löysin isäni, mitä nyt?
yritän selittää tilanteen lyhyesti
elikkä:
olin 5-6 luokalla kun vanhempani erosivat, oli pahaa väkivaltaa, alkoholia, isällä myös huumeita
äitini sai yksinhuoltajuuden minun ollessa 6 luokalla, tämän jälkeen oli uhkailua, kerran isä myös murtautui yöllä taloomme, ei vienyt eikä tehnyt onneksi mitään, minulle on kerrottu että hän uhkasi myös äitini henkeä
isäni silti rakasti minua AINA eikä olisi koskaan satuttanut minua tai sisaruksiani millään tavalla, siittä olen aivan varma
nyt n 7 vuotta myöhemmin sain kuulla isäni ottaneen yhteyttä äitini veljeen ja kertonut olleensa jo pitkään kuivilla ja kertoi olevansa myös töissä
oli myös sanonut että on joka ilta miettinyt minua ja sisaruksiani ja haluaisi vaan saaha meiät takaisin elämäänsä
itse todellakin haluaisin viellä tavata hänet, mutta pelkään että hänellä voisi olla jtn huumevelkojia tai muuta perässä, alussa kaikki voisi mennä hyvin mutta sen jälkeen saattaisin itse olla melko pahoissa ongelmissa, jopa hengenvaarassa
toisaalta kaikki voisi mennä myös hyvin ja voisin todella saaha isäni takaisin elämääni<3
ongelmana tosin on myös, että isä oli sanonut enolleni ettei halua hänen tietojensa menevän äidilleni, joten asia pitäisi melkeimpä salata äidiltä
sain siis isäni numeron enoni kautta, joten yhteyden ottaminen olisi nyt helppoa...
kenellään neuvoja miten toimia?
kiitos jo etukäteen:)
Kommentit (7)
Isäsi haluaa sinut maksamaan huumevelkansa. Tervemenoa helvettiin matkassaa, virolainen mafia ei ole lempeä rahankerääjä.
Ei ole IKINÄ halunnut satuttaa, mutta on uhannut äitisi henkeä?
Ei kovin hyvältä kuulosta.
Jos on ihan pakko ottaa yhteyttä, niin soita jostain anonyymistä puhelinnumerosta tai enosi puhelimesta ja kuulostele miltä hän kuulostaa. Onko sekaisin? Onko yhtään nöyrä?
Kannattaa suhtautua todella kriittisesti kaikkeen mitä hän kertoo. Päihdeongelmaisuuteen kuuluu tarinointi, asiat kerrotaan itselle parhain päin. Lisäksi muista ihmisistä yritetään vain hyötyä.
Kannattaa varmaan pitää oma osoitteesi ja muutkin yhteystietosi salassa ainakin niin kauan kunnes selviää, mikä isäsi tilanne oikeasti on.
Jos soitat, numeronäyttö pois päältä, ettei näe numeroasi. Ole varovainen mitä omista asioistasi kerrot, ole myös kriittinen sen suhteen mitä hänen jutuistaan uskot. Sinisilmäisyys ei kannata.
Jotenkin tekstistäsi huomaa, että sulla on kova isänkaipuu. Kannattaa varmaan kuitenkin olla realisti ja täyttää se kaipuu turvallisilla kontakteilla vanhempiin ihmisiin, esim. muut omat sukulaisesi ja miehesi vanhemmat ja sukulaiset.
Soita hänelle, tapaa hänet. Pidä tietosi salassa, kunnes olet varma, että voit kertoa hänelle enemmän.
Huumeongelmaisia on päässyt kuivillekin aika paljon!
Hän on isäsi!
Jos sinulla kerran on isäsi puhelinnumero, niin soita hänelle. Päätä vasta sen jälkeen, haluatko tavata isäsi vai et. Jos menet tapaamaan häntä, voisit ehkä ottaa enosi "turvamieheksi", jos pelkäät mennä yksin. Anna ajan näyttää, syntyykö teidän välille läheinen suhde.
Yhtä en ymmärrä: miten niin sinä joutuisit vaikeuksiin, jos isälläsi vielä olisi vanhoja huumevelkoja maksamatta? Pelkäätkö, että sinut pantaisiin maksajaksi? Jos näin on, niin sen parempi, jos sulla olisi joku toinen ihminen mukanasi, vanhempi kuin sinä, joka lienet parikymppinen, jos oikein päättelin.
Vähän huolestuttavaa on myös, että äitisi ei saa tietää mitään siitä, että / jos tapaatte. Vaikka äitisi ja isäsi eivät ole väleissä, niin isäsi on sinun ja sisarustesi isä samalla tavalla kuin äitisi on teidän äiti. Ainakin, jos alatte tapailla isäsi kanssa useammin, olisi kuitenkin hyvä kertoa asiasta äidillesi, vaikka hän olisi katkera isällesi.
Tuosta äidin katkeruudesta, joskin melko hyvin kätketystä, minullakin on kokemusta. Minä en ole koskaan saanut tavata isääni ja nyt se on jo liian myöhäistä. Äidiltäni en saanut tietää edes isäni nimeä. Onneksi tuli sellainen tilanne, että saatoin kysellä enoltani asiasta. Nyt mietin, alanko ottaa selvää isäni suvusta, mm. sisaruspuolistani. - Sinun isäsi elää, sinuna minä ottaisin häneen yhteyttä. Mahdollisesti hän on muuttunut mies. Minusta sen puolesta puhuu se, että hän on alkanut hakea yhteyttä sinuun. Mene avoimin mielin, älä tuomitse häntä etukäten menneisyyden tapahtumista.