Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet, jos anoppi tulee teille hillopurkkien kanssa ja

Vierailija
13.09.2013 |

mainitsee, että tytär poimi, perkasi, paistoi ja pakasti edellisenä viikonloppuna 20 kg tatteja pakastimeen, keitti toissa viikolla 50 litraa viinimarjamehua ja on varannut tämän viikonlopun omenahillon valmistamiseen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No tulisi kyllä mieleen, että anopin mielestä vaimon "kuuluu" säilöä satoa. Mutta itse en antaisi vihjailun hetkauttaa. Sanoisin varmaan jotain sellaista kuin että "Ai, tyttärelläsi on sellaisia harrastuksia, mukavaa. Minä taas harrastan mm. lukemista. Toissapäivänä sain loppuun kirjan nimeltä..."

Vierailija
2/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttyisin syvästi ja säikähtäisin hengiltä. Ensiksi, anopilla ei ole tietääksemme tyttöä ja toiseksi, anoppi itse on ollut mullan alla jo vuodesta 1994.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin iloinen, jos saisin hilloja. Ja niinhän minä saankin, siskolta tosin. Ja kehun kovin. Mutta minulla ei olekaan anoppia...

Vierailija
4/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millä äänenpainolla sanoisi. Toisaalta voi olla, että jutusteli ihan niitä näitä ja sattui nyt muuten vaan kertomaan miten hyvä satokausi syksynä oli.  Toisaalta voi olla, että oli piilovittuilua siitä miten ei laiska miniä jaksa laittaa tikkua ristiin sadon säilömiseksi vaan sitä ollaan vaan anopin ahkeruuden varassa. No, kiittäisin hilloista ja kertoisin vaan omat kuulumiseni.

Vierailija
5/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että hieno juttu ja onneksi mun ei tartte. :) Olen aidosti kiitollinen kaikista marjoista ja hirvenlihoista, joita olemme saaneet anopilta ja apelta. 

Vierailija
6/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 16:42"]

Järkyttyisin syvästi ja säikähtäisin hengiltä. Ensiksi, anopilla ei ole tietääksemme tyttöä ja toiseksi, anoppi itse on ollut mullan alla jo vuodesta 1994.

[/quote]

Sama täällä, varmaan kusisin housuun.. Anopilla kyllä on tyttö mutta anoppi itse on ollut kuolleena jo toista vuosikymmentä. 

Vierailija
7/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaisin hattua kälyn suoritukselle ja ottaisin ilolla hillot vastaan. Oma säilömiseni  tapahtuu varsin vaatimattomassa mittakaavassa.

Mä taidan olla ihminen, jota on lähes mahdotonta loukata vihjailemalla - en tulkitsisi tuollaista vihjailuksi, kuten kakkonen.

Vierailija
8/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisiko anoppi ne hillopurkit minulle vai huvikseenko se niitä mukanaan raahaa ja kehustelisi tyttärensä saaliilla?

Vierailija
9/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mäkin varmaan tulkitsisin vähän arvosteluna, mutta tietysti olisin iloinen saadessani purnukoita :D

Vierailija
10/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 17:04"]

Antaisiko anoppi ne hillopurkit minulle vai huvikseenko se niitä mukanaan raahaa ja kehustelisi tyttärensä saaliilla?

[/quote]

Anoppi tuo hillot sulle tuliaisina.

Meillä anoppi on tehnyt sitä vuosikaudet, sanoen aina välillä perusteeksi että "X (poikansa)  ja lapset saa joskus tuoretta hilloa". Ajattelisitteko tällaisesta repliikistä, että hän jättää tarkoituksella miniän nimen sanomatta eikä hillo ole tälle laiskimukselle tarkoitettu.

Vierailija
11/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, soittaisin sille siskolle ja pyystäisin vinkkejä.

Vierailija
12/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että jaa. Mun anoppi tekee tuota, mutta täyttää mun pakkasen marjoilla ja hilloilla. Sitten kun vihjailen, että mäkin voisin tehdä omenahilloa, niin saa melkein hepulin. Tykkää selvästi siitä, että saa täyttää meidän pakkasen ja jääkaapin.

Vierailija
13/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilahtuisin hillosta. sama se mitä löpinöitä niiden seurana.

En kyllä oikein ymmärtäisi jos sanoisi että tyttärensä on tehnyt tuon kaiken, kun anoppi tekee tyttären perheelle kaiken. Ja tyttären perhe on kauppiasperhe, kaikki myydään jos jotain jää, kenellekään ei anneta mitään, joten miksi edes puhua tyttären tekemistä hilloista, kun omia tekemiään mulle toisi. 

ja niin, ei siis kovin uskottavaa että tytär olisi tehnyt tai antaisi kenellekään mitään. 

Vierailija
14/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se uskaltaisi tulla eteeni tuollaisia asioita kertomaan, tietää hyvin, että eipä juuri tyttären touhut kiinnosta ja että pari purkillista omppuhilloa voin ottaa, mutta sienet valitettavasti lähtevät hetken meillä kaapissa oltuaan kompostoriin, eli niitä ei kannata meille edes tyrkyttää kun hukkaan menee. Mehuja saan taas äidiltäni ja kaupasta.

Vierailija
15/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattelisi mitään. Ottaisin vastaan kaikki hillot ja säilykkeet mitä annettais ja eläisin tyytyväisenä talven yli.

Vierailija
16/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en niin yhtikäs mitään. Ehkä hymähtäisin jotain, että tietää kuuntelevani ja jatkaisin kahvin keittoa.

Olen ehkä daiju, mutta mitä tuosta pitäisi sitten ajatella?

Vierailija
17/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelisin, että onpas tyhmä tytär, kun pakastaa herkkutatteja. Nehän menevät ihan pilalle siitä. 

Vierailija
18/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelisin, koska miehen sisko ei ole mikään kotitalousihminen. Osaa laittaa ruokaa ja leipoa, mutta säilömisjutut on mun heiniä ehkä enemmänkin.

Vierailija
19/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hyvin ilahtunut hillotuliaisista! En yleensä yrittämällä yritä etsiä ihmisten sanomisista tai tekemisistä negatiivisia piilomerkityksiä.

Vierailija
20/23 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementin puheina pitäisin, ja sellaisiahan ne olisivatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan