Mitä ajattelet, jos anoppi tulee teille hillopurkkien kanssa ja
mainitsee, että tytär poimi, perkasi, paistoi ja pakasti edellisenä viikonloppuna 20 kg tatteja pakastimeen, keitti toissa viikolla 50 litraa viinimarjamehua ja on varannut tämän viikonlopun omenahillon valmistamiseen?
Kommentit (23)
Ottaisin purkit vastaan enkä puhuisi mitään. Anopin lähdettyä heivaisin sienipurkit roskiin ja hillopurkit korkeintaan käyttäisin johonkin leivontaan tai vastaavaan, missä ne kuumennettaisiin kiehuviksi. Miehen sisko ei tunne sieniä, joten en uskaltaisi luottaa sienipurkkien sisältöön ja hillopurkkeja en uskaltaisi käyttää sellaisenaan ihan siksi, että kälyn hygieniakäsitykset ovat alkeelliset. Olen raskaana, enkä listeriaa ja keskenmenoa peläten uskaltanut syödä hänen valmistujaisissaan keväällä yhtään mitään, kun näin miten ja millaisissa asioissa ja oloissa hän ne valmisti, vaikka muuten olen hyvinkin huoleton ruokarajoitusten suhteen.
en ottaisi vittuilua anopilta purkkiin tuomista. Hänellä ei ole tapana vittuilla tuollaisilla asioilla ja tietää kyllä että meillä on marjoja pakkasessa itsepoimittuina, vaikka kerrostaloasukkeja olemmekin.
Olisin että "blah-blah-blah". Harrastuksensa kullakin, ehkä anopin ja hänen tyrrärensä juttu, kiitollisena ottaisin hillot vastaan, eikä ne millään saa kaikki itse syötyä.
Loksauttaisin suuni auki. MIstä ihmeestä hänelle ilmeistyi vielä tytärkin, kun sai mieheni 18-vuotiaana.
Mutta tuo vitsihän meni jo. Kiittäisin aidosti hilloista ja kaikista tuomisista, ihastelisin toisen mahtavaa tattisaalista ja huokailisin, että olisipa ihanaa saada itsekin sieniä talteen. Jos/ kun sisältäisi hienoista vinoilua siitä, etten olisi itse tehnyt samanlaista säilömisurakkaa, ohittaisin sen mukatyhmänä.
En jaksa yrittää tehdä hyvää vaikutusta anoppiin, se ei tule ikinä hyväksymään minua tai perheemme elämäntapaa sataprosenttisesti.