpeän raskauttani ja muuta mukavaa.

ap

Vierailija
24/32 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ikävältä :/

Vierailija
25/32 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä loukkaantuisi. Ehkä olisi outoa jos kaverilla tai siskolla olisi aikuinen lapsi, jota en ole huomannut missään vaiheessa mutta en mä kyllä loukkaantuisi. Onpa outo kysymys. Parhaalle kaverille ja vanhemmille kerroin itse rv 5 mutta heille olisin kertonut myös keskenmenosta. Vanhemmat onnittelivat, kaveri vaihtoi puheenaihetta.

Vierailija
26/32 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Ei mulle tarvitse kertoa ollenkaan. Luotan siihen, että mulle kerrotaan, jos halutaan ja jos ei niin katson taas peiliin.

Vierailija
27/32 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille kertoisin aikaisintaan ekan ultran jälkeen. Hyville ystäville ehkä joskus rv 16-20, riippuu siitä nähdäänkö vai puhutaanko puhelimessa.

Muille sitä mukaa kun näkevät vatsani.

Vierailija
28/32 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tietää istukkanäytteessä että POIKA tulee ja kerroin heti monelle. Miksi salata? Aivan järjettömän upeeta oli tulla raskaaksi ekan kerran yli 40 v. 

Vierailija
29/32 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerrottiin sukulaisille ja kavereille puolivälissä, rakenneultran jälkeen. Pomolle jouduin kertomaan heti, kun työnkuvaa piti muuttaa. Eka meni meillä kesken rv6, joten ehdottomasti halusin odottaa turvallisille viikoille.

Vierailija
30/32 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruksilleni ja äidille kertoisin parin viikon sisään, ollaan läheisiä. Muille ekan ultran jälkeen. Voisi ajatella niin, että jos vauvassa on jotain vikaa tai saisin keskenmenon, niin kenen kanssa haluaisin asiasta puhua. Jos en haluaisi käsitellä sitä jonkun ihmisen kanssa, niin silloin vasta ultran jälkeen kun ollaan seuraavan kerran yhteyksissä. Vartavasten tuskin ilmoittaisin. Samaa käytäntöä voi soveltaa minulle raskaudesta kertomisessa.

Vierailija
31/32 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin kerrottiin samalla sukupuoli ja ristiäiskutsussakin luki nimi, joten ei muuten oltu pihtareita.
30

Vierailija
32/32 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen saanut tietää kun postissa on tullut kutsu kastajaisiin tai nimiäisiin. En ole loukkantunut, minua on välillä vaikea saada kiinni joten yleensä ollut ihan peiliin katsomisen paikka kun en ole aikaisemmin tietoa saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme