Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä viikoilla kerrotusta raskaudesta loukkaantuisit? Milloin on liian myöhään?

Vierailija
13.09.2013 |

Mitä mieltä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tainnut ymmärtää kysymystä. Eli milloin olisin loukkaantunut ystäväni kertoessa raskaudestaan?

Se vähän harmitti että siskoni mies kertoi tekstiviestillä terveestä tyttövauvasta. En ollut tiennyt miehestä tai raskaudesta. Kiva kun kertoivat.

Vierailija
2/32 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 20:34"]

En tainnut ymmärtää kysymystä. Eli milloin olisin loukkaantunut ystäväni kertoessa raskaudestaan?

Se vähän harmitti että siskoni mies kertoi tekstiviestillä terveestä tyttövauvasta. En ollut tiennyt miehestä tai raskaudesta. Kiva kun kertoivat.

[/quote]

Juuri näin, eli koska viimeistään haluaisit tietää läheisesi raskaudesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ainakin pitäisi ymmärtää jos kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen, näin meillä on toimittu

Vierailija
4/32 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 20:39"]

Kaikkien ainakin pitäisi ymmärtää jos kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen, näin meillä on toimittu

[/quote]

Mutta kuinka kauan sen jälkeen on vielä ok?

Vierailija
5/32 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia, ei kuulu muille eikä ole oikeutta loukkaantua. Minun etässä kaveri hieman pahastui kun en kertonut aikaisin, hänekertominen kaveri kuulema innostuneena kertoi heti. Minunkin olisi pitänyt : D 

Vierailija
6/32 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kenestä läheisestä on kyse. Jos oma muija on raskaana (tai jos joku muu on raskaana mulle) toivoisin kyl tietäväni aika varhasessa vaiheessa. Työkaverien yms. kohdalla täysin evvk.

M31

Vierailija
7/32 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 20:39"]

[/quote]

Mutta kuinka kauan sen jälkeen on vielä ok?

[/quote]

me kerrottiin nyt vasta tokan ultran jälkeen. Meillä ei oo myöskään tapana kertoa puhelimessA joten on kerrottu sitä

mukaa kun on nähty, nyt on rv 29 ja viime viikolla kerrottiin viimeisille sukulaisille(isälleni).en usko että tuo loukkaantui.

Vierailija
8/32 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisille kertomisesta siis kyse, ei työkavereista tmv. Eli omat vanhemmat ja sisarukset, puolison vanhemmat ja sisarukset.

ap

Vierailija
9/32 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme suomalaisia vaivaa? Miksi kenenkään pitäisi loukkaantua mistään, mikä on toisen yksityisasia? Pitääkö ihan kaikkeen saada hyväksyntä ja lupa muualta? Kuten korvikkeen antamiseen neuvolasta? Nimeen tältä palstalta? Ei helkutarallaa... :D

Vierailija
10/32 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä ihmettelisin jos oman/miehen sisarus kertoisi raskaudesta vasta pitkälti puolivälin jälkeen tai jos kertoisi vasta kun suoraan kysyisi esim ihmeteltyämme kasvanutta vatsaa tms. Loukkaantua en ehkä osaisi, oletuksena että kyllä siitä raskaudesta kaikista lähimmille nyt ennen synnytystä kuitenkin kerrotaan.

Moni kaveri on tehnyt niin, että on kertonyt (rv 12 jälkeen) kavereille/ystäville sitä mukaa kuin näkee. Se nyt on minusta ihan ok. Mutta sisaruksille kertoisin muutenkin viimeistään puolivälin tienoilla.

Vierailija
11/32 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka eivät kertoisi ollenkaan. En vain pysty kiinnostumaan toisten raskauksista. Lähinnä ne herättävät ajatuksen, että tuotakaan ei kohta varmaan enää näe missään.

Vierailija
12/32 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, millainen ihmissuhde on kyseessä. Työkaverin ei tarvitse kertoa, siskon tai veljen pitäisi kertoa melko aikaisina. Siis melko aikaisin on mielestäni viimeistään viikolla 20. Olisi outoa ainakin, jo s ei silloin kerrottaisi. Toki voi olla erilaisia olosuhteita enkä vihainen olisi, mutta ehkä ihmettelisin, ettemmekö olekaan niin läheisiä toisillemme kuin olen ajatellut. Okeasti kertoisivat varmaan raskaustestin jälkeen heti päivä parin sisällä.

Vierailija
13/32 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille ja sisaruksille kerrottu joskus viikolla 14, muistaakseni. Muille ei olla kerrottu eikä kerrota; saavat tietää sitten kun näkevät raskauden. 

Koen raskauden mieheni ja minun väliseksi henkilökohtaiseksi asiaksi enkä näin ollen näe mitään syytä tehdä mitään ilmoituksia.

Jos joku siitä loukkaantuu niin aivan sama.

Vierailija
14/32 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitä, kuinka paljon olisimme tekemisissä, kuinka usein näkisimme tai soittelisimme. Jos nyt ihan jostain siskosta tai miehen siskosta olisi kyse, kuvittelisin, että saisimme tietää ekan ultran jälkeen tai viimeistään silloin, kun raskaus sitten jo selkeesti näkyy. Mutta jos joku tuttu haluaa asian pimittää, niin pimittäköön, kunhan en sitten olisi se ainoa, jota pimittäminen koskee. Jotkut kaverit on kertoneet facebookissa vauvan synnyttyä, että tämmönen tuli. En ole osannut loukkaantua, jos ei oo kasvotusten aikoihin nähty.

Vierailija
15/32 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei kuulu muille. Aivan älytöntä loukkaantua koko asiasta. Kaikille raskaus ei ole edes iloinen asia, joten jos joku ei halua kertoa, ei ehkä ole niin täpinöissään itsekään. Minua eivät myöskään tuttavieni raskausuutiset kiinnosta, kertokoot sitten, kun se vauva on jo syntynyt, jos en ole asiaa siihen mennessä itse huomannut / tajunnut. 

Eläkää omaa elämäänne, älkääkä vetäkö hernettä nenään asiasta, johon te ette voi mitenkään vaikuttaa, siis onko kaverinne raskaana vai ei. Lahjojakaanneimtartte ostaa. Eikä antaa väkinäisiä onnitteluja. Eikä jakaa raskausajan kokemuksia, saati kuunnella synnytyskertomuspaskaa. Jos ette kunnioita kaverianne muutenkuin siinä, että hän tekee asiat teille sopivassa järjestyksessä, niin älkää ihmetelkö, että olette kaverillenne aina naama norsunvitulla.

Vierailija
16/32 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmille kerrottiin joulukuun alussa, lapsi syntyi helmikuun lopussa. Mitä sitä loukkaantumaan?

Vierailija
17/32 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmille kerrottiin joulukuun alussa, lapsi syntyi helmikuun lopussa. Mitä sitä loukkaantumaan?

18/32 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äiti ja isä soitti vasta laitokselta isovanhemmille että tyttö on syntynyt. Tämä siis 70-l ja isosiskoni. Kaikki tavallaan. Mä nyt ainakaan jaksaisi loukkaantua.

Vierailija
19/32 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälleni eli lapsen ukille, en ole kertonut vieläkään, lapsi nyt 15v. Tuskin loukkaantuisi.

Vierailija
20/32 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu kertomisesta tai kertomatta jättämisestä. Ei se minun lapseni ole, miksi vetäisin herneen nenään siitä, saanko tietää ennen vai jälkeen raskauden vai sen aikana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän